AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Er det noen som vet om det er sjanse for parasitter i sushi man får kjøpt i Norge? Det er jo ofte fisk som laks, kveite, havabbor, torsk og tunfisk. Anonymous poster hash: dbce7...30d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Er det noen som vet om det er sjanse for parasitter i sushi man får kjøpt i Norge? Det er jo ofte fisk som laks, kveite, havabbor, torsk og tunfisk.Anonymous poster hash: dbce7...30d Det er alltid en sjanse for å få parasitter når du spiser rått kjøtt/fisk. Hvis fisken er norsk begrenser det variasjonen av disse, og den er forholdsvis liten hvis folka som lager maten vet hva de driver på med. Men ja, det er mulig. Anonymous poster hash: f15fc...bdc
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Den vanligste parasitten i norsk fisk er kveis, og den drepes ved frysing. Derfor skal all fisk som brukes rå dypfryses før bruk. Anonymous poster hash: 96b81...faa
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Den vanligste parasitten i norsk fisk er kveis, og den drepes ved frysing. Derfor skal all fisk som brukes rå dypfryses før bruk. Anonymous poster hash: 96b81...faa Takk for svar, begge to. Kveis er vel den ryndormen? Kan den infisere mennesker også? Går den fra magesekken og inn i vevet? Håper sushisjappa jeg pleier å bestille fra dypfryser fisken. Skal jammen spørre om det.Anonymous poster hash: dbce7...30d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Det er etter noen episoder av "Parasittmareritt" på Animal Planet at jeg har blitt så redd for dette. Man blir liksom ikke helt den samme etter å ha sett det Anonymous poster hash: dbce7...30d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Man trenger ikke å fryse fisken først. Feks salmalaksen kan man spise rå uten å fryse den. Det skal nok noe til for å få parasitter. De som tilbreder og selger sushi har nok full kontroll. Har selv spist sushi i mange år og har aldri blitt syk eller dårlig av det.Anonymous poster hash: 13634...d21
maria b Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Jeg leste for en stund tilbake at det har blitt mer parasitter og innvoldsorm i Norge igjen. En av grunnene til dette er visst nok på grunn av sushiens inntog i kostholdet vårt. Etter at jeg leste det, har jeg ikke maktet å spise sushi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå