AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Lang historie kort. Mannen var utro med min venninne. Det har pågått en stund, og begge har innrømmet forholdet. Nå vil ingen av de at hennes mann skal få greie på dette. Hun og mannen hennes er et vennepar av oss, så alle kjenner hverandre og treffes jevnlig. Nå er ikke hun naturlig nok å anse som noe venninne av meg lenger, og de fremtidige planene vi har hatt med de vil ikke skje. Tror at mannen hennes vil stille seg undrende til hvorfor vi ikke kommer til å omgås lenger. Det store dilemmaet her er om jeg skal informere han eller ikke, og spesielt med tanke på at han har en dødelig sykdom. Er ikke første gang hun er utro mot han heller, noe han er klar over. Ønsker gjerne noen andre sine meninger og synspunkter på dette.Anonymous poster hash: cddef...e5a Anonymous poster hash: cddef...e5a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Selvsagt skal du informere om dette..... Noe annet er jo urettferdig. Når de driter seg sånn ut, hvorfor skal hun fortsette som ingenting? Anonymous poster hash: 719da...d5a 13
cocoon Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Hvor lenge har han igjen? Det virker jo unødvendig å la han få vite om det hvis han ikke har lenge igjen. 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Hadde gitt beskjed til mannen hennes. Spesielt siden han er dødssyk så burde han få vite slik at han kan leve resten av livet med folk som virkelig bryr seg om han rundt seg. Anonymous poster hash: a8210...a64 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Jeg ville fortalt ham grunnen hvis han spurte hvorfor vi ikke hadde kontakt dersom jeg var i en slik situasjon. Anonymous poster hash: d4904...ae9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Vanskelig situasjon. Det at han er døssyk og at han vet hun har vært utro tidligere får meg til å helle mot tanken at du ikke burde fortelle det. Anonymous poster hash: e7d44...1f2 5
Sirah Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Hvor lenge har han igjen? Er det kort tid tror jeg nok jeg ville spart han for det... Men igjen, hadde han spurt ville jeg nok forklart hvorfor.... Vanskelig situasjon.
La Papesse Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 (endret) Her hadde jeg stilt meg selv det sørsmålet. Ville jeg satt pris på å fått vite dette hvis det var meg?? Nå vet ikke jeg om han ligger på dødsleie eller ei, men er det virkelig verd å gi han denne beskjeden helt på slutten av livet sitt?? Endret 8. april 2014 av La Papesse 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Ja, føler at dette er vanskelig. Spesielt med tanke på at han er syk. Han ligger ikke på dødsleiet, men har mest sannsynlig maks 2 år igjen. Vet at det kun er et tidsspørsmål før "katta er ute av sekken", for dette vil komme ut før eller siden. Mannen min og jeg skal skilles, og vennekretsen vil jo få vite hvorfor. Å som nevnt er jeg ikke interessert i å ha noe mer med det kvinnemennesket å gjøre, som liksom skulle være en god venninne. Spørsmålet er om alle de andre ønsker å skåne den syke mannen også. Det blir dobbelt svik for oss begge, siden han er kamerat med mannen min. For en smørje, skulle ønske jeg slapp å deale med dette her. Utroskap er vondt nok, så kunne han ikke ha valgt en annen når han først var så dum.Anonymous poster hash: cddef...e5a 1
Pepperkake88 Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Mange som er syke/alvorlig syke ønsker ikke å bli behandlet annerledes enn andre. Har hørt om flere som er syke som er lei av at folk ikke behandler de som vanlige mennesker og prøver å "beskytte dem" og syntes synd på dem. 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 For det første så har vennene deres faktisk ingenting med hvorfor dere skilles. For det andre så må du gå riktig mange runder i hodet ditt om motivet for å fortelle den dødssyke mannen hennes dette. Æsj, for ei suppe å være i. Og for en mann og venninne du har. Anonymous poster hash: 187ce...65b 3
Druid Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Er du sikker på at hun er utro? Siden han vet at hun har vært det før mener jeg? Kan det være at de ikke vil at han skal få vite at det var hennes skyld dere skal skilles? Jeg kan tenke meg situasjoner med livsforlengende behandling der medisinene tar knekken på kjønnsdriften, og de færreste er så jævlige at de nekter partneren sex. Men de kan bli sure for at partneren ødelegger ett vennepar sitt ekteskap. 1
Pepperkake88 Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Er du sikker på at hun er utro? Siden han vet at hun har vært det før mener jeg? Kan det være at de ikke vil at han skal få vite at det var hennes skyld dere skal skilles? Jeg kan tenke meg situasjoner med livsforlengende behandling der medisinene tar knekken på kjønnsdriften, og de færreste er så jævlige at de nekter partneren sex. Men de kan bli sure for at partneren ødelegger ett vennepar sitt ekteskap. Mener du at det er naturlig i slike situasjoner at den syke lar partneren sin ligge med andre?
Druid Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Mener du at det er naturlig i slike situasjoner at den syke lar partneren sin ligge med andre? Ja, noe annet ville være rimelig råttent. Har du 2 uker igjen er det vel likegodt å vente, men det er få eller ingen som har gått inn i ett normalt ekteskap som kan leve over lang tid uten noe håp om sex. Så i sånne settinger blir det spørsmålet om du vil ta merbelastningen av en skilsmisse, eller om du finne en annen løsning på problemet. For noen kan man sikkert bruke annen sex som ikke er i konflikt med sykdommen, men for min kone som stort sett kun bygger seg opp basert på ordinær penetrering, kan jeg ikke se for meg at jeg hadde vurdert noe annet enn de to alternativene. Det er sikkert partnere i en slik situasjon som var lei av sex og derfor så dette som en forbedring, men andelen aseksuelle er ikke så veldig stort.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Hvis jeg hadde vært i hans situasjon, hadde jeg ønsket å vite sannheten om min partner. Det å leve den siste tiden man har igjen på en løgn er uverdig. Anonymous poster hash: f8d12...834 1
Mrs Smith Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 2
daemonia Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Hvis dere blir skilt og mannen din fortsetter kontakten med henne og de gjør ting sammen, men du ikke holder kontakt så vil jo mannen hennes skjønne at det er noe som skurrer et sted. Han er syk, ikke dum! 2
Gjest Makemeloveit Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 Jeg ville helt klart fortalt det. Trist at han har kort tid igjen å leve, men skal han leve i en løgn de siste årene? Han fortjener å vite det. Virkelig! Du trenger ikke å slutte å være sammen med han selv om du ikke liker kjæresten hans. Hva med å fortelle han det og si at du ikke vil at det skal komme ut at du har sagt det, om det er det du er redd for? Han kommer helt sikkert ikke å røpe at det kommer fra deg. Med tanke på at han har så kort tid igjen så syns jeg i hvert fall at han fortjener å høre sannhet. Stakkers mann!
Babi Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 (endret) Ja, noe annet ville være rimelig råttent. Har du 2 uker igjen er det vel likegodt å vente, men det er få eller ingen som har gått inn i ett normalt ekteskap som kan leve over lang tid uten noe håp om sex. Så i sånne settinger blir det spørsmålet om du vil ta merbelastningen av en skilsmisse, eller om du finne en annen løsning på problemet. For noen kan man sikkert bruke annen sex som ikke er i konflikt med sykdommen, men for min kone som stort sett kun bygger seg opp basert på ordinær penetrering, kan jeg ikke se for meg at jeg hadde vurdert noe annet enn de to alternativene. Det er sikkert partnere i en slik situasjon som var lei av sex og derfor så dette som en forbedring, men andelen aseksuelle er ikke så veldig stort. Nei og nei... Mener du utroskap er løsningen her? Hadde min mann blitt så syk at sexlysten hadde forduftet, hadde min sexlyst forsvunnet like fort. Ikke f om jeg ligger med en annen enn min mann, da blir jeg heller aseksuell! Og dere som mener at man ikke kan velge å leve i sølibat - jo, man kan det. Jeg hadde null sex imens jeg var singel. Endret 8. april 2014 av Babi 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #20 Skrevet 8. april 2014 Hun har vært utro mot sin dødssyke mann. Noe mer ynkelig kan jeg knapt tenke meg.... Fy faen for ei merr. Selvsagt skal du gi han beskjed om dette. Han fortjener virkelig å leve sin siste tid på jorden sammen med folk som bryr seg om han og elsker han. Anonymous poster hash: acc75...454 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå