Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å vise meldinger man har fått tilsendt til psykologen uten senderens tillatelse?

Anonymous poster hash: b90b6...fad
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette er strengt forbudt og kan straffes med inntil 50000 i bøter eller opptil 9 mnd i fengsel.

Anonymous poster hash: f212b...5f3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette er strengt forbudt og kan straffes med inntil 50000 i bøter eller opptil 9 mnd i fengsel.

Tuller du?

Anonymous poster hash: 8a54f...861

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er helt greit:) ingen som har fått bot eller fengsel for å vise en sms. dette er jo snakk om til en psykolog med taushetsplikt!

Anonymous poster hash: 1ff4d...5fa
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke mene det?

Skrevet

Hvorfor skulle det ikke vært lov? Hvis noen sender deg et brev så kan du vise det til hvem du vil så lenge du ikke har inngått en avtale med avsender om at dette er hemmelig.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var maks 6 mnd. i fengsel, jeg da. Men har ikke kommet så langt på jussen ennå.

Anonymous poster hash: 602a2...888

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt. Det er psykologen som har taushetsplikt, ikke du ;-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er 100% lovlig, hilsen juristen.

Anonymous poster hash: 67065...bf0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ble litt forvirra, men får stole på at det lov. Synes noe annet ville vært merkelig :klo:

- TS

Skrevet

Hehe, hvorfor skulle ikke det være lov? Jeg kan vise meldingene mine til venninner, min familie, min psykolog, min frisør... DU har ikke taushetsplikt, det er det bare psykologen din som har. :)

AnonymBruker
Skrevet

Om psykologen din hadde vist meldinger du har sendt til psykologen til familien sin og vennene sine og baksnakket deg til naboeen, så er det jo straffbart. For da vet gud og hvermann om deg.

Men psykologen har lov til å snakke med kolleger om deg, for å få råd og innputt fra andre som også har taushetsplikt.

Du har derimot ingen taushetsplikt overfor psykologen, og kan fortelle andre alt han sier og gjør og skriver.

Anonymous poster hash: 50bcb...57d
Skrevet

Det spørst kven du er, og kven du har fått meldinga frå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...