AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Sjokolade, kake, bolle, osv. Lar dere den være, selv om du har lyst på? Hva tenker dere om den som tar den siste?Anonymous poster hash: 97dcf...8aa
minister-mio Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Jeg sier noe om det. "Har du lyst på den?" "Skal vi dele" eller noe sånt 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Jeg spør om det er noen som vil ha den, sier noen ja lar jeg dem ta dem, hvis ikke spør jeg om det er greit om jeg tar den. Dette er om jeg er med familie eller venner jeg kjenner godt, som gjest hos folk jeg ikke kjenner så godt så lar jeg den siste ligge. Mannen min bare tar den siste uten å si noe uansett hvor han er, jeg syns det er kjempepinlig. Anonymous poster hash: 6f972...434
Gamerfrue Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 haha, jeg synes den norske befolkning kan være så utrolig søte - i hvert fall der jeg kommer fra, for jeg kommer fra det til tider overhøflige sørlandet, og der er det sånn at man smiler og gir tegn til at "nei nei nei, jeg trenger IKKE den siste skolebollen som ligger der, ta den duuu" (og dette gjør ALLE som er der) helt til trønderen eller bergenseren kommer og tar den, og da blir alle sørlendingene kjempefornærma (men smiler fremdeles) - for sånt gjør man ikke! 24
Teriyaki Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 (endret) Lar den som oftest ligge. Er det en hel bolle kan jeg evt. spørre om vi skal dele den, hvis det er en eneste sjokoladebit så lar jeg den være. Hvis det er jeg selv som har besøk så kan jeg godt spørre om de vil ha den siste. Hvis ikke så kan jeg jo bare spise den når de har dratt, hehe. Og i forhold til innlegget over her: jeg er nordlening..Vi er da høflige vi også.. Endret 8. april 2014 av Teriyaki 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 Sjokolade, kake, bolle, osv. Lar dere den være, selv om du har lyst på? Hva tenker dere om den som tar den siste?Anonymous poster hash: 97dcf...8aa Det spørs om jeg har spist like mye eller mer enn alle de andre, sa lar den være en stund. Hvis ingen gjør tegn til å ta den spør jeg om noen vil ha den, gjerne 2-3 ganger for å være sikker og så spiser jeg den hvis ingen tar den. Hvis jeg har spist mindre enn de andre så spør jeg en gang og forsyner meg hvis ingen har problemer med dette. Jeg er egentlig alltid den største av oss (mann og nesten 2M, så jeg bruker det som argument for at jeg fortjener minst like mye som de andre ) Anonymous poster hash: df415...8fa
Momseguri Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Jeg spør om det er noen som vil ha den, sier noen ja lar jeg dem ta dem, hvis ikke spør jeg om det er greit om jeg tar den. Dette er om jeg er med familie eller venner jeg kjenner godt, som gjest hos folk jeg ikke kjenner så godt så lar jeg den siste ligge. Mannen min bare tar den siste uten å si noe uansett hvor han er, jeg syns det er kjempepinlig. Anonymous poster hash: 6f972...434 Min også Og jeg syns det er så kleeeint. I tillegg grabber han gjerne til seg sjokolade og chips uten å tenke på at andre også vil ha..spiser f.eks halve chipsen selv (og mannen spiser fort så det er vekke i løpet av 5 minutter), og hvis vi (f.eks) er 5 gjester og vi har en pakke med 10 konfektbiter tar han gjerne 4-5 konfekt uten å tenke over det i det hele tatt. Selvfølgelig den siste også. Men hvis jeg nevner at dette er grisefrekt så er det jeg som er teit og legger meg opp i detaljer som ingen bryr seg om :bond: 1
Leifern Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Dersom det har gått en viss tid og jeg vil ha den siste, så—hold dere fast—tar jeg den siste. For øvrig gjør jeg også alltid det slik at om noen som åpenbart vil ha den siste sier "er det noen som vil ha den siste?", så sier jeg "ja, gjerne", og så tar jeg den. Slik at de lærer til neste gang at om de vil ha den, så får de bare ta den. Ev. er et bra triks å sikre seg den siste eller i hvert fall deler av den siste å si "noen som vil dele den siste xxx med meg?". I de fleste tilfeller vil folk si nei, og du kan ta hele, og i verste fall må du nøye deg med halvparten. Vil selvsagt fungere dårlig om det er snakk om konfekt e.l. 1
Kaizerr Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Jeg ser det an litt. Pleier å spørre om det er noen som vil ha den siste, men som oftest er det noen som kommer meg i forkjøpet siden jeg er litt treig med å spise
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Uff, akkurat like vanskelig som Sopie's choice. Spørre andre om de vil ha eller ta den siste selv. Et helt umulig valg. Anonymous poster hash: 307f9...ad0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Spørs på sosiale settingen, hvem det er og hva det er. Er det bakverk som vertinnen har lagd, så er det nesten høflig å være den som bare må ta den siste. Er det twist hjemme i vår egen stue så er det first come, first serve. Anonymous poster hash: 12f03...a72 1
happiest Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Jeg synes det ser så stusselig ut når det feks. kun er 1 sjokoladebit/godteri igjen. For alle vet jo at ingen tar den på grunn av høffelighet. Jeg pleier aldri å ta siste bit, ikke fordi jeg ikke tør, men fordi jeg ofte ikke orker så mye. Men det vanlige er jo å spørre om noen vil ha, eller dele med noen. Men så kommer det jo an på situasjon. Hvis det er familiebesøk, så hiver alle seg bare over det som er Men er det med noen ukjente/venner, så spør alle.
Avalon Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Har jeg lyst på så spør jeg om det er greit, eller om noen vil dele.
Luckiness Skrevet 11. april 2014 #14 Skrevet 11. april 2014 Er det med den nærmeste familien så pleier jeg verken å tenke over om det er jeg som tar den siste eller om det er en annen som tar den siste. Så lenge vi vet at alle har fått smakt da. Er det en som ikke har smakt på kaken, så spør jeg/vi om den vil ha det siste stykket f.eks. Om jeg derimot er i et annet "type" besøk, så tar jeg aldri den siste. Av høflighet.
Gjest Wei Wei Skrevet 11. april 2014 #15 Skrevet 11. april 2014 Tar den hvis det er ingen som strekker hånden etter den i samme øyeblikk.
Agathe Skrevet 11. april 2014 #16 Skrevet 11. april 2014 Jeg pleier alltid å forte meg å ta den nest siste - så kan de andre sitte der og lure på hvem som kan ta den siste 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 11. april 2014 #17 Skrevet 11. april 2014 Spør om noen skal ha den. Sier de nei, så tar jeg den, om de sier ja så spør jeg gjerne om vi skal dele den. Er det hos folk jeg ikke kjenner så godt, så lar jeg den ligge. Jeg er vant til at man spør og om folk sier nei, så er det ok å ta den.
Purple Basil Skrevet 11. april 2014 #18 Skrevet 11. april 2014 haha, jeg synes den norske befolkning kan være så utrolig søte - i hvert fall der jeg kommer fra, for jeg kommer fra det til tider overhøflige sørlandet, og der er det sånn at man smiler og gir tegn til at "nei nei nei, jeg trenger IKKE den siste skolebollen som ligger der, ta den duuu" (og dette gjør ALLE som er der) helt til trønderen eller bergenseren kommer og tar den, og da blir alle sørlendingene kjempefornærma (men smiler fremdeles) - for sånt gjør man ikke! Kjenner meg igjen i dette ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå