Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å gjøre noe feil
Skrevet

Ikke for å være stygg, men er det mulig å ha et "normalt" sex-liv med ei jente som har anorexia og bulimi? Vil det dårlige selvbilde gjøre henne for usikker når det gjelder kropp og sex?

Er redd for å gjøre/si noe feil ovenfor den nye kjæresten min som jeg vet lider av dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg har hatt spiseforstyrrelser, og har nå et tilnærmet godt forhold til egen kropp, og et veldig godt forhold til egen seksualitet, andre jeg kjenner med samme problemer har ikke det... Jeg ville rådet deg og ta kontakt med Senter for spiseforstyrrelser, og snakke med dem om hvordan best å ta det opp med jenta di!

Lykke til

Skrevet

Mest sannsynlig så vil det gjøre henne usikker når det gjelder egen kropp, det å være naken sammen med andre osv.

Jeg sliter med spiseforstyrrelser og har store problemer med å i det hele tatt være naken i dusjen. å ha sex med kjæresten er dermed enda vanskeligere og mange ganger 'orker' jeg ikke fordi jeg helst vil ha klærne på..

Kanskje du skal ta en prat med henne om det? fortell henne at du er redd for å gjøre noe galt og at du vil vite hvor hun står når det gjelder slikt. jeg tror ingen andre enn henne som kan svare deg på de spørsmålene du stiller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Vet jeg må snakke med henne om det, men det er litt vanskelig, og jeg føler det kanskje er enklere og gjøre det også, om jeg har hørt litt om andres erfaringer først. Da vet jeg liksom litt mer om hvor landet ligger på en måte...

Gjest anonym nå
Skrevet

Hei!

Jeg hadde spiseforstyrrelser da jeg traff min nåværende samboer. (flere år siden nå) Det er hans omtanke og kjærlighet som tilslutt gav meg selvtillit nok til å klare å bli frisk. Min oppfatning er at spiseforstyrrelser i bunn og grunn handler om et dårlig forhold til seg selv (dårlig dårlig selvtillit). Men det er klart, alle er forskjellige, spiseforstyrrelser er meget kompliserte greier :wink:

Mitt råd til deg, er å oppriktig og standhaftig beundre kjæresten din: overøs henne med din kjærlighet, og gi henne ærlige pene komplimenter. Det gjorde kjæresten min. I begynnelsen var jeg kjempesjenert for å vise kroppen min for ham - jeg kunne ikke forstå at han likte den! :oops: jeg var også veldig skeptisk til komplementene hans......det kunne liksom ikke være sant at han så så mye fint ved meg :wink: Men langsomt men sikkert overbeviste han meg om at han virkelig var glad i meg og mente det han sa. Og vi har i dag et fantastisk forhold: ekstra fint fordi han "reddet" meg og ikke gav seg: jeg er så takknemlig kan du tro! (ps: vi har et fantastisk sexliv også :wink: )

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Til anonym nå..

Så flott at du ble frisk, og at dere har det flott sammen.

Jeg prøver så godt jeg kan å overøse henne med komplimenter jeg virkelig mener. Men vil det gå litt tid før hun tør være naken å tørre å ha sex med meg? Var det sånn det var for deg?

Gjest Candyfloss
Skrevet

Jeg har spiseforstyrrelser, men jeg har ikke minsket noe sexlyst for det. Jeg tror det heller går på at han er redd for å ta på meg eller gjøre noe dumt. Bare ta det veldig med ro, gi henne tid... Når vi har problemer med å se oss selv nakne, blir det vanskelig å kle seg naken foran andre i tillegg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Vær ihvertfall rolig og stabil, og gå heller tusen ganger i deg selv enn å ta noe ut på henne "fordi hun fortjener det" eller lignende. Hold forholdet stabilt og trygt.

Jeg har anoreksi NÅ, på grunn av en slik fyr. (Hjelpsom som han er, skulle det ikke forundre meg om han fant ut at han ville hjelpe og støtte en jente med anoreksi, ironisk nok.)

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg har også slitt med spiseforstyrrelser. Jeg hadde aldri trodd noen ville like kroppen min eller at jeg skulle kunne kle med naken foran noen andre(klarte ikke å skifte en t-skjorte i samme rom som noen en gang), men etter at jeg ble sammen med han som nå er mannen min, har jeg fått et helt nytt syn på min egen kropp. For meg har det betydd uendelig at han er glad i meg og kroppen min. Ikke bare at han sier at jeg er fin, men også at han tar på meg og koser med meg.

Som noen andre har sagt, så er spiseforstyrrelser komplisert. Men vær tålmodig og vis kjæresten di masse at du er glad i henne.

Hvis du vil vite mer er denne siden fin:

http://www.lommelegen.no/spiseproblem/

Gjest Jeanette S.
Skrevet

Jeg er enig med "anonym nå" i at det er slik en mann behandler en dame med spiseforstyrrelser (som bunner mest sannsynlig i lav selvtillit, bl.a.)

(Har hatt forstyrrelser mht. vekt, trening og mat selv i flere år uten å være direkte anorektisk).

Mann/gjest som spør, beklager at jeg er skeptisk overfor deg, men jeg lurer på: bunner ditt spørsmål i frykt for når det skal bli noe på deg (hvor lenge du egentlig må vente)? Eller er du i et seriøst forhold hvor du lurer på hvordan du kan hjelpe og støtte henne?

Jeg mistenker nemlig at du egentlig prøver å få deg en inngangsbillett til "når søren skal det bli noe på meg?"

Isåfall, sier jeg: typisk gutter og menn..

:roll:

(Hvis jeg tar feil: unnskyld.)

Gjest Fighter
Skrevet

Ettersom han skriver at han er redd for å si eller gjøre noe feil, vil jeg tro han har som hensikt å være en god kjæreste og ikke bare er ute etter sex for egen del.

Gjest Anonymous
Skrevet

Såklart det ikke er fordi jeg lurer på når det skal bli noe på meg. Regner med at det kan ta litt tid, at vi må gå sakte frem osv. Dette er jeg jo innstilt på, og vil bare hennes beste. Derfor spør jeg om råd..

For å være litt slem; hadde jeg bare vært ute etter å få meg noe, hadde jeg nok funnet meg ei anna jente...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble også skeptisk, tenkte du var som eksen min "den gode hjelperen" og "drømmeprinsen på den hvite hesten" med alle storhetsfantasiene om hvordan han skal redde og være helten. Helt til han ikke er forelska mere.

Skrevet
Jeg har spiseforstyrrelser' date=' men jeg har ikke minsket noe sexlyst for det. Jeg tror det heller går på at han er redd for å ta på meg eller gjøre noe dumt. Bare ta det veldig med ro, gi henne tid... Når vi har problemer med å se oss selv nakne, blir det vanskelig å kle seg naken foran andre i tillegg..[/quote']

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...