AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Hei, Jeg trenger litt hjelp her. Kan noen fortelle meg litt hvordan dette oppleves. Sånne småting. Anonymous poster hash: e7a0d...839
Babi Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Personen trykker ofte på de rette knappene for å få de rette reaksjonene. Bruker ofte samvittighet, samt utsagn av typen "dette er til ditt eget beste"... Til slutt risikerer man å bli hjernevaska til å tro ting som ikke stemmer i det hele tatt, og til å se på verden på en annen måte. Skummelt. Har opplevd en slik person hittil... Det er viktig å se signaler tidlig.
Gjest Ironically me Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Det jeg har lært er vel at manipulatoren søker bevisst eller ubevisst etter signaler hos "offeret". Det kan være utrygghet, usikkerthet, skamfølelser.... Manipulatoren oppfatter signalene og bruker det mot "offeret" En person som oppfatter seg som svak og utrygg, vil gjerne søke etter det sterke og trygge, og en sterk person kan ha en "passe på deg" innstilling. Et forhold med en som er usikker og en som er "verdensvant" kan lett bli et motpols-forhold. Det er ikke bare slik at i et forhold er det en uskyldig og en drittsekk, men den enes usikkerhet kan lett trigge den andres dårligere og mørke sider... Noen møter en golddigger, rusmisbruker, voldelig eller en notorisk utro person i forhold etter forhold. -hvorfor det? Det beste en kan gjøre, er å kjenne seg selv, være trygg på seg selv og gjennom ord og handling vise hvem man er ovenfor andre!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Takk for svar. Dette er nok ikke en typisk manipulerende person. Men han har meg rundt lillefingeren. Han vet han kan nesten gjøre hva som helst og jeg forsivnner ikke. Dette er jeg klar over selv. Småting som feks å bruke mye humor om sårende ting...det som jeg sliter mye med. Jeg sier stopp, det er ikke gøy lenger, men han fortsetter. Bruker mye humor men sier ting som gjør at jeg føler meg mye verre. han gjør dumme ting, men gjør seg selv så "svak" i ettertid, stakkarslig, at jeg føler synd for han. Selv om han egentlig har oppført seg som en tulling. Han får sydd puter under armene av foreldrene og kjører løpet....det er det samme som skjer med meg...han vet jeg er så desperat etter at noen skal være glad i meg. Han har ofte brukt ting i ettertid som jeg har fortalt i fortrolighet..brukt det mot meg. Herregud så svak jeg er. Er jo ikke sikkert dette er en person som manipulerer, kan hende jeg er veldig svak. Men han får meg til å tvile veldig på meg selv. I alle krangler, situasjoner, så ender det opp med at det er jeg som er problemet. Anonymous poster hash: e7a0d...839
septemberbrura Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Kjære TS. Han har alle tegnene på en psykopat, i beste fall manipulator. Du vil aldri få det bedre med ham. Løp!!! 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Nja, du får jo utelukkende hennes fremstilling servert her, hans kan være en helt annen. Anonymous poster hash: a8caa...dff
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Nja, du får jo utelukkende hennes fremstilling servert her, hans kan være en helt annen. Anonymous poster hash: a8caa...dff Så klart. Er bare min fremstilling. jeg kan jo ikke fortelle hvordan han har det eller oppfatter meg. Anonymous poster hash: e7a0d...839
septemberbrura Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Ja, hans versjon vil selvsagt være en annen. Det er også typisk for en med psykopatiske trekk. Poenget mitt er at dersom TS opplever seg manipulert og tviler på seg selv i samvær med partneren, er relasjonen dysfunksjonell. Hun må ta grep snarest. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Jeg bor med ei som er sånn. Sier de rette tingene for å få frem de reaksjonene hun fisker etter for også kunne klikke selv og slenge dritt så det holder. Det stopper ikke der.. Opplever stadig å få kjeft for at det er så rotete her, når jeg ikke en gang har vært hjemme på en uke.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Nja, du får jo utelukkende hennes fremstilling servert her, hans kan være en helt annen. Anonymous poster hash: a8caa...dff Samtidig så er det ofte slik om man blir manipulert over tid, så begynner man å lure på om "man er gal". Da trenger man ofte mere hjelp til å sortere hendelser og tanker. Dersom egne reaksjoner, tolkninger hele tiden blir avfeid med at man er overfølsom, idiot, ikke fortstår hva som skjer, ikke skjønner spøk/ironi/sarkasme - så trenger/fortjener man anerkjennelse for at "det" ikke er akseptabelt. Jeg har inntrykk av at de som manipulerer oftere føler de sitter "på sannheten" og ikke har behov for å spørre anonymt på et forum hva som foregår/hvordan slike personligheter/mønstre er. TS, jeg skal ikke sette noen merkelapp på noen her, men det er et par bøker som jeg føler har hjulpet meg i å forstå hva jeg satt fast i. "Sjarmør og tyrann" og "ut av psykopatens grep" - som kan lånes på biblioteket. Det er utrolig hvor mye som "går igjen" - direkte måter å ordlegge seg på og handlinger/krav i mellommenneskelige forhold som går på helsa løs. Uansett hvem som "er drittsekk" eller ikke, man bør kunne være trygg og komfortabel med hvem man er sammen med et annet menneske. Ikke gå rundt på nåler eller måtte si/gjøre ting man føler ikke er rett - for å bevare eller skape husfred. Anonymous poster hash: f9fb3...35c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 En manipulerende person gir deg skylden for alt uten å se det han/hun gjør for å trigge responsen. De er farlige å være for mye med da de tar alt av selvtillit fra deg ubevisst. Du vil få vondt i magen når du prater med dem fordi de vil ubevisst sende ut signaler som gjør deg usikker, men du fanger det ikke opp der og da med mindre du er veldig flink med mennesker. Hold deg unna! Jeg hadde ei bestevenninne som ødela alle i en vennegjeng, og det tok oss 10 år å komme unna henne.. Anonymous poster hash: a95bd...d41 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: e7a0d...839
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Kanskje en ide er å finne ut hvorfor du lar deg manipulere? Da slipper du å forholde deg til slike forhold. Jeg er ikke lett å manipulere, og er kanskje litt "robotaktig" i møte med folk jeg ikke kjenner så godt. Anonymous poster hash: 8a91d...0c6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Følger tråden din. Er selv "offer" for en slik person. Han har ødelagt all selvtilliten min og er mester på å få meg til å føle det er meg det er noe galt med som reagerer. Anonymous poster hash: e05d4...ee6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå