Gå til innhold

Bryte med venninne fordi hun tror hun ble voldtatt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å forklare så kort som mulig men beklager hvis det blir langt. For et år siden så var hele vennegjengen på hyttetur sammen. Vi var der en langhelg og var totalt 9, der fem av oss var gutter. Ei venninne gjennom flere år dreiv som vanlig og flørta med samtlige av oss og rota med en barndomsvenn av meg hele turen. De delte rom fra første kveld men tror ikke de lå med hverandre. Uansett da så ble det til at hun dro han med seg en kveld på rommet, der han kom inn og ut flere ganger. Hun ropte hele tiden på at han skulle komme tilbake så han gjorde det. Siste gang han gikk inn kom han ikke tilblake, men jeg gikk inn ca en halvtime senere og så at de lå der nakne og sov. Jeg sovna på en madrass på gulvet og morgenen etter var hun helt stille. Hun sa ikke mye, han var som før og hun virka kald. Ingen av oss tror noe på at han gjorde noe mot henne som hun ikke ville. Hun er en stor flørt og han er veldig snill og forsiktig, men de hadde utvilsomt hatt sex. Hun har siden påstått at hun ikke husker noe, og hun har holdt seg unna han siden. Alle har merket den dårlige stemninga og hun har siden da vært helt annerledes. Mye mer nedstemt, usikker, påståelig osv. Hun har åpent beskyldt han for å skjenke henne, men det så vi at ikke skjedde. Det var hun som stadig serverte han. Så ja gjengen har vel splitta seg en del og hun har kun en venninne som tror henne. Resten av våre felles venner har ikke mer kontakt med henne. Jeg har ikke hatt lyst til å gå mellom dem, men jeg syns hun begynner å bli slitsom. Føler t jeg må gå trå på tærne rundt henne. Hun begynner å gråte når hun drikker. Hun vil helst ikke være med på større samlinger og gir meg nesten dårlig samvittighet hvis jeg vil være med på noe hun ikke "kan" lenger fordi der er de andre som ikke snakker med henne mer. Jeg vet ikke. Hun er en god venninne jeg har kjent lenge, men samtidig føles det som hun lyver om kompisen min for å slippe unna å ta ansvar. Han syns jo også det er dårlig av meg å hegne med henne etter det hun har gjort. Egentlig er jeg enig, men jeg syns også synd på henne så alene som hun har blitt. Jeg vet jeg burde bryte kontakten med henne men sliter med dårlig samvittighet. HAr jeg grunn til å ha det? Anonymous poster hash: 5006a...d76

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest heihade
Skrevet

Hvis historien som du forteller den er sann så er det feil å skulle påstå at hun ble voldtatt, ja. Her heller jeg mer mot "stakkars fyr" enn "stakkars jente".

• Liker 14
Skrevet

Du burde ikke uttale deg om noe du faktisk ikke vet.

At "hun er en stor flørt" er faktisk revnende likegyldig.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som en som burde ha sett et filmopptak av seg selv dagen derpå.

Anonymous poster hash: ae1ba...e10
  • Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis ingenting skjedde så er det jo litt rart st hu har forandret seg så mye i ettertid.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingenting skjedde så er det jo litt rart st hu har forandret seg så mye i ettertid.

Jeg tror at hun tror noe har skjedd. Jeg tror ikke hun lyver om hva hun tror hun har opplevd, men jeg kjenner og sånn som det utartet seg vet jeg at han ikke har gjort noe galt mot henne.

Anonymous poster hash: 5006a...d76

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg kjenner han så godt og sånn som det utartet seg....* skulle det stå. Anonymous poster hash: 5006a...d76

AnonymBruker
Skrevet

Han var ikke et godt knull og samvitigheten skriker og da er det lett og si voldtekt?

Anonymous poster hash: 08605...874

• Liker 6
Skrevet

Har du satt deg ned med henne og fortalt hvordan du oppfattet situasjonen?

Kanskje hun er usikker fordi hele kvelden var et svært sort hull og hun våknet opp naken.

Uansett dårlig gjort av henne å anklage han.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at hun tror noe har skjedd. Jeg tror ikke hun lyver om hva hun tror hun har opplevd, men jeg kjenner og sånn som det utartet seg vet jeg at han ikke har gjort noe galt mot henne.

Anonymous poster hash: 5006a...d76

Har du forklart henne det du skriver i første innlegget ditt her da?

Anonymous poster hash: ae1ba...e10

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med Bernardette over her. At jnta liker å flørte er helt irrelevant.

Hva som skjedde på soverommet er umulig å vite ut fra din beskrivelse. Du var ikke der hele tiden. Men det er tydelig at jenta selv tror at hun har blitt voldtatt, det viser personlighetsforandringene. Hun lyver ikke. Jeg påstår ikke at kameraten din bevisst har trådt over grensen, han kan ha misforstått. "Nei betyr ja"-myten er seilivet.

Stakars jente, som både opplever seg voldtatt og har mistet de fleste vennene sine! Jeg syns du skal vise deg om en god venn og støtte henne. Det kan du gjøre, uten å anklage vennen din.

• Liker 13
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er enig med Bernardette over her. At jnta liker å flørte er helt irrelevant.

Hva som skjedde på soverommet er umulig å vite ut fra din beskrivelse. Du var ikke der hele tiden. Men det er tydelig at jenta selv tror at hun har blitt voldtatt, det viser personlighetsforandringene. Hun lyver ikke. Jeg påstår ikke at kameraten din bevisst har trådt over grensen, han kan ha misforstått. "Nei betyr ja"-myten er seilivet.

Stakars jente, som både opplever seg voldtatt og har mistet de fleste vennene sine! Jeg syns du skal vise deg om en god venn og støtte henne. Det kan du gjøre, uten å anklage vennen din.

Men er jo litt spes at hun stadig ville ha han inn på rommet hver gang han gikk ut av rommet. Høres ikke veldig ufrivillig ut.

• Liker 3
Skrevet

Men er jo litt spes at hun stadig ville ha han inn på rommet hver gang han gikk ut av rommet. Høres ikke veldig ufrivillig ut.

Hun var forelsket, ville kose? Hun kan jo hatt lyst i utgangspunktet, men ombestemt seg underveis? For eksempel ønsket vaniljesex, men opplevd å bli tatt hardt og brutalt, uten å klare å stoppe ham?

• Liker 10
Gjest Beist
Skrevet

Hun var forelsket, ville kose? Hun kan jo hatt lyst i utgangspunktet, men ombestemt seg underveis? For eksempel ønsket vaniljesex, men opplevd å bli tatt hardt og brutalt, uten å klare å stoppe ham?

Enig.

Det er skummelt hvor mange som ser ut til å tro at fordi man flørter eller inviterer noen inn på rommet sitt er det automatisk samtykke.

Selvsagt, det skurrer når jenta påstår at gutten forsøkte å skjenke henne, dersom dette som TS sier ikke er tilfelle. Likevel har hun det neppe bra med seg selv, uansett om grunnen er reell eller innbilt, og det er kvalmende hvordan TS skriver at hun "tror hun ble voldtatt." Jeg sier ikke at man skal henrette gutten på ordet til jenta, men når noen sier at de har blitt voldtatt tar man det på alvor.

• Liker 5
Skrevet

Hverken gutten eller jenta har det godt med seg selv akkurat nå.

Hva med å prøve å få de til å prate sammen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke fritt frem selv om man råflørter, råkliner og deler seng. Det er lov å ombestemme seg selv om man la opp til sex selv.

Men hva som har skjedd her vet ingen av oss, vanskelig dette. Ta deg en prat med henne i edru tilstand.

Ei tidligere venninne av meg pleide å ha 1-2 one nights hver helg, og en helg drakk hun mye og fikk blackout. Hun våknet opp redd og naken i et fremmed soverom. Inn kom en fyr hun kjente og hun anklaget han for voldtekt. Han ble fortvilet og fortalte at hun hadde vært aktiv med på sexen, hun hadde hatt kontrollen over han, altså ridd han og sånt. Så siden hun pleide å knulle rundt så godtok hun det. Hva som skjedde vet kun han fyren. Kanskje venninnen din har hatt frivillig sex med han men husker ingenting og derfor føler hun seg voldtatt.

Anonymous poster hash: 3ad8f...395

• Liker 5
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Før du bryter med henne TS, sett henne i kontakt med en voksen profesjonell som kan hjelpe henne.

Vær så snill?

• Liker 1
Skrevet

Så utrolig dumt at du ikke ønsker å være venninnen hennes lenger akkurat nå som hun trenger deg mest. Uansett hva du tror eller ei.

Og du forteller om en ganske stor forskjell på jenta etter hendelsen, så det er tydelig i mine øyne. Når noen forandrer seg så mye på så kort tid er noe galt! Og ingen klarer å fake sånt i lengden! spesielt ikke med alkohol i bildet.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

det kan være.
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som hun kan ha en psykisk virkelighetsbrist.

...for om det HADDE vært voldtekt hadde dere vel hørt henne eller hva?

Anonymous poster hash: d1bf7...f48

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...