Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen innspill fra en objektiv tredjeperson.

De siste månedene har jeg begynt å holde på med en fantastisk mann. Vi har vært venner/bekjente lenge, og har mange felles venner.

Vi koser oss masse sammen, og han har mange ganger hintet om at han håper vi blir kjærester snart.

Her kommer problemet: Vi er totalt forskjellige.

For det første er begge politisk engasjerte, i helt ulike partier. Vi er ikke enige om en eneste politisk eller samfunnsmessig sak.

For det andre har vi HELT forskjellig døgnrytme. Jeg står opp 07:00 hver dag, trener, går på jobb, studerer, er sosial osv.

Han studerer og har ingen jobb. Derfor sover han lenge, leser litt, slapper av osv. Vi er helt forskjellig på det området.

F.eks i går kveld gikk jeg å la meg rundt 23, mens han satt oppe til to... Jeg sto opp da vekkerklokka ringte 07:00, mens han sikkert ligger i senga enda.

Når dette er sagt, så er han en snill og omsorgsfull person. Han lager mat til meg, tar vare på meg og får meg til å føle meg som en prinsesse. Det er derfor jeg føler såmm på dette dilemma.

Noen som har opplevd noe lignende? Eller har noen tanker?

Anonymous poster hash: 703b6...83f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt livs kjærlighet er min rake motsetning på de fleste områder. Jeg har i tillegg enorme søvnproblemer og lever på en helt annen døgnrytme enn han. Vi klarer dog å le av de samme tingene og forstå hverandre, det er alt som trengs for oss :)

Anonymous poster hash: c747c...049
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det er krig i verden..

Du kan ikke være sammen med en fordi han er medlem av et helt annet politisk parti? Hvis du er en god politiker så må du tenke på forholdet deres som en koalisjonsregjering. Du må svelge kameler og samarbeide i forholdet! Fordi om dere er totalt uenige i politiske saker er dere jo enige om å gå til sengs med hverandre.

Anonymous poster hash: b23eb...0a1
  • Liker 5
Skrevet

Med disse tingene som plager deg, så kommer han vel til å få seg en jobb etterhvert? Da blir vel ting bedre sånt sett. Det med forskjellige meninger kan dere gjøre om til en positiv ting, dere har ting å diskutere og prate om, men må respektere hverandres meninger. Du kan ikke styre hvem du blir forelsket i, og så lenge han behandlet deg bra og ser for seg i fremtiden at dere kan bli kjærester, så er det vel greit? Og at dere får vært i lag tross jobb, døgnrytme osv. Det viktigste er at dere har det gøy i lag og at dere passer sammen når det gjelder kjemi og kommunikasjon, mener jeg :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er også helt forskjellige, men har det supert likevel!

Bare man ikke begynner å irritere seg og hakke på hverandre, men prøve å respektere at man er forskjellige.

Anonymous poster hash: b7402...5e7

• Liker 1
Skrevet

Vi er også helt forskjellige, men vi har det fantastisk forde :) Det er bare å godta at man er forskjellige så det ikke blir noen gnissninger over det, og plutselig en dag innser man at man utfyller hverandre.

Skrevet

Av negativ erfaring tidligere vet jeg at jeg ikke kunne vært sammen med en mann som har et helt annet politisk ståsted enn meg selv. Spesielt fordi jeg studerer samfunn selv.

AnonymBruker
Skrevet

Av negativ erfaring tidligere vet jeg at jeg ikke kunne vært sammen med en mann som har et helt annet politisk ståsted enn meg selv. Spesielt fordi jeg studerer samfunn selv.

hva stemmer du

Skrevet

Hvilke politiske ståsted har dere da? Hvilket parti stemmer dere?

Skrevet (endret)

Den største utfordringen i et forhold behøver ikke være at man er ulike, men hvordan man kan klare å leve fint med det - det kan tilføre mye om man bare handler konstruktivt, ikke har som mål å skulle ha rett i alt og det å kunne be om unnskyldning. Han studerer og kommer vel ut i jobb en dag, da vil døgnrytmen sikkert endre seg. Men om dere står svært langt fra hverandre politisk så kan dere jo få utfordringer.

Du skriver forøvrig så mye godt om denne mannen så jeg synes du skal puste med magen og godta at du ikke fant en tvilling.

Endret av Havbris
Skrevet

hva stemmer du

Hvorfor er det relevant?

AnonymBruker
Skrevet

nysgjerrig

Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar!!

Jeg er alltid veldig skeptisk til å inngå forhold, og "finner" feil.
Tror jeg bare skal prøve å slappe av og nyte...

• Liker 2
Skrevet

nysgjerrig

Ja da så ;)

AnonymBruker
Skrevet

Sosialist garantert.

Anonymous poster hash: f83bd...51f

Gjest heihallo1998
Skrevet

Motsetninger tiltrekker hverandre, er det jo noe som heter. Gi ham en sjanse, ellers får du aldri vite om det kunne blitt noe mer heller. :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

Sosialist garantert.

Anonymous poster hash: f83bd...51f

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...