Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 2.5 år. Jeg er i midten av 20 - årene, han 7 år eldre.

Jeg har barn fra før, han har ingen.

I begynnelsen av forholdet var jeg tydelig på at jeg ønsket flere barn, han sa også at det var noe han og ville.

Vi har kjøpt hus sammen, har grei økonomi, alt er på stell.

Barnet jeg har fra før går på skolen nå, og ønsket mitt om flere barn blir bare større og større.

Problemet er at samboeren min aldri vil snakke om det. Han sier han vet ikke hva han skal si, og lar være å svare om jeg tar opp temaet. Han sier han nok ønsker barn, men vet ikke når. Det er et ikke-tema her i huset.

Hva skal jeg gjøre? Å vente på at han tar opp temaet er nok nytteløst. Og hvem vet når det i såfall skjer. Jeg ønsker ikke å være over 30 når neste mann kommer, og et liv uten flere barn vet jeg ikke om jeg kan godta.

Kjenner jeg blir så lei meg over dette, men når jeg en gang innimellom nevner noe om det får jeg beskjed at jeg lager problemer med vilje...

Anonymous poster hash: 722f9...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på litt samme måten, det gjelder ikke barn, men noe annet som liksom er litt uklart og som det er veldig vanskelig å ta opp. Det krever mye å skulle blottlegge seg og ta opp noe som man vet blir tatt dårlig imot. Jeg har ingen andre råd enn å kanskje kontakte familievernkontoret for parterapi. Har ikke erfaring med det selv, men vil tro det er bra for dere (og en oppvekker for ham) å få inn en tredjepart. Lykke til og klem til kjære deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett stille ham til veggs. Vil han ha barn med deg eller ikke? Dere har vært sammen i 2 1/2 år, dere har kjøpt hus sammen. Han vet så inderlig godt om han faktisk vil ha barn med deg eller ikke, nå er det på tide at du får vite det...

Anonymous poster hash: 658ea...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...