Gå til innhold

Har du ett spesielt møbel som få har maken til?


Patzy

Anbefalte innlegg

For å bryte en tradisjonell og vanlig Ikea-stil:

Jeg har anskaffet meg ett gammelt radiokabinett fra 1950.

Blankpolert og fint med eget barskap, radio som virker og glass i den ene skyvedøren. Tror ikke det finnes så mange av denne typen.

Kabinettet har fått stasplass i stua, nå er jeg på jakyt etter 1-2 stoler i 50-talls stil.

Har du ett spesielt møbel det er få av?

Noe du har laget selv, kjøpt i utlandet osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et par sånne møbler.

Ikke så veldig flotte kanskje, men det er noe egt ved dem uansett.

Kjøpte et skap på loppis som jeg liker kjempegodt. Det er muligens hjemmelaget og jeg får masse skryt av de som er på besøk. Passer til resten av møblene/interiøret og er helt unikt. Tror ikke at jeg har sett maken noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en snekkerkompis som har laget en hylle og et lite bord til meg. Veldig pene og enkle, har malt begge røde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere gamle møbler; et bokskap som min manns bestefar har laget - nærmer seg 100 år gammelt, og ikke minst en eldgammel elegant sofa som har vært i familiens eie lenger enn noen nålevende kan erindre.... Vi har også flere gamle heller vanlige bord og stoler - i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det aller mest spesielle møbelet jeg har er stuet vekk på loftet. Jeg er litt usikker på om det kan bli et kult innslag dersom jeg lakker det knall bengalakk rødt , eller om jeg burde donere det til årets St. Hans bål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi

Det eldste jeg har er ett dameskatoll fra 1770 årene som har vært i familien siden da, ellers har jeg endel møbler kjøpt på auksjon i utlandet og endel ny design som nok ikke mange i Norge har maken til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tispa på tur

Mine oldeforeldres brudeseng, med brudesengetøyet til et annet oldeforeldrepar.

Sikkert ikke enestående, men en kombinasjon med historie og tradisjon som jeg har god grunn til å være stolt av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ting ja. Blant annet ett hjørneskap som min bestefar lagde og utskjærte. Av alle i familien min var det jeg som endte opp med det, så det er veldig spesiellt for meg. Mamma og pappa har et framskap som han lagde 2 av, hvorav ett er eid av en person utenfor familien. Vet at den personen ble bydd mye penger for det av en som kjøpte opp slike møbler. Har og en stor kommode i mørkt tre som kommer fra familien til mannen min som er fra 1800 tallet. I tillegg en gammel kommode til soverommet med et stort speil og store og små skuffer fra min bestemor. Pluss flere små gamle kommoder til gang etc. Disse tingene betyr veldig mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har innredet en stue i møbler fra 1900-1920, der er det bl. a et engelsk tebord, 2 gamle veggur (et amerikansk og et tysk) et utskåret stuebord formet som en drage ( har aldri sett et makent noe sted) og spisestue også fra samme årstall.Bøker og servise har vi også fra den tiden.

Alt har vi stort sett arvet fra vår familie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også gamle møbler...de har sjel :)

Så innimellom har vi da litt...bl.annet en liten kroneovn på stua....se

her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjempefin krakk som mannen langde på sløyden i sjetteklasse. De hadde en super sløydlærer, og lagde virkelig flotte ting!

Ingen tror mannen når han sier at han lagde den når han var så liten, men det er altså sant :)

(Tipper han fikk god hjelp av læreren da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et nydelig sminkebord av samboeren min til jul. Han har laget det selv (lager spesialmøbler til folk som har råd på jobb) og det er laget av en del fra leiligheten vår som er byttet ut i nydelig gammelt treverk. Elsker det over alt på jord. Det har i tillegg et stort speil og masse godt sminkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en gammel ørelapp stol(ca. 1950), med "løveføtter" som jeg har trekkt opp. Denne er jeg veldig glad i. Og så har jeg en spisestue og en sjenk i flammebjørk. Alt kjøpt på Fretex. Er utrolig glad i gamle møbler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...