Gå til innhold

Benhinnebetennelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder dette bare skinnlegg mot innside av legg? Plages av smerter i begge leggene, men på utsiden. Ikke i direkte kontakt med skinnleggen, men heller litt bakover.

Har blitt litt mye box-jump, burpees ol i det siste, så tror det er pga all hoppingen (overpronerer en del). Har også tatt noen løpeturer ute nå og det er lenge siden sist. Så det er vel en kombinasjon av dette som ga meg problemene.

Skal til fysioterapeut fredag, men vil trene før denne tid. Kan spinning være en grei treningsform? Knebøy og utfall? Eller bør jeg bare holde meg til overkropp frem til fredagen? Har hatt treningsfri i over en uke nå og tørner snart.

Anonymous poster hash: 47b5b...627
Gjest Runforit
Skrevet

Gjelder dette bare skinnlegg mot innside av legg? Plages av smerter i begge leggene, men på utsiden. Ikke i direkte kontakt med skinnleggen, men heller litt bakover. Har blitt litt mye box-jump, burpees ol i det siste, så tror det er pga all hoppingen (overpronerer en del). Har også tatt noen løpeturer ute nå og det er lenge siden sist. Så det er vel en kombinasjon av dette som ga meg problemene. Skal til fysioterapeut fredag, men vil trene før denne tid. Kan spinning være en grei treningsform? Knebøy og utfall? Eller bør jeg bare holde meg til overkropp frem til fredagen? Har hatt treningsfri i over en uke nå og tørner snart. Anonymous poster hash: 47b5b...627

Kjenner du igjen dette?

https://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Sider/Beinhinnebetennelse.aspx

Gjest constance90
Skrevet

Kan være inflamasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være inflamasjon.

Det er det samme som betennelse.

Gjest constance90
Skrevet

Det er det samme som betennelse. Anonymous poster hash: 47b5b...627

Joda men ikke alle har benhinbebetennelse selv om de har betennelse i leggen. Legen sa til meg at alt annet kalles da bare inflamasjon for å sette en merkelapp på det men samtidig skille de to

AnonymBruker
Skrevet

Joda men ikke alle har benhinbebetennelse selv om de har betennelse i leggen. Legen sa til meg at alt annet kalles da bare inflamasjon for å sette en merkelapp på det men samtidig skille de to

Aha :) jaja får se hva Fysio sier. Bruker liniment på nå og det hjelper.

Typisk at dette skjer før løpssesongen. Men et ris bak også for å ha gått for hardt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...