AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Er det noen her inne som trener på treningssenter som sliter med sosial angst? Har dere noen tips eller gode råd til hvordan man kan gjøre treningen lettere? Altså, jeg er nesten utslitt mentalt når jeg har kommet meg inn i garderoben Hvis det er mange som oppholder seg ved frivektene kan det ødelegge hele treningsopplegget mitt på mine dårlige dager. Jeg liker jo å trene, men så var det alle andre som trener, da.. Sosial angst er noe dritt! Anonymous poster hash: ed70c...06e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Er det noen her inne som trener på treningssenter som sliter med sosial angst? Har dere noen tips eller gode råd til hvordan man kan gjøre treningen lettere? Altså, jeg er nesten utslitt mentalt når jeg har kommet meg inn i garderoben Hvis det er mange som oppholder seg ved frivektene kan det ødelegge hele treningsopplegget mitt på mine dårlige dager. Jeg liker jo å trene, men så var det alle andre som trener, da.. Sosial angst er noe dritt!Anonymous poster hash: ed70c...06e Mitt beste råd er å finne ut når det er minst folk på studioet. Hvilke dager til hvilke tider, og evt. vurdere å bytte studio til ett med mindre medlemmer. Det var det eneste som funket for meg. (nå trener jeg kun hjemme og ut i friluft) Anonymous poster hash: 00d09...163 2
*melis* Skrevet 8. april 2014 #3 Skrevet 8. april 2014 Hva med å trene cardio ute og styrke hjemme? Jeg vet at folk med sosial angst bør utfordre angsten og ikke bare unngå ubehagelige situasjoner, men dersom det hjelper deg med å trene synes jeg du skal vurdere å unngå treningssenter og heller finne alternative måter å trene på. Det er utrolig mye man kan gjøre ute/hjemme, jeg trener 4-5 ganger i uka og veksler mellom styrke, yoga, løping, intervaller, fjellturer, sykketurer osv. Det er herlig å trene ute nå når våren en her 1
SuperFace Skrevet 8. april 2014 #4 Skrevet 8. april 2014 (endret) Kom deg opp grytidlig på morgenen når treningssenteret åpner hvis du har mulighet, da er det som regel ganske lite folk der Endret 8. april 2014 av SuperFace 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for gode tips Er mye ute i skogen med hunden min, og våren er en fin tid, ja:) Har ikke lyst til å gi opp treningssenteret, men mulig jeg kjøper noen vekter til hjemmetreningAnonymous poster hash: ed70c...06e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Ikke tren hjemme. Da forer du bare angsttrollet. Kom deg på trening. De første månedene så slet jeg veldig på vei til senteret. På nippen til å hyperventilere hver gang. Men jeg var sta som pokker. Man kommer ingen vei med å la komforsonen styre. Nå er jeg veldig trygg når jeg er på senteret. Kan få litt hjerteklapp på veien innimellom, men jeg vet det er en urasjonell tanke, så den overser jeg og går på. Anonymous poster hash: 7ad87...d11 2
Kreps1 Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Jeg har sosial angst, men ikke like knyttet til fremmede som deg tror jeg. Det var helt klart ubehagelig i begynnelsen, og følte at ALLE glante når jeg gjorde ting jeg var usikker på. Det er veldig vanlig å være usikker når man begynner på treningssenter, men du vil nok bli vandt til det. I tillegg hadde jeg heldigvis en treningskamerat, noe jeg virkelig kan anbefale!
ohdeergod Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Fy søren, kjenner meg skikkelig igjen i det du skriver.. Jeg føler meg alltid så ukomfortabel.. jeg går rundt og tenker alle ser på meg, dømmer meg osv.. ugh, hater den følelsen. Men ja, er bedre når det ikke er så mange folk der. Da kan jeg endelig tenke på meg selv og trene "i ro"
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har skaffet meg vekter slik at jeg kan trene hjemme om jeg er litt psykisk sliten en dag og ikke orker tanken på å henge rundt i vektavdelingen på treningssenteret. Dette fungerer veldig bra for meg, og har ikke ført tll at jeg ikke trener på senteret heller. Jeg føler meg bare mindre som en dust dersom jeg ikke orker å dra en dag, for da får jeg jo fortsatt trent som jeg vil Anonymous poster hash: 17a25...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Har du prøv å trene sammen med noen som du føler deg helt komfortabel med? Det funker for meg Anonymous poster hash: 54b9a...ed3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Jeg startet med å løpe opp kondisen min ute i april 2012, i oktober 2012 tok jeg med kondisjonstreningen inn på senteret. Var der på dagtid mellom 11-14, da var det oftest bare gamle mennesker der. Etter noen uker, startet jeg enkel og greit styrketrening på apparatene. April 2013 våget jeg meg på frivektene, men skjønte fort at jeg var litt for nybegynner for det. Så ville bestevenninnen min begynne å trene med meg i juni-august, men hun var ikke komfortabel med treningstidene mine. Og jeg gikk litt og litt ut av komfortsonen, med å trene med henne på kveldstid med mer folk. Men da hadde jeg allerede bygd opp nok trygghet og kunnskap om apparatene, så den biten var grei. Jeg virkelig hatet å måtte trene når det var mye folk, men venninnen min backet meg opp hele veien og etter 5-6 ganger gikk det faktisk greit. Etter noen uker med trening på kveldstid turte jeg til og med å delta på bodypump, i saltime. Og nå trener jeg saltimer 2-3 ganger i uken, pluss alene om kveldene 1-2 ganger i uken. Har dessuten fått mange nye venner Det tok litt tid, men det var verdt det. Og jeg har hatt skikkelig angst, men ikke droppet en eneste time, dratt på trening selv om det var vondt i vilja. Jeg kan vel si at det å tørre å gå utenfor den komfortsonen, litt og litt av gangen har reddet selvtilliten min. Lykke til med trening TS Anonymous poster hash: 39934...f28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå