AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jeg var i en situasjon et par dager siden som jeg fant veldig lite behagelig. Dagen før og samme dag var ikke særlig gode. Ble en del kjefting alle veier, (meg, type + 2 kamerater) og min samborer sto dessverrre midt oppi det som syndebukken. Neste dag sitter vi alle i bilen, og krangle- emnet blir tatt opp, men på en måte der vi ville ordne opp. Samboeren min kommer på alt han har blitt kjeftet på for, og legger speeden i bånn 15 meter før inn kjørselen, tar en hard sladd (med elbil....) og holder seg heldigvis på veien, men midt i på skrå. Disse sekundene dette skjedde, ble jeg skikkelig redd. Hva kan jeg gjøre for å hindre at slike situasjoner oppstår ? Jeg vil ikke sette mitt eget liv i fare fordi han må irritere seg over bagateller, og lage drama. Når jeg merket at han ble sint, så holdt jeg munn for å ikke hisse han opp mer... Anonymous poster hash: a081d...918
FalconPunch Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 (endret) . Endret 21. februar 2018 av FalconPunch 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Synes det er ekkelt at han holder på sånn.. jeg hadde tatt en alvorsprat med ham en dag han var i godt humør og sagt jeg ALDRI tolererer det igjen! Det er som du sier livet ditt det er snakk om, og neste gang kan det jo skje f.eks på motorveien... Anonymous poster hash: 48b34...fd6
Onica Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 (endret) Ikke ta opp ting i bilen. Bilen er en dårlig arena, det er jeg klar over. Men når det er 2 andre i bilen også så har ikke jeg kontrollen over situasjonen lengre. TS her. Endret 8. april 2014 av Onica
Onica Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Synes det er ekkelt at han holder på sånn.. jeg hadde tatt en alvorsprat med ham en dag han var i godt humør og sagt jeg ALDRI tolererer det igjen! Det er som du sier livet ditt det er snakk om, og neste gang kan det jo skje f.eks på motorveien... Anonymous poster hash: 48b34...fd6 Det å sitte på med noen som er uansvarlige, selvom det er kjæresten min så blir jeg nervøs og redd. Nå er dette et par dager siden, og jeg har mulighet til å ta det opp. Kanskje jeg bare burde si hvordan jeg følte det, og at jeg ikke vil oppleve det igjen. Men hvis han havner oppi samme situasjon igjen, vil han la være da? Er det noe vits å si ifra hvis han ikke respekterer det, tenker jeg...
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Sånne folk sitter jeg ikke på med. Anonymous poster hash: 58bee...e80 3
Gjest Peanut Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Synes det er ekkelt at han holder på sånn.. jeg hadde tatt en alvorsprat med ham en dag han var i godt humør og sagt jeg ALDRI tolererer det igjen! Det er som du sier livet ditt det er snakk om, og neste gang kan det jo skje f.eks på motorveien... Jeg ble fryktelig sint en gang jeg kjørte med bil i statene. Hadde med meg en kjæreste og foreldrene mine, og han gnålte og gnålte og gnålte om et eller annet til jeg omtrent ble gal. <_< Kjørte av motorveien for trengte luft. Fikk luft, satte seg tilbake i bil, kjørte ut på veien, og innså at hadde vært særdeles heldig for hadde jeg ikke kjørt av veien så hadde vi blitt involvert i en stor trafikkulykke. Fem biler involvert og noen dødsfall. O_O Ellers så satt jeg på med den kjæresten et par ganger og han kunne bli virkelig sint. Det er nesten verre når man kjører i bytrafikk for ikke alltid man kan svinge av eller inn et sted. Han kjørte generelt fryktelig dårlig og jeg kommenterte det en gang da han ble tutet på for ørtende gang hvilket resulterte i en hasardiøs kjøring der han kjørte i 80 km i 50-sone, og i 70 km i 30-sone og på rødt lys og alt. Jeg holdt fast i dashbordet og var regelrett redd. >_<
kaprifolen Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Jeg hadde klikket vinkel der og da, og latt han få høre det på en måte som gjorde at han aldri, aldri, aldri hadde gjort noe slikt igjen. Da får krangel være krangel, slikt gjør man bare ikke. (ikke at akkurat denne situasjonen høres helt krise ut isolert sett, men man lar ikke sinnet sitt gå utover det å oppføre seg vettugt bak rattet)
Onica Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Godt det ikke bare er meg som reagerer på dette. Skal få tatt det opp med han ^^
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Idiotisk av ham. Men ikke ta opp uenigheter dere tidligere har kranglet om mens en av dere sitter bak rattet. Uansett hvor lite fiendtlig tonen er kommer det til å kunne påvirke kjøringen. Det han gjorde var uakseptabelt, selv om han antagelig hadde kontroll, men å krangle (eller "diskutere for å komme frem itl en avslutning på uenigheten") i bilen er en uvanlig dårlig idé. Anonymous poster hash: 54483...f35
juliane Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Hadde en lignende opplevelse med min eks, og den sitter i selv om det er over ti år siden. Vi var alene i bilen og kranglet sikkert om et eller annet, og han ble så sinna at han dro tak i håndbrekket i fart. Vi kjørte 80 km i timen, med en bergvegg på høyre siden, en innsjø noen meter ut på venstre siden og opptil flere andre biler rett bak oss. Heldigvis gikk det bra, men som sagt kjenner jeg det i magen når jeg tenker på det fremdeles... Der og da ble jeg bare livredd og paff og gråt. Hadde det vært i dag hadde jeg blitt så eitrande forbanna at han virkelig skulle få hørt det - og jeg hadde tatt fra han bilnøklene og kjørt videre selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå