AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Jeg kan lite om sminke, men jeg har fått en stor interesse for det! Jeg skal oppdatere sminkepungen min (pris er ikke så viktig) og har googlet i hele kveld for å finne det beste. Føler likevel at alle anbefaler noe forskjellig... Jeg trenger hjelp til å finne: - En god primer - Conceler for å skjule mørke ringer (ønsker høy dekkevne) - Solpudder - Øyenskygger i bruntoner (ønsker noen som sitter veldig bra) Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: dc6b0...a5c
Gjest Blomst83 Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Jeg kan lite om sminke, men jeg har fått en stor interesse for det! Jeg skal oppdatere sminkepungen min (pris er ikke så viktig) og har googlet i hele kveld for å finne det beste. Føler likevel at alle anbefaler noe forskjellig... Jeg trenger hjelp til å finne: - En god primer - Conceler for å skjule mørke ringer (ønsker høy dekkevne) - Solpudder - Øyenskygger i bruntoner (ønsker noen som sitter veldig bra) Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: dc6b0...a5c Til primer vil jeg anbefale smashbox sin. Ang øyenskygge vil jeg anbefale en art deco sin øyenskyggebase som du påfører under øyenskyggen. Jeg bruker denne,og kan da faktis bruke øyenskygge fra hm/cubus osv(bruker allerede såpass mye penger på smike) uten å bekymre meg for at den vil forsvinne i løpet av dagen. Denne basen er vedlig drøy i bruk og vannfast. Ellers vil jeg anbefale urban decay sin fikseringsspary.
Adhara Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 (endret) Primer til øyne: Urban decay primer potion, Artdeco sin i krukke, Too faced shadow insurance eller Makeup Mekka sin i krukke. Isadora Big bronzing powder, jeg bruker det som er matt Makeup Mekka sitt solpudder er heller ikke å forakte. Mineral bronzing powder Urban Decay har 2 forskjellige paletter med mange fine bruntoner, Naked 1 og Naked 2. Ellers har vel de fleste sminkefirmaer kommet med sine versjoner av Naked-palettene. For å få øyenskygger som sitter godt så må man bruke primer til øyne, synes jeg. Da kan selv de dårligste skygger bli bra Endret 7. april 2014 av irrlys
strawberry Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Av øyenskygger liker jeg veldig godt l'oreal Og et tips er å velge en med mye glitter i, da ser man ikke så "død" ut.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Primer til øyne: Urban decay primer potion, Artdeco sin i krukke, Too faced shadow insurance eller Makeup Mekka sin i krukke. Isadora Big bronzing powder, jeg bruker det som er matt Makeup Mekka sitt solpudder er heller ikke å forakte. Mineral bronzing powder Urban Decay har 2 forskjellige paletter med mange fine bruntoner, Naked 1 og Naked 2. Ellers har vel de fleste sminkefirmaer kommet med sine versjoner av Naked-palettene. For å få øyenskygger som sitter godt så må man bruke primer til øyne, synes jeg. Da kan selv de dårligste skygger bli bra De har også Naked 3. Anonymous poster hash: 30a3b...e90
^^Belle^^ Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 (endret) Jeg kan lite om sminke, men jeg har fått en stor interesse for det! Jeg skal oppdatere sminkepungen min (pris er ikke så viktig) og har googlet i hele kveld for å finne det beste. Føler likevel at alle anbefaler noe forskjellig... Jeg trenger hjelp til å finne: - En god primer - Conceler for å skjule mørke ringer (ønsker høy dekkevne) - Solpudder - Øyenskygger i bruntoner (ønsker noen som sitter veldig bra) Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: dc6b0...a5c Ansiktsprimer har jeg ikke så mye greie på, men av øyeskyggeprimer kan jeg anbefale Urban Decay Primer Potion. Den er knallgod! Favorittconcealeren min er Skinfood Salmon Concealer. Den dekker som en concealer og lysner som en tryllepenn. Den kan dog ikke brukes i resten av ansiktet, kun under øynene. Kjøpes på ebay til omtrent ingenting. Jeg er helt forelska i øyenskyggene til Makeup Geek. De er knallgode - noen sier på nivå med MAC eller bedre (jeg har aldri prøvd MAC sine) - og billige. Det går faktisk an! Jeg merker enorm forskjell på disse øyenskyggene i forhold til andre billigskygger jeg har fra for eksempel NYX, eller til og med Stila (som ikke er billig). Favorittene mine er Beaches and Cream, Latte og Mocha, tre matte skygger i bruntoner som kan brukes til alt. Kjøpes hos makeupgeek.com Endret 8. april 2014 av ^^Belle^^
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #7 Skrevet 8. april 2014 Her er masse gode tips: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=820662 Anonymous poster hash: 7bcf1...8a5
Chocoholic Skrevet 8. april 2014 #8 Skrevet 8. april 2014 Jeg kan lite om sminke, men jeg har fått en stor interesse for det! Jeg skal oppdatere sminkepungen min (pris er ikke så viktig) og har googlet i hele kveld for å finne det beste. Føler likevel at alle anbefaler noe forskjellig... Jeg trenger hjelp til å finne: - En god primer - Conceler for å skjule mørke ringer (ønsker høy dekkevne) - Solpudder - Øyenskygger i bruntoner (ønsker noen som sitter veldig bra) Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: dc6b0...a5c Beklager på forhånd for et langt innlegg. Primer: Smashbox photo finish, gjør at sminken er lettere å påføre/få jevn samt den sitter bedre dersom du har fet hud. Har du en tørrere hudtype er Urban Decay brigtening primer bra - lettere å påføre og gir huden glød. Concealer for mørke ringer: Uten tvil, Bobbi Brown corrector. De kommer i flere farger avhengig av hudtone, men felles for dem er at de har en fersken/lakselignende farge som nøytraliserer mørke ringer, og er det eneste som fungerer på meg og samtidig ser fin ut. De har også gode concealere for ellers i ansiktet også, om så skulle være. Solpudder: Jeg er glad i Chanel tan de soleil som er et "solpudder" i kremform. Fungerer likt som et pudder, men jeg synes det er lettere å jobbe med og at det sitter finere på huden. Denne passer for de fleste hudtoner, også de helt lyse. Er liksom litt idiotsikker (jeg er håpløs til å påføre pudder...) Øyeskygger: Som de andre sier, invester i en god øyeskyggeprimer. Min favoritt er Urban Decay. Samme merke har også de NAKED-palettene som det nevnes her, jeg synes disse tar litt mye plass (men de er virkelig fine og du får mye for pengene). Selv forholder jeg meg til 4 skygger fra MAC i en palett jeg har satt sammen selv.
Adhara Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 De har også Naked 3. Anonymous poster hash: 30a3b...e90 Vet, men det er mer rosetoner enn bruntoner Derfor gadd jeg ikke nevne den.
vimsefrøken Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 - Smashbok primer - Glo minerals under eye conclear - Ysl touche eclat (lysner området under øyenene - Urban Decay Naked 1 (øyenskyggepalette med brun og bronse toner) - Too Faced Chocolate bar eye palette (øyenskyggepalette med bruntoner og også noen rosa/lilla toner) - The Balm Bahama Mama solpudder - Too Faced Chocolate Soleil eller Milkchocolate Soleil solpudder alt etter hvilken hudtone du har Vil også anbefale deg å bruke setting spray, Urban Decay har noen fantastiske syns jeg
Milla Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Først av alt, hva slags hudtype er du og hva slags evt hudtilstand er du? Det må du vite først og fremst!! Du kan fex ha fet hud men samtidig ha en dehydrert hudtilstand, (slik som jeg). Det er veldig lett å google hvis man ikke vet det fra før av Jobber i skjønnhetsbutikk og er over gjennomsnittet interessert i produkter så hvis du kan fortelle meg litt om huden din så vil jeg gjerne forsøke å hjelpe! Uten å skryte "egne" produkter opp i skyene selvfølgelig, ikke alt vi har er fryd og gammen spør du meg, men det får så være, har prøvd en god del diverse, både kjente og ukjente merker
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Først av alt, hva slags hudtype er du og hva slags evt hudtilstand er du? Det må du vite først og fremst!! Du kan fex ha fet hud men samtidig ha en dehydrert hudtilstand, (slik som jeg). Det er veldig lett å google hvis man ikke vet det fra før av Jobber i skjønnhetsbutikk og er over gjennomsnittet interessert i produkter så hvis du kan fortelle meg litt om huden din så vil jeg gjerne forsøke å hjelpe! Uten å skryte "egne" produkter opp i skyene selvfølgelig, ikke alt vi har er fryd og gammen spør du meg, men det får så være, har prøvd en god del diverse, både kjente og ukjente merker Jeg har litt problem med uren hud, oljete t.sone, men også dehydrert hud. Forslag til hudpleie? Anonymous poster hash: 12b3e...a4b
Milla Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 (endret) Vil anbefale deg å sjekke ut merker som Decleor, Caudalie, Nyx, Lily Lolo, Elf og Bare Minerals Eller i hovedsak styre unna produkter som inneholder mineraloljer, propylene glycol, bismuth og isopropyl myristate, da dette er kjente ingredienser som kan fremkalle både akne og hudallergier.. Hvis du har fet hud så ikke bruk for mye mattende hudpleieprodukter, for jo mer du jobber i mot jo værre blir det, desverre.. Bruker ikke så mye primer selv, men en utrolig god concealer er faktisk well rested concealeren til bare minerals, og den er billigst hos feelunique.com, der jeg selv kjøper den Kommer an på om du er veldig lys eller mørk, men den passer de fleste nordiske, og du kan bruke den både under øynene og på kviser Endret 8. april 2014 av Milla
Milla Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Youtube gjerne lisalilleseth, hun har lært meg MYE om hudpleie
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Først av alt, hva slags hudtype er du og hva slags evt hudtilstand er du? Det må du vite først og fremst!! Du kan fex ha fet hud men samtidig ha en dehydrert hudtilstand, (slik som jeg). Det er veldig lett å google hvis man ikke vet det fra før av Jobber i skjønnhetsbutikk og er over gjennomsnittet interessert i produkter så hvis du kan fortelle meg litt om huden din så vil jeg gjerne forsøke å hjelpe! Uten å skryte "egne" produkter opp i skyene selvfølgelig, ikke alt vi har er fryd og gammen spør du meg, men det får så være, har prøvd en god del diverse, både kjente og ukjente merker Hei på deg Håper jeg kan spørre deg om noe? Hvordan finner man ut hvilken hudtype og hudtilstand man har? Jeg har litt av alt, og har prøvd å finne ut av det gjennom det jeg finner på nett av informasjon. Ord som acne prone(?), comb skin, oily/dry, sensitive osv forvirrer meg fordi jeg har alt! Hadde blitt veldig glad for svar Anonymous poster hash: 30a3b...e90
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 TS her Tusen takk for hjelpende kommentarer! Det gjorde det straks mye lettere å finne frem i denne jungelen av sminke! Først av alt, hva slags hudtype er du og hva slags evt hudtilstand er du? Det må du vite først og fremst!! Du kan fex ha fet hud men samtidig ha en dehydrert hudtilstand, (slik som jeg). Det er veldig lett å google hvis man ikke vet det fra før av Jobber i skjønnhetsbutikk og er over gjennomsnittet interessert i produkter så hvis du kan fortelle meg litt om huden din så vil jeg gjerne forsøke å hjelpe! Uten å skryte "egne" produkter opp i skyene selvfølgelig, ikke alt vi har er fryd og gammen spør du meg, men det får så være, har prøvd en god del diverse, både kjente og ukjente merker Jeg er ikke helt sikker, men jeg får iallfall fort blank nese! Tror jeg har kombinert hud, litt fet på nesen og resten av huden er nok normal (men heller nok litt mot tørr). Anonymous poster hash: dc6b0...a5c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Elsker BareMinerals-øyenskyggene. Tips: Mange BareMinerals-forhandlere selger start-kits, med ting som mineralpudder, øyenskygger, primer, blush osv. Startpakker i forskjellige størrelser og de skreddersyr såklart med de fargene du vil ha. Kjøpte en sånn for rett under tusenlappen hos en lokal hudpleier som fører BareMinerals, og det ville trolig kostet det dobbelte om jeg kjøpte alt løst hver for seg. Jeg liker mineralpudder svært godt og sverger til det fremfor foundation til daglig bruk, så jeg startet på BareMinerals-reisen med et pudder. ^^ Anonymous poster hash: 93b97...21e
Milla Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 Hei på deg Håper jeg kan spørre deg om noe? Hvordan finner man ut hvilken hudtype og hudtilstand man har? Jeg har litt av alt, og har prøvd å finne ut av det gjennom det jeg finner på nett av informasjon. Ord som acne prone(?), comb skin, oily/dry, sensitive osv forvirrer meg fordi jeg har alt! Hadde blitt veldig glad for svar Anonymous poster hash: 30a3b...e90 Hei på deg http://lisalilleseth.blogg.no/1340459559_spr_rikke_om_hud_1_om.html Her kan du lese deg frem til hva slags hudtype og evt hudtistand du har, du behøver ikke nødvendigvis ha en hudtisland, men de fleste har det. Sånn som for eksempel jeg har en veldig fet hud, blir altså blank i stort sett hele ansiktet utover dagen (de som har kombinert hud blir bare blank i t-sonen, altså panne, nese og hake, men "normal" i resten av ansiktet") jeg får lett kviser, men huden er allikevel fuktfattig(dehydrert) dette merker jeg vet at når jeg har renset ansiktet mitt at det kjennes litt stramt ut, derfor bruker jeg en fuktighetsgivende krem før jeg evt sminker meg. Det er forskjell på fete kremer (som oftest til tørr hud) og fuktighetsgivende kremer! Men les linken, regner med den vil være til bedre hjelp, da hun er hakket mer "utdannet" innen feltet enn meg
Milla Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 Hei på deg http://lisalilleseth.blogg.no/1340459559_spr_rikke_om_hud_1_om.html Her kan du lese deg frem til hva slags hudtype og evt hudtistand du har, du behøver ikke nødvendigvis ha en hudtisland, men de fleste har det. Sånn som for eksempel jeg har en veldig fet hud, blir altså blank i stort sett hele ansiktet utover dagen (de som har kombinert hud blir bare blank i t-sonen, altså panne, nese og hake, men "normal" i resten av ansiktet") jeg får lett kviser, men huden er allikevel fuktfattig(dehydrert) dette merker jeg vet at når jeg har renset ansiktet mitt at det kjennes litt stramt ut, derfor bruker jeg en fuktighetsgivende krem før jeg evt sminker meg. Det er forskjell på fete kremer (som oftest til tørr hud) og fuktighetsgivende kremer! Men les linken, regner med den vil være til bedre hjelp, da hun er hakket mer "utdannet" innen feltet enn meg Hei på deg Håper jeg kan spørre deg om noe? Hvordan finner man ut hvilken hudtype og hudtilstand man har? Jeg har litt av alt, og har prøvd å finne ut av det gjennom det jeg finner på nett av informasjon. Ord som acne prone(?), comb skin, oily/dry, sensitive osv forvirrer meg fordi jeg har alt! Hadde blitt veldig glad for svar Anonymous poster hash: 30a3b...e90 Men for å svare litt bedre på ordene du nevnte her: acne prone - altså hud med mye akne/kviser, ikke nødvendigvis fet hud, kan også være tørr hud, fordi tørr hud prøver å produsere mer talg for å gi fuktighet, men det ender som kviser istedet. comb skin - kombinert hud, altså fet/blank panne, nese og hake, og enten normal eller kanskje tørre kinn oily/dry - fet/tørr hud. finnes produkter som passer alle hudtyper, og da står det som regel /dry/oily skin sensitive - en hud som er ekstra følsom om jeg kan kalle det det. enten via utslett og kløe, allergier, eksem, psoriasis og liknende. en sensitiv hud kan bli fort solbrent har jeg hørt.. også bør man styre unna produkter med høyt alkoholinnhold.. men det bør man forsåvidt uansett hudtype spør du meg
Mellowhellow Skrevet 8. april 2014 #20 Skrevet 8. april 2014 Jeg bruker Bodyography Foundation Primer, den er tørrere i konsistensen enn Smashbox sin (og jeg synes den sitter bedre) Jeg bruker Clinique All About Eyes concealer. Har brukt den i årevis og er veldig fornøyd:) Et lite tips, rensing av hud har blitt en annen opplevelse etter at jeg begynte å bruke Clarisonic. Denne lille "rensemaskinen" har virkelig forandret min hud til det bedre! Jeg bruker mindre produkter, som serum, og foundation. Anbefales:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå