AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Er det noen som vet om gravitester kan være positive ved andre tilstander enn graviditet? Jeg var hos legen pga noe annet i dag, og på slutten av timen nevnte jeg bare at jeg ikke hadde hatt mensen siden februar, og om det var noe å bekymre seg for? Han spurte om jeg kunne være gravid, men jeg har ikke hatt sex siden begynnelsen av desember, og det var med prevensjon, samt at jeg har hatt mensen som normalt i desember og januar. Han sa jeg kunne ta en test der uansett for sikkerhets skyld og som rutine, og det gjorde jeg. Den var da positiv! Hun sykepleieren gikk og sa det til legen, og han sa at de skulle ta blodprøver, og så fikk jeg ny time til fredag for undersøkelse. Jeg prøvde å spørre sykepleieren om det var andre tilstander som kunne gi positiv test, og hun sa nei. Men jeg kan umulig være gravid, da måtte jeg jo ha vært 4 mnd på vei, og magen min er flat som en pannekake. Har heller ikke hatt symptomer, har bare mistet én mens foreløpig og brukte jo prevensjon. Det blir liksom for mange usannsynligheter på en gang... Så nå er jeg redd for at det er noe alvorlig galt med meg. Prøvde å google, men fant ingen gode svar. Noen som vet helt sikkert om den kan slå ut positivt ved andre tilstander, og o så fall hvilke?Anonymous poster hash: 9e492...789
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Man kan ha mens lignende blødning og være gravid. Man kan også ha flat mage når man er 4 mnd på vei. Så det er godt mulig du er gravid.Anonymous poster hash: f5ba6...5ef 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Man har jo ikke de hormenene i kroppen om man ikke er/nettopp har vært gravid. Kjøp en test til du. Magen er fortsatt flat etter 12-16 ukerAnonymous poster hash: ed614...0e9 2
Blåbært Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Ved enkelte krefttyper kan hCG-nivået i kroppen stige (graviditetshormoner). Men jeg vil heller si at det er mer sannsynlig at du faktisk er gravid, med mindre dere brukte kondom og er sikker på at det var helt. 2
Teeny Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 (endret) HCG er også tumormarkør for testikkel og eggstokkkreft ("germ cell tumor"). Mener ikke å skremme deg! Har hørt at graviditetstest med urin kan bli positiv hvis en mann har testikkelkreft, men litt usikker på om det samme gjelder for eggstokk kreft hos kvinner... I tillegg stod det noe på nettet om potensielle årsaker til falsk positive graviditetstester, noen medikamenter osv: http://www.pregnancycorner.com/pregnant/pregnancy-test/false-positive.html http://en.wikipedia.org/wiki/Human_chorionic_gonadotropin#Tumor_marker Endret 7. april 2014 av Teeny
Cerx Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Du er nok gravid, kan godt være 4 mnd. på vei og fortsatt ha flat mage.
Sjokoladenøtt Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Tror nok du er gravid jeg.. Samme skjedde med venninna mi, hun gikk på pilla så hun fikk aldri mensen. Hun hadde plutselig kjent at det bevegde seg i magen og fikk helt panikk stakkars Hun var nesten 5 mnd på vei, hun trodde hun bare hadde lagt på seg litt. Man kunne ikke se at hun var gravid engang Så det er fullt mulig!
MockingJay Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Her sa de at jeg hadde fått falsk positiv pga cyste på eggstokkene. Men jeg var gravid da, men det går vist:)
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Du er nok gravid. Jeg hadde flat mage til jeg var 5mnd på vei. Først da begynte den å vokse i rekordfart.Anonymous poster hash: 2b7e1...aef
maria b Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Jeg tror du skal belage deg på at du er gravid. Det er ikke uvanlig med litt småblødninger de første månedene. Testene som brukes er veldig sikre. Og det at du tok testen hos legen, gjør det enda sikrere. En hjemmetest kan man jo kanskje kløne til litt, men det er mindre sannsynlig på legekontoret.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Det kan bety at hormonene dine er i ulage, at du har hatt en spontanabort, en missed abortion eller graviditet. Lurt å følge opp.Anonymous poster hash: 82468...2f3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 TS her. Jeg tror fortsatt ikke på at jeg er gravid... jeg har ikke hatt småblødninger, men vanlig mens både i desember, januar og februar. Magen min er helt flat og jeg kan dra den inn så mye som vanlig. Kan ikke skjønne at det skal være plass til et fire måneder gammelt foster der inne. Den kjennes også like myk ut som vanlig. Puppene er ikke blitt større, de har heller ikke vært ømme. Men jeg håper jo selvsagt ikke at jeg har kreft heller, liksom. Tok for øvrig en ny test hjemme i dag (tenkte det hadde skjedd noe galt hos legen), og den var også positiv. Veeeldig positiv, og den ble det med en gang jeg dyppet den i urinen. Så jeg produserer i hvert fall hCG. Finnes det andre hormoner som kan kryssreagere med hCG? Jeg skal til legen igjen på fredag altså, og da ville han undersøke meg. Han har UL på kontoret, så da får vi vel funnet ut det en gang for alle... Anonymous poster hash: 9e492...789
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Dette må eg følgje med på. Håpar du er gravid og ikkje noko anna
HvittHus Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 I fjerde måned er livmoren kommet godt opp over skambeinet. Har du prøvd å kjenne etter? Legg deg ned, slapp godt av og klem inn over skambeinet og oppover til midt mellom skambein og navle. I uke 16 skal man kunne kjenne livmoren som toppen av en appelsin over skambeinet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 Du må nok bare belage deg på at du er gravid. Etter mange år i testland (prøver) har jeg aldri lest om noen som har fått positiv test uten å faktisk være gravid. I såfall vil jeg tro du er alvorlig syk på en eller annen måte. Det går absolutt ann å være gravid uten at du får noe mage, og det er også fult mulig å ha "mens" i flere måneder. Det er da ikke en ordentlig mens sånn egentlig, men kan lett mistolkes som det. Gravid på prevansjon er jo ikke umulig, det er jo hvertfall sikkert. Senest for noen dager siden var det jo en sak i norske media om en dame som hadde fått baby uten å vite at hun var gravid... Det finnes mange som har opplevd det. Magen kan være helt flat så langt uti, og mange opplever ikke noe særlig symptomer. Det kan også være at du har hatt symptomer, men mistolker dem som noe annet og ikke tenker på det som symptomer. Eneste hadde jo vært om f.eks testen hos legen hadde vært noe feil med, men når hjemmestesten også slår ut positiv.. Ja, da vil jeg tro ganske sikkert at du faktisk er gravid. Massevis av lykke til! Det er jo et stort sjokk så klart, men du finner vel ut av det til slutt Anonymous poster hash: f925f...625
maria b Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Du får holde oss oppdaterte her da. Venter spent på svar etter at du har vært hos legen fredag
skruf Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 Gjetter på at du er gravid! Hadde selv ingen symptomer, regelmessige blødninger og små pupper som vanlig med min første. Var nesten 3mnd på vei da jeg tilfeldigvis oppdaget det pga noe annet.. Var paddeflat på magen, nesten innhul pga jeg var undervektig..
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 En venninne av meg oppdaget ikke før ungen begynte å sparke rundt uke 19-20 at hun var gravid med tredjemann. Ingen plager og hadde normal mens og hadde brukt prevensjon. Fikk litt sjokk og hun var skikkelig pinlig berørt fordi hun ikke hadde merket det før. Forøvrig en meget slank dame, så ikke noe småfeit mage som babyen gjemte seg i. Stemmer i med de som ber om at du holder oss oppdatert. Kan være til hjelp for andre i din situasjon også, og ikke bare for å stille folks nysgjerrighet. For KG-tråder kommer alltid høyt på google-søk! Anonymous poster hash: 6459c...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå