Gå til innhold

Hvor mye i gave til venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart i bryllup til en venn av mannen og lurer litt på hvor mye det er vanlig å gi i gave? De ønsker seg penger til bryllupsreise. Vi aner ikke hvor mye det er vanlig å gi. 500,-? 1000,-? 2000,-?

Anonymous poster hash: ad89d...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal snart i bryllup til en venn av mannen og lurer litt på hvor mye det er vanlig å gi i gave? De ønsker seg penger til bryllupsreise. Vi aner ikke hvor mye det er vanlig å gi. 500,-? 1000,-? 2000,-?

Kommer vel litt an på hvor gode venner dere er.

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo gi litt etter lommeboka også. Vi pleier å gi mellom 500,- og 1000,- etter egen økonomi og hvor nære venner vi er.

Anonymous poster hash: ba077...f85
Skrevet

Jeg har som regel gitt rundt 500kr til venner, mer til familie/nære venner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å gi for 500 fra meg da jeg var singel, 800 en gang jeg var invitert med kjæreste, men han ikke kunne komme. Nå hadde vi nok gitt for 1000 kr som par. Da broren til samboeren min giftet seg i fjor gav vi for 1500.

Anonymous poster hash: 46de5...269
Skrevet

Vi gir iallefall 1000 , vi er begge studenter

Gjest Magdalene
Skrevet

Kommer ann på hvor nære venner. Men vi ligger mellom 500-1000kr. Litt etter hva de ønsker seg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir 1000 til nære venner, 500 til mer perifere.

Anonymous poster hash: 48307...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Max 500 kr. Både til venner og familie selv om jeg har økonomi til å gi mer.

Anonymous poster hash: 1c469...727
Skrevet

Jeg synes egentlig det er en uting når folk ønsker seg penger sånn. Da føler jeg på en måte at gaven blir litt målt etter hvor mye man gir. Med nær familie er det ok da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig det er en uting når folk ønsker seg penger sånn. Da føler jeg på en måte at gaven blir litt målt etter hvor mye man gir. Med nær familie er det ok da.

Litt dette vi føler også, derfor synes jeg det er så vanskelig å sette et beløp. Takk for svar så langt. Kanskje jeg kan høre med bruden om de har ønskeliste noen plasser, slik at vi kan få litt flere valg.

Skrevet

Kommer ann på hvor nære venner. Men vi ligger mellom 500-1000kr. Litt etter hva de ønsker seg.

Samme her. Ca 1500,- som forlovere.

Mem ofte spleiser vi på en stor gave sammen med hele vennegjengen, og da ender vi ofte opp med 500+/-.

• 1 måned senere...
Gjest Blyanten
Skrevet

1000 kr synes jeg er greit å gi i gaver til venner.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å gi ca 500 selv i neste bryllup til venner. Synes det for holde når man skal betale for reise, utdrikningslag, mat og gave.

Anonymous poster hash: 1c469...727
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir 500,- til familie og maks(!) 500,- til venner. Jeg gir for øvrig ingenting om jeg ikke er invitert. Er fulltidsstudent med dårlig råd, men strengt tatt ville jeg nok ikke gitt mye mer enn 500,- med mindre jeg hadde en godt betalt jobb og ellers "ordnede" forhold med tanke på bolig, lån etc.

Anonymous poster hash: 9b671...3d8
Gjest Gjest
Skrevet

Er det betalbar så gi mindre enn hvis det er gratis drinker hele kvelden.

Gjest Bryllupsjenta2015
Skrevet

Vi gir 3000 kr til søsken, 1500 ca til nære venner, og 500 kr til resten.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gitt for 1000-1200 kroner omtrent til venner. Da er det fra oss begge to, synes det er passe.

Har oversteget dette en gang, da var mannen forlover.

Anonymous poster hash: 07eda...a76
AnonymBruker
Skrevet

Kom til å lure på en ting her... Er det vanlig å invitere "perifere" venner til bryllupet? Jeg har alltid tenkt at det kun er de aller nærmeste på en sånn dag...

Anonymous poster hash: f9afd...9e3
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...