AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Jeg går på cerazette. Kjæresten min spurte meg i kveld om jeg ikke bør bytte prevensjon til noe som gir meg faste sykluser da jeg kun får blødninger, vet ikke om de kan kalles menstruasjon et par ganger i året. Vet hormonprevensjon ikke er ideelt rett før prøving, men vi er jo ikke helt der enda. Lurer bare på om det generelt er skadelig?Anonymous poster hash: 0a715...075
Huttetugla Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Jeg gikk på cerazette frem til februar 2013. Begynte å prøve i april, og var gravid i mai. Hadde ikke noe å si for meg, hvertfall. Jeg mistet også menstrasjonen. 2
malicious Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Jeg tror det anbefales å droppe hormonprevensjon generelt om det planlegges barn i nær tid. Det beste i mine øyne er å la kroppen styre syklus selv.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 Jeg gikk på cerazette frem til februar 2013. Begynte å prøve i april, og var gravid i mai. Hadde ikke noe å si for meg, hvertfall. Jeg mistet også menstrasjonen. Godt å høre. Ble bare så usikker når han spurte meg sånn. Jeg vet ikke så mye om det og jeg har gått på dem veldig lenge. Hadde kun et lite opphold for å se om jeg hadde en noenlunde fast syklus.. Er så redd for at det skal bli et problem. Særlig etter at han spurte meg om det. Da vil jeg jo heller bytte. Det blir ikke aktuelt å gå av før om et års tid i hvertfall tror jeg. TSAnonymous poster hash: 0a715...075
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Jeg ville ha byttet. Jeg sluttet selv på cerazette i august i fjor. Ikke før nå har jeg regelmessig mensen igjen. Før det hadde jeg mensen et par ganger med flere mnds mellomrom, selv om jeg ikke brukte p-piller lenger. Jeg angrer på at jeg begynte på de, selv om det var deilig å miste mensen helt i perioden jeg var på p-piller. Jeg har nettopp hatt min andre "normale" mensen, og håper jeg endelig kan bli gravid nå. Det er fryktelig kjipt å vente på mensen når man er klar for barn. Anonymous poster hash: 84f48...2e9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Jeg ble gravid da jeg glemte 2 piller på cerazette.. så, aldri si aldri Jeg hadde ikke hatt mensen på over et år da, så det er nok veldig individuelt. Anonymous poster hash: cc860...50e
Viktualia Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Cerazette er en minipille, dvs at den er uten østrogen, i motsetning til vanlige p-piller. Blødningene man får med vanlige p-piller er heller ikke en normal mens. Hvilket grunnlag har du for å påstå at vanlige p-piller gir en mer naturlig syklus når du slutter med dem? 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Cerazette er en minipille, dvs at den er uten østrogen, i motsetning til vanlige p-piller. Blødningene man får med vanlige p-piller er heller ikke en normal mens. Hvilket grunnlag har du for å påstå at vanlige p-piller gir en mer naturlig syklus når du slutter med dem? Var det er spørsmål til meg? I så fall skjønner jeg ikke helt hvorfor? TSAnonymous poster hash: 0a715...075
Viktualia Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Var det er spørsmål til meg? I så fall skjønner jeg ikke helt hvorfor? TSAnonymous poster hash: 0a715...075 Altså hvorfor tror du at p-piller gir høyere sjanse for graviditet etter at du slutter enn minipiller? Er det bare fordi kjæresten sa det eller har du noe annet grunnlag?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Var det er spørsmål til meg? I så fall skjønner jeg ikke helt hvorfor? TSAnonymous poster hash: 0a715...075 Jeg antar det. Du spurte om å bytte til noe annet. Hvilken prevensjon skulle du evt bytte til? Det måtte i såfall være noe som ikke gikk på hormoner. Anonymous poster hash: 18ac8...c12
Viktualia Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Jeg antar det. Du spurte om å bytte til noe annet. Hvilken prevensjon skulle du evt bytte til? Det måtte i såfall være noe som ikke gikk på hormoner. Anonymous poster hash: 18ac8...c12 Ja, det finnes jo en rekke prevensjonsmidler som ikke inneholder hormoner. Feks kondomer, eggløsningscomputer (Pearly o.l.), kobberspiral (litt mer styr å sette inn og ta ut) og pessar. Disse kan jo også kombineres på forskjellige måter for økt sikkerhet.
*Frida* Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Eg gjekk og på cerazette i fleire år, utan anna blødning enn litt spotting i sjeldne tilfeller. Blei gravid før det var gått 2 månadar etter siste pille. Har fått normal syklus alle tre gangene eg har slutta på cerazette. Om du vil slutte på cerazette må du i alle fall ikkje bytte til p-piller. Det vil i verste fall gi deg krøll i suklusen, som du ikkje treng før prøving.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Jeg sluttet på cerazette i januar, har hatt regelmessig syklus siden jeg sluttet på de. Legen sa til meg at disse er lettere forbsyklusen til å komme igang igjen iom at det kun har det ene hormonet. Så jeg syns ikke du burde byttet. Anonymous poster hash: fcab7...965
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 det er så forskjell fra person til person. Jeg ble gravid etter 4 pp............. Anonymous poster hash: 2c735...53c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Jeg fikk regelmessig syklus med en gang jeg sluttet på Cerazette. Jeg mistet mensen helt mens jeg gikk på de, men måtte slutte fordi jeg fikk stadig økende "menssmerter". De ble borte etter første menstruasjon, så da var det nok de som var årsaken til smertene. Anonymous poster hash: 9cd47...80d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå