Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2004 #1 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg fikk mail idag, om jeg kunne møte til jobbintervju imorgen...takket selvfølgelig ja. Sitter her nå og er skikkelig nervøs... Vil gjerne forberede meg så godt som mulig..men kom til å tenke på en ting....hva svarer jeg når de spør om negative egenskaper? (jeg prøver å ikke tenke negativt i hverdagen så dette er liksom noe jeg vanligvis ikke tenker på...) Hvis du skulle på jobbintervju nå på rappen, hvilken dårlige egenskaper hadde du nevnt at du hadde?? Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 7. juni 2004 #2 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg hadde sagt at jeg stiller ekstremt høye krav til kvalitet på prosjekter jeg jobber med. Det er negativt fordi jeg i en del tilfeller heller gjør jobben selv enn å sitte og se at andre gjør jobben "halvgodt", og jeg påtar meg mye mer arbeid enn jeg burde. Og så er jeg kanskje i overkant engasjert av og til, entusiasmen min kan bli litt slitsom for andre. Men resultatene blir vanligvis bra. Handler kanskje om å finne en egenskap som ikke er utelukkende negativ, men som (tolket på en annen måte) kanskje kan ses som noe bra ved deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 7. juni 2004 #3 Del Skrevet 7. juni 2004 Min erfaring er at spørsmålet om dårlige egenskaper (eller utviklingsområder som de liker å kalle det...) stilles mye for å sjekke om kandidaten har en viss selvinnsikt - ikke for å få et realistisk bilde av svakheter. Enig i at det er lurt å si noe som også kan være en positiv ting i gitte sammenhenger, men å si at man er perfeksjonist og sånn tror jeg er lite lurt. Det virker ofte innlært, og gir ikke inntrykk av at du kjenner deg selv. Det lureste er å si noe som er sant. Da vil du vise at du ikke tror du er verdensmester, og gir et skikkelig svar. MEN, velg med omhu! Du har vel sikkert flere dårlige sider enn én, så ikke si at du er lat eller slomsete. Utålmodighet kan være et tips - det er ikke alltid bra, men det kan være et tegn på at en person får ting unna. Det viktigste er jo at du tar en runde med deg selv og er dønn ærlig, og identifiserer områder hvor du strengt tatt bør ta deg sammen - og så ser om noe av det tåler dagens lys og hvordan det isåfall kan kommuniserer til noen som ikke kjenner deg. Spør en god venn om hjelp - hvis du tåler klar tale fra dem som står deg nær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå