Zinnia Skrevet 12. april 2014 #81 Skrevet 12. april 2014 Artig tråd. Jeg elsket matte på skolen og hadde stort sett 6'ere hele veien, men problemet mitt var at jeg ofte visste svaret, uten alltid å kunne forklare hvorfor. Jeg tror noe av nøkkelen til matte er å knytte det til romsansen, hvis ikke hadde det jo ikke gitt mening. Jeg har også store problemer med høyre og venstre. Jeg vet retningene og har god stedssans, men klarer ikke å knytte ordet til retningen. Altså om du ber meg finne frem et sted er det null problem, men ber du meg se til venstre på sparket, så er det 50/50 for at snur meg feil vei om jeg ikke tenker meg hardt om først. Men jeg er ikke så flau over disse tingene egentlig, og jeg tenker at det er normalt at mennesker kan forskjellige ting, ingen har jo tid til å lære alt. Jeg føler meg likevel en smule dum når: - jeg opprettet twitter konto, men ikke skjønte et kvekk av det... - hvis folk snakker om geografiske steder eller historiske hendelser jeg ikke kjenner til. - når folk begynner å snakke om nyheter som jeg ikke har fått med meg Sikkert mer også, men det var det jeg kom på nå
Sillicious Skrevet 12. april 2014 #82 Skrevet 12. april 2014 Hvem han Mandala fyren var. Het han det..?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #83 Skrevet 12. april 2014 Hva ordet "kynisk" betyr. Har googlet det mange ganger, men blir aldri klokere... Anonymous poster hash: 35797...100 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #84 Skrevet 12. april 2014 Hva "bronchial accumulation" er for noe. Som i, "spirometry revealed no bronchial accumulation". Spirometry er greit nok, det er lungetest. Man måler lungenes funksjon. Men hva er det det refereres til som skulle samle seg i lungene? Luft er jo naturlig at samles i lungene? Skjønner ikke bæret. Dumme meg. Anonymous poster hash: 6f814...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #86 Skrevet 13. april 2014 Geografi er fjernt for meg. Det samme er det meste innen økonomi. Flaut, må jobbes med.. Anonymous poster hash: 15ba4...c1c
Munter Skrevet 13. april 2014 #87 Skrevet 13. april 2014 Kva jobb kan ein ha om ein ikkje skjønar enkel brøk? Eg skjønar ikkje at folk må vera så vanvittig sjølvhøgtidelege. 2
Gjest Eurodice Skrevet 13. april 2014 #88 Skrevet 13. april 2014 Hvem han Mandala fyren var. Het han det..? Nelson Mandela
Gjest Eurodice Skrevet 13. april 2014 #89 Skrevet 13. april 2014 Hva ordet "kynisk" betyr. Har googlet det mange ganger, men blir aldri klokere... Anonymous poster hash: 35797...100 kynisk – illusjonsløs – Store norske leksikon
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #90 Skrevet 13. april 2014 Hvem han Mandala fyren var. Het han det..? Hvorfor googler du ikke bare? Anbefaler deg å lese, eller aller helst høre på lydbok, "Long walk to freedom". Anonymous poster hash: ccb59...fd9 2
Gjest Sobril Skrevet 13. april 2014 #91 Skrevet 13. april 2014 Politikk eller forretningsjus. Ramlet lett ut av House of cards f.eks., men det virker som om alle andre forstår det, så da er det vel noen feilkoblinger her (eller liten interesse).
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #92 Skrevet 13. april 2014 Game of thrones. Jeg klarer ikke å følge med på hvem som hører til hvor, er i allianse med hvem og hvem som heter hva og er i familie med hvem. Alt for mange karakterer å holde styr på. Anonymous poster hash: ff542...5bd 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #93 Skrevet 13. april 2014 Kvinner Anonymous poster hash: e4680...34e 2
Gjest iGirl Skrevet 13. april 2014 #94 Skrevet 13. april 2014 Hva "bronchial accumulation" er for noe. Som i, "spirometry revealed no bronchial accumulation". Spirometry er greit nok, det er lungetest. Man måler lungenes funksjon. Men hva er det det refereres til som skulle samle seg i lungene? Luft er jo naturlig at samles i lungene? Skjønner ikke bæret. Dumme meg. Anonymous poster hash: 6f814...4c3 Betyr "tetthet" (enkelt oversatt).
Apocalypse Skrevet 14. april 2014 #95 Skrevet 14. april 2014 Økonomi... Skulle ønske vi lærte om det på skolen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #96 Skrevet 14. april 2014 Geografi er fjernt for meg. Det samme er det meste innen økonomi. Flaut, må jobbes med..Anonymous poster hash: 15ba4...c1c Etter at faren min, som sjeldent får med seg noe som helst, kommenterte at jeg var elendig i geografi lastet jeg ned Google Earth! (altså ikke goole maps, men det programmet). Genialt til å lære geografi fort, og nå er jeg kjempeflink. Hopp fra sted til sted, zoom inn på mellom Amerika og pugg litt kart og finn ut hvordan Thailand ligger i forhold til Australia! Herlig! Anonymous poster hash: de858...da8
Gjest Riskjeks Skrevet 14. april 2014 #97 Skrevet 14. april 2014 Synes bare det er flaut hvis jeg ikke vet noe jeg burde vite i forbindelse med faget mitt. Hvis noen spør meg noe ala "du studerer jo *fag*, kan ikke du forklarer meg dette?", og så kan jeg minimalt om akkurat det feltet, eller enda verre, ikke har hørt om det en gang... Det er litt pinlig. Skjer heldigvis sjelden. På alle andre områder er det helt OK at jeg ikke vet alt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #98 Skrevet 14. april 2014 Er vel slim? Aaaah... Det er det sikkert. Takk! Anonymous poster hash: 6f814...4c3
Snowblind Skrevet 15. april 2014 #99 Skrevet 15. april 2014 Jeg vet forskjellen på høyre og venstre, men jeg må ofte tenke meg litt om før jeg sier noe. F.eks når jeg skal forklare folk retningen, så må jeg liksom stille meg opp i den posisjonen veien er for å tenke meg frem til det. Ikke akkurt veldig flaut, men det jeg kom på akkurat nå. 2
Infinite Skrevet 17. april 2014 #100 Skrevet 17. april 2014 Game of thrones. Jeg klarer ikke å følge med på hvem som hører til hvor, er i allianse med hvem og hvem som heter hva og er i familie med hvem. Alt for mange karakterer å holde styr på.Anonymous poster hash: ff542...5bd Agree! Hadde litt det samme problemet med The Wire også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå