Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jolene
Skrevet

Jeg er fortiden sammen med en utrolig herlig gutt som betyr masse for meg og som jeg elsker. Problemet er bare at jeg her om dagen oppdaget at han chattet på nettet og utlga seg for å være singel...!!!

Vet det var råttent gjort, men av ren nyskjerrighet og sjalusi logget jeg meg på nettet og begynte og chatte med han uten og fortelle at det var meg.. Utga meg for å være en jente fra oslo...

Jeg er vel kanskje like ille som han når jeg også utgir meg for å være en annen men det var kunn for å teste han ut...

Jeg spurte om han var singel og da svarte han ja.. Hjerte mitt hoppet over et par slag og jeg fikk helt noia.. Det er jo ikke noe galt i å chatte i seg selv men når han lyver og flørter med andre syns jeg det går litt over streken.. Jeg snakket lenge med han og det var ikke måte på til mange løgner og piss han skrev om seg selv.. Jeg ble helt kvalm og fikk ønske jeg aldri hadde gjort det..

Skal jeg tilate dette? Kanskje det bare er jeg som er oversjalu..? Han har jo ikke gjort noe galt fysisk.. Men det såret meg veldig uansett... Hva hadde dere gjort? Off, frustrerende jeg er jo så glad i han..

Føler meg også skikkerlig slem siden jeg gjorde det her mot han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tillate og tillate..

Han er et voksent menneske som tar sine egene valg - men jeg ville hvertfall fortalt ham at han hadde snakket med "meg".. og utgitt seg for å være singel .. og spurt hva han mente med det?

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde dette hendt meg, så hadde jeg tatt en prat med han ved første anledning! Og han skulle virkelig fått høre noen sannhetens ord! :evil:

Jeg syns dette er på grensen av hva man kan tillate seg i et forhold. Syns du skal være glad for at du gjorde det du gjorde jeg, og så får dere rydde opp i det som ryddes bør!

K

Skrevet

Hadde vel funnet meg ny type tenker jeg.

Hadde jeg vært sammen med en fjortis, kunne jeg sikkert hatt høyere terskel for sånt, men det er typisk en sånn idiot ting jeg ikke ville giddet å bruke tida på nå lenger - jeg ville funnet meg en voksen fyr med mindre behov for å dyrke sitt eget ego... Det er så jævla tåpelig. Hva er vitsen med å holde på sånn? Må føye til at det kommer an på hva slags ting han skriver om seg selv da, og hva slags kontakt han oppmuntrert andre til - han flørtet og var "ute etter noe" eller hva var det?

Barnslige greier...

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg ville ha snakket med han om det.

Gjest rabrabara
Skrevet

Chatting er jo en ting, men å utgi seg for å være enslig er noe helt annet. Det er vel ikke akseptert i mange forhold at en part later som om h*n er enslig. Hvorfor skulle man gjøre det? For å få oppmerksommhet, eller for å holde alle dører åpne? Jeg mener at dette er selvsagt i et forhold; man later ikke som om man er enslig.

Skrevet

Det avgjørende er vel om han faktisk prøver å kontakte disse jentene han treffer, eller om det er ren nett-moro / chatte-lek.

Pussig nok er det ingen som har vært inne på dette - det er da ganske så avgjørende.

Det at han forteller løgn etter løgn om seg selv, sier vel det meste: dette er ren nett-moro, og ingen virkelig trussel.

Vel - det at han føler behov for slik chatte-lek kan jo være "faresignal" i seg selv ...

Du sier ikke særlig om innholdet i chatten dere hadde, men var det "sex-chat"?

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, du føler deg ikke skikkelig slem. Den biter jeg ikke på.

Neste gang så spør du om tlf nr hans og om dere skal treffes. Hvis ikke - så kan han lett si til deg at det var bare noe kødd han holdt på med og så snakke deg rundt.

Skrevet
Det avgjørende er vel om han faktisk prøver å kontakte disse jentene han treffer, eller om det er ren nett-moro / chatte-lek.

Ja, jeg er enig. Kanskje han synes det er gøy å bare late som om han er en annen, uten å ha det minste ønske om noe nærmere bekjentskap med noen av de han chatter med.

Gjest Gjest2
Skrevet

Bare for å begynne med en generell betraktning på mange av innleggene her inne: Det er ofte spørsmål om hva man skal "tillate" eller "ikke tillate" i et forhold. - Jeg får litt noia av den ordleggingen: Man er to voksne selvstendige mennesker i et forhold som ikke trenger be om eller gi "tillatelser" til det ene eller andre!

Jeg hadde følt meg rimelig fanget og kvalt hvis tillatelse eller ikke var med i vokabularet til kjæresten min!

Til spørsmålet:

Jeg ville ikke likt at samboeren min gjorde noe slikt og ville sagt det til han: "Jeg blir usikker og redd og lei meg når du flørter riundt og sier du er singel -selv om det er på nettet. Jeg tror ikke du ville satt særlig stor pris på det om det var omvendt heller? Jeg syns også det er en smule respektløst overfor meg. Er dette noe du absolutt må drive med?"

Man kan aldri hevde man vet hva andre tenker, føler eller mener og det lønner seg aldri å komme med anklager - det fører oftest til at den man snakker med kommer i forsvarsposisjon og ikke hører hva du sier.

Snakker man ut fra seg selv er det mye lettere å få en dialog og å få forståelse for egne meninger og synspunkt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes at han gikk over streken. Jeg hadde blitt rasende dersom det var typen min som gjorde noe slikt!!

Synes ikke du gjorde noe galt når du logget deg inn og chattet med ham. Han prøver jo å lure deg! :evil:

Har venninner som har gjort det samme. De fikk alle en overraskelse fordi typen ga ut tlf.nr. og ønsket å møte dem! :o

Det ble huskestue!! :hoho:

Synes det var en god ide og be om tlf.nr. og spørre hva han vil:møte, forhold, osv.

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg, for min del, forstår ikke hvorfor man ikke skal kunne stille krav. Inskrenkende, javisst, men slik er da vel selve naturen til de fleste forhold. Jeg mener at jeg er i min fulle rett ved ikke å tillate enkelte ting, og min samboer likeså. Gjensidige "regler" (innenfor det vi anser som rimelighetens grenser) gjør, etter min mening, ting enklere. Ved å velge å ha en partner har de fleste av oss allerede stilt en rekke krav til oss selv og til denne partneren. Greit, man kan si som Gjest over her "jeg blir usikker/lei meg når..." men dersom vedkommende ikke vil forandre seg, hva da? Da kan man gå. Poenget mitt er at i et forhold har man lov til å ikke tillate enkelte ting. Utfallet dersom "reglene" brytes er jo i begge tilfeller at man kan fortsette forholdet, eller bryte opp. Krav er ikke nødvendigvis en uting. Det kommer an på hva man krever.

Jeg hadde lurt på hva som hadde gjort at min samboer hadde følt behov for å ha en slags "paralell" singel-tilværelse på nett uavhengig om hvorvidt han møter disse jentene eller ikke.

Skrevet

Jeg ville ikke godtatt det.

Det er ikke sikkert at han mener så mye med det, men likevel.

Du klarer garantert ikke å legge dett bak deg uten å ta det opp med han, da vil du alltid misenke han for å kontakte andre på nettet. Snakk med han på en rolig måte og prøv å se om dere kan finne en løsning.

Lykke til !

Skrevet

:evil: :evil: :evil: :evil:

Hadde blitt SINT! Og IKKE godtatt det!

Opplevde noe lignende med exen. Men istedet for å bli sint ble jeg redd og usikker og veldig lei meg. Gikk og gnagde på dette gjennom hele forholdet og ble usikker på ham.

Nå har jeg lært av dette, og NESTE GANG noen finner på noe slikt skal jeg sette ned foten og si at dette ser jeg på som utroskap.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Blir gitt oppgitt når jeg leser innlegg som sier at de får noia av ord som "tillatelse" når det gjelder forhold... Du kan velge å kalle det akkurat hva du vil og like det eller ikke, men det er ting man ønsker og ikke ønsker i et forhold, og det har veldig lite med tillatelser å gjøre... Jeg kan ikke nekte noen å gjøre noe, men jeg kan gjøre tydelig hva jeg vil ha - og han kan velge å forholde seg til det, alternativt stikke. Det gjelder jo begge veier...

Jeg hadde ikke likt denne situasjonen, men jeg hadde selvsagt sett på innholdet i chattingen, og kanskje prøvd å dra det litt lenger, for å være sikker. På den annen side, hvor gammel er denne fyren...?

Jeg har fått akkurat såpass nok av menn som ikke er voksne nok i forhold, til at jeg ikke ville giddet dette. Kunne godt ha tatt en prat om det, fått masse løfter om at det ikke skulle skje igjen eller var uskyldig eller whatever - men hvilken garanti har jeg for det?

Vi har utrolig mange muligheter til å være "utro" eller flytte grenser eller hva man vil kalle det - når alt kommer til alt må man vel se på hele bildet - oppfører han seg ellers som en fyr som er etablert i et forhold? Vurderingssak dette. Men tillit må iallfall fortjenes, og ikke undervurderes.

Skrevet

Jolene,

Gjorde han noen som helst forsøk på å treffe "cyber-deg"?

Er det noen som helst grunn til å tro at han hadde lyst på et forhold til "cyber-deg"?

Er ikke dette mest sannsynlig ikke annet en litt "avansert julebordsflørt"?

Skrevet
Jolene,

Gjorde han noen som helst forsøk på å treffe "cyber-deg"?

Er det noen som helst grunn til å tro at han hadde lyst på et forhold til "cyber-deg"?

Er ikke dette mest sannsynlig ikke annet en litt "avansert julebordsflørt"?

Er det ok med "avansert julebordflørt" da?

Ikke for meg ihvertfall!

Og jeg hadde IKKE likt at mannen min drev med chatting, og utga seg for å være singel....da hadde han nok faktisk blitt singel før han visste ordet av det. Selv om han ikke der og da gjorde noen forsøk på å møte "cyber-meg".

For det første hadde jeg tatt det som et tegn på at han ikke hadde nok med meg, etersom han var på søk.

For det andre, kan dette utarte seg nokså fort!

Gjest Anonymous
Skrevet

"Avansert julebordsflørt" var et uheldig ordvalg, Nabodama, jeg innser det nå.

Det jeg egentlig ville frem til, var at chattingen kan være "flørting" mellom to "kunstige" mennesker - og at begge er 100% klar over dette.

Og derfor vil det heller ikke være noen sjans for å treffes irl.

Og hvem vet - den "sexy jenta" han tror han chatter med kan jo være en mann som utgir seg for å være dame. Men dette vet kan sikkert også - nok en grunn til at irl ikke vil finne sted.

Slik "fantasichatting" må da være noe helt annet enn chatting for å kunne treffe treffe noen i virkeligheten. Det jeg ville at Jolene skulle svare på, var om chattingen til kjæresten hennes var "ren fantasichat" eller chat med tanke på irl-treff.

Det er da en forskjell på dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde engang en "knullekompis". Han påsto at han ikke traff andre jenter enn meg. Helt unødvendig og påstå noe slikt, siden vi bare var venner som hadde sex sammen. Derfor testet jeg han. Jeg sendte mld (hadde kjøpt ny tlf og det nye nr var ikke registrert enda, slik at han ikke visste hvem sitt nr det var) til han om vi skulle møtes igjen. At vi hadde truffet hverandre ute på byen, etc etc. Tosken gikk fem på. Vi avtalte og møtes samme kveld på et utested. Der traff han selvfølgelig ikke denne "Line". Så når han sendte mld og lurte på hvor "Line" satt, avslørte jeg spøken og ba han dra en viss plass :hoho::hoho:

Vennskapet tok fort slutt, men det var jo like greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...