AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 I det siste har jeg lagt merke til hvor mange som blir så overstadig beruset hver gang de drikker. Samboer til venninne, mannen til tante, venninnen min..... Det går over stokk og stein i fylla, og det er tydelig hvor utilpass samboer/ ektefelle føler seg. Dette er mennesker i fra 30 til 50 års alderen. Er dette like vanlig som jeg erfarer? Det er alltid de samme personene som drikker seg sørpefulle hver gang, og der andre må ta vare på dem. De skaper alltid dårlig stemning, og går over streken gang på gang. Tar jeg på vei, når jeg mener at man da har et alkoholproblem? Nei, det er kanskje ikke hyppigheten av inntaket som er problemet, men når man først drikker. At man ikke klarer å kjenne sin egen begrensning, og vite når nok er nok. Anonymous poster hash: f9c40...502
Maximillian Cohen Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 (endret) Om de ikke kan oppføre seg eller ta være på seg selv så er det jo et problem. Samme om en kaller det et alkoholproblem eller ikke. Endret 7. april 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Enig. Skjønner ikke greia med folk over 24 som ikke kjenner sine egne begrensninger. Trodde man gikk lei av grøftefylla etter en viss tid? Folk er åpenbart forskjellige, jeg slutta å drikke meg full for lenge siden. Anonymous poster hash: 67669...a33
Snowblind Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Jeg blir også alltid for full på et punkt. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å slutte å drikke når jeg først har fått i meg 3-4 øl. Da drikker jeg til jeg slukner. Forskjellen er bare at jeg alltid oppfører meg, selv om jeg ikke kan huske noe. Om de lager styr så bør de jo tenke seg litt om. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 De kan ha et alkoholproblem. Slitsomt og ødelegger hyggelige partyes når de ikke klarer å oppføre seg. Direkte utrivelig er det. Har sluttet å be visse mennesker jeg fordi de har ikke kontroll og ødelegger sommerpartyer på hytta mi. Det skal være trivelig! Greit du blir dritings, så lenge du ikke blir aggressiv. Der går grensa!
Gjest Blomsterert Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Jeg blir også alltid for full på et punkt. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å slutte å drikke når jeg først har fått i meg 3-4 øl. Da drikker jeg til jeg slukner. Forskjellen er bare at jeg alltid oppfører meg, selv om jeg ikke kan huske noe. Om de lager styr så bør de jo tenke seg litt om. Opprører du deg er det ok :-) Da kan en bli så dritings en vil på mitt område :-) så ikke noe problem. Men du har problemer med å stoppe når du drikker? Det k a n være tegn på et alkoholproblem. Dont kill me!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Jeg også gjør dette. Men problemet mitt er at det er så utrolig forskjellig hva jeg tåler fra gang til gang. Jeg har veninner som VET at de maks kan drikke tre glass vin, men jeg aner ikke hvor grensen min går... Jeg har seriøst blitt superfull av to glass vin og jeg har knapt merket det på 2 flasker vin... Jeg prøver meg frem med når og hva jeg spiser og når og hva jeg drikker, men jeg greier aldri å finne en stabil grense for hva jeg tåler, og det er sykt irriterende og flaut for jeg er 29 år og føler jeg er alt for gammel til å ikke "vite hvor grensen går" Anonymous poster hash: cef67...d24 1
ViljaH Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Jeg vet av noen også som alltid blir helt amøbe og er til fare for seg selv. Ene mannen kan ikke drikke uten å bli snydens og ekkel. Det kostet ham forholdet. En dame blir alltid så full hun ikke kan ta vare på seg selv, klarer ikke snakke, sovner overalt. At ikke hun har blitt voldtatt eller druknet i eget spy er nærmest et vidunder.Jeg hadde veldig god kjemi med jenta og vi var på vei til å bli gode venninner. Men jeg orket ikke være støttekontakt i enhver sosial anledning.
Verpus Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Jeg også gjør dette. Men problemet mitt er at det er så utrolig forskjellig hva jeg tåler fra gang til gang. Jeg har veninner som VET at de maks kan drikke tre glass vin, men jeg aner ikke hvor grensen min går... Jeg har seriøst blitt superfull av to glass vin og jeg har knapt merket det på 2 flasker vin... Jeg prøver meg frem med når og hva jeg spiser og når og hva jeg drikker, men jeg greier aldri å finne en stabil grense for hva jeg tåler, og det er sykt irriterende og flaut for jeg er 29 år og føler jeg er alt for gammel til å ikke "vite hvor grensen går" Anonymous poster hash: cef67...d24 Men merker du ikke når du begynner å bli full? Altså, hvis du kjenner det etter to glass vin, så bør du jo stoppe. Og hvis du føler du kan fortsette, kan du gjøre det om du vil. Å drikke saktere kan være lurt
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Men merker du ikke når du begynner å bli full? Altså, hvis du kjenner det etter to glass vin, så bør du jo stoppe. Og hvis du føler du kan fortsette, kan du gjøre det om du vil. Å drikke saktere kan være lurt Nei, jeg kjenner faktisk ikke det. Det er det som er problemet, jeg kjenner aldri at jeg begynner å bli full før jeg beveger på meg. Hvis jeg sitter stille i sofaen på vors, så kjenner jeg det ikke før jeg er på dansegulvet senere på kvelden. Det hjelper jo ikke at jeg veier knappe 50 kilo, så jeg tror nok jeg i utgangspunktet tåler så mye, men så er det så sykt vanskelig å beregne.... Anonymous poster hash: cef67...d24
Verpus Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 Nei, jeg kjenner faktisk ikke det. Det er det som er problemet, jeg kjenner aldri at jeg begynner å bli full før jeg beveger på meg. Hvis jeg sitter stille i sofaen på vors, så kjenner jeg det ikke før jeg er på dansegulvet senere på kvelden. Det hjelper jo ikke at jeg veier knappe 50 kilo, så jeg tror nok jeg i utgangspunktet tåler så mye, men så er det så sykt vanskelig å beregne.... Anonymous poster hash: cef67...d24 Kanskje du skal drikke ett glass, og så gå deg en runde og hoppe litt rundt? hehe. Kanskje det er lettere å kjenne da. Er ikke lett. Kjenner ei som sliter med det, men ho har vel egentlig ikke gjort noe for å løse problemet da..
Verpus Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 I det siste har jeg lagt merke til hvor mange som blir så overstadig beruset hver gang de drikker. Samboer til venninne, mannen til tante, venninnen min..... Det går over stokk og stein i fylla, og det er tydelig hvor utilpass samboer/ ektefelle føler seg. Dette er mennesker i fra 30 til 50 års alderen. Er dette like vanlig som jeg erfarer? Det er alltid de samme personene som drikker seg sørpefulle hver gang, og der andre må ta vare på dem. De skaper alltid dårlig stemning, og går over streken gang på gang. Tar jeg på vei, når jeg mener at man da har et alkoholproblem? Nei, det er kanskje ikke hyppigheten av inntaket som er problemet, men når man først drikker. At man ikke klarer å kjenne sin egen begrensning, og vite når nok er nok. Anonymous poster hash: f9c40...502 Skjønner ikke at de har lyst til å drikke når de blir så udregelige. Er overraskende mange jeg har møtt som er sånn iallfall. Er ikke like lett for alle å begrense seg eller forstå hva de skal gjøre for å endre atferdsmønster. Noen vil ikke prøve å endre det heller, og da vil jeg kalle det et problem. Syns det er viktig at personen(e) selv innser at de ikke er til hygge for andre. Syns ikke du overdriver. Har du nevnt det for noen av dem? Du har kanskje ikke noe med andre sine samboere o.l., men venninnen din f.eks.?
Gjest Ironically me Skrevet 7. april 2014 #13 Skrevet 7. april 2014 Det er en god grunn til at det ikke er flere nordmenn.... "Hvorfor skyter du ikke horse" svarer jeg til de som spør hvorfor jeg ikke drikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå