AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Hva er din ideelle / målvekt? Jeg er 175 cm og 23 år. Det siste året har jeg lagt på meg. Det begynte da jeg var deprimert ifjor og ballet på seg over jul. Nå er jeg 67 kilo og selv om jeg ikke er "overvektig", føles det forferderlig...rett og slett fordi jeg aldri har veid mer. Jeg vil ideellt sett ned til 60 kg og selv om 7 kilo ikke er massivt så virker de veldig avgjørende. Jeg sliter også langt mer enn jeg pleide - da jeg var 18 var det lett som en lek å slanke seg. Sukk. Jeg vet jeg ikke er feit men hater virkelig kroppen akkurat nå. Du som er over 175, hva er det meste du har veid, hva veier du nå og hva vil du ned til? (Beklager om dette virker sytete overfor de som veier langt mer, men man måler vel seg selv mest mot seg selv). Anonymous poster hash: dece8...4f2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Du kan først kanskje begynne og snakke med psykolog siden du hater kroppen din. Så kan du trene og ikke bry deg om vekta, fordi at vekta er faktisk bare et tall. Trener du så får du muskler og da vil du ikke gå ned mye i vekt, siden muskler veier mer enn fett. Anonymous poster hash: 7e5e3...2f0 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Du kan først kanskje begynne og snakke med psykolog siden du hater kroppen din. Så kan du trene og ikke bry deg om vekta, fordi at vekta er faktisk bare et tall. Trener du så får du muskler og da vil du ikke gå ned mye i vekt, siden muskler veier mer enn fett. "Vekta er bare et tall" Haha, det er det dummeste jeg har hørt. Det er ikke bare ett tall, det er tallet som sier noe om kroppen din sin masse, som sier noe om kroppen din sitt volum. Sist men ikke minst så er det alle feite folks verste unnskyldning for å ikke passe på seg selv. Anonymous poster hash: b4d8e...bb7 1
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Hva er din ideelle / målvekt? Jeg er 175 cm og 23 år. Det siste året har jeg lagt på meg. Det begynte da jeg var deprimert ifjor og ballet på seg over jul. Nå er jeg 67 kilo og selv om jeg ikke er "overvektig", føles det forferderlig...rett og slett fordi jeg aldri har veid mer.Jeg vil ideellt sett ned til 60 kg og selv om 7 kilo ikke er massivt så virker de veldig avgjørende. Jeg sliter også langt mer enn jeg pleide - da jeg var 18 var det lett som en lek å slanke seg. Sukk. Jeg vet jeg ikke er feit men hater virkelig kroppen akkurat nå. Du som er over 175, hva er det meste du har veid, hva veier du nå og hva vil du ned til? (Beklager om dette virker sytete overfor de som veier langt mer, men man måler vel seg selv mest mot seg selv). Anonymous poster hash: dece8...4f2 Hvorfor henger du deg opp i hva andre på din høyde veier/har veid. Du kan uansett ikke sammenligne deg selv med dem fordi de har en annen bygning og sammensetning av muskler og fett enn deg. Har sett damer på 168 som veier 65 som ikke har et gram fett på kroppen. Om du føler deg dvask og utrent så legg om livsstilen. Spis sunne råvarer og start å trene. Tenk cm ikke kilo. Er du god mot kroppen og gir den rett næring og aktivitet så vil den belønnes med å bli fit, trent, sterk og sunn. 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 Hvorfor henger du deg opp i hva andre på din høyde veier/har veid. Du kan uansett ikke sammenligne deg selv med dem fordi de har en annen bygning og sammensetning av muskler og fett enn deg. Har sett damer på 168 som veier 65 som ikke har et gram fett på kroppen. Om du føler deg dvask og utrent så legg om livsstilen. Spis sunne råvarer og start å trene. Tenk cm ikke kilo. Er du god mot kroppen og gir den rett næring og aktivitet så vil den belønnes med å bli fit, trent, sterk og sunn. Jeg har ikke penger til gymmedlemskap nå men forrige uke var jeg ute og løp fire ganger. Spiser kun råvarer, ingen junk og mye protein (kylling, fisk, egg og grønnsaker). Jeg vil uansett ned i vekt, om jeg så klarer å anlegge muskler vil jeg ikke bli komfortabel med 67 når jeg vet jeg var 60 og nedi 58 tidligere... Var ikke så sunn i helgen, sikkert derfor jeg føler meg ille nå. Hadde mye menssmerter så ble ikke noen løping. Legger på meg på lår og rumpe - lårene mine blir liksom aldri smale. Det var de heller ikke da jeg var 10 kilo lettere, men nå føler jeg meg som en flodhest. Vil gjerne vite andres tall da det kunne virke oppmuntrende med noen med liknende tall som er slanke og liker kroppen sin. Anonymous poster hash: dece8...4f2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Vekt kan være et ganske missvisende tall som ikke sier så mye om hvordan man ser ut. Likevel har de fleste av oss lett for å henge oss opp i dette tallet. Jeg syns 60 kg høres lite ut når du er 175, men det er sikkert ikke det du vil høre. Jeg veier nå 5 kg mer enn når jeg var på alder med deg, men jeg er mer fornøyd med kroppen nå. Jeg er i bedre form og mer trent. Og bruker faktisk samme buksestr. Anonymous poster hash: 7cf76...74e 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Du virker altfor opphengt i tallet på vekta. Når du ikke veier mer enn du gjør så er ikke tallet så viktig. Jeg er sikker på at du kommer til å få bedre resultater om du fokuserer på å spise sunt og nok enn hva du får om fokuset bare er på å nå et visst tall på vekta.Anonymous poster hash: 2a49f...f82
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 "Vekta er bare et tall" Haha, det er det dummeste jeg har hørt. Det er ikke bare ett tall, det er tallet som sier noe om kroppen din sin masse, som sier noe om kroppen din sitt volum. Sist men ikke minst så er det alle feite folks verste unnskyldning for å ikke passe på seg selv. Anonymous poster hash: b4d8e...bb7 Jeg veier 50 kg, så er ikke akkurat noen unnskyldning. Men jeg har trent hele livet i forhold til mange andre, så vet hvordan muskelmasse virker inn på vekt, og folk er generelt alt for opptatt av vekta. Jeg bryr meg ikke om den. Anonymous poster hash: 7e5e3...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Du virker altfor opphengt i tallet på vekta. Når du ikke veier mer enn du gjør så er ikke tallet så viktig. Jeg er sikker på at du kommer til å få bedre resultater om du fokuserer på å spise sunt og nok enn hva du får om fokuset bare er på å nå et visst tall på vekta.Anonymous poster hash: 2a49f...f82 Jeg spiser sunt, men hvis jeg ikke kutter kalorier så går jeg ikke ned/blir jeg ikke tynnere. Spiser jeg 1800 kalorier uten trening (eller 2100 med, alt ettersom hvor mye jeg har trent), så blir jeg mett men går ikke ned. Så det virker på meg som at jeg må kutte og legge meg litt sulten om jeg skal slanke meg. Jeg vil ikke bare "stramme opp", jeg vil bli tynnere. Mindre lår, strammere mage. Dessuten har jeg et babyface med runde kinn som det ser ut som jeg aldri bli kvitt. Anonymous poster hash: dece8...4f2
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Jeg spiser sunt, men hvis jeg ikke kutter kalorier så går jeg ikke ned/blir jeg ikke tynnere. Spiser jeg 1800 kalorier uten trening (eller 2100 med, alt ettersom hvor mye jeg har trent), så blir jeg mett men går ikke ned.Så det virker på meg som at jeg må kutte og legge meg litt sulten om jeg skal slanke meg. Jeg vil ikke bare "stramme opp", jeg vil bli tynnere. Mindre lår, strammere mage. Dessuten har jeg et babyface med runde kinn som det ser ut som jeg aldri bli kvitt. Anonymous poster hash: dece8...4f2 Hva type mat spiser du?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 Hva type mat spiser du? Mager skinke og kyllingfilet. Fisk - laks, iblant scampi. Grønnsaker - foretrekker blomkål, rosenkål, brokkoli, gulrot og avocado. Iblant tomat og rødløk som salat. Ellers kokte egg eller eggerøre, et par striper mager bacon. Spiser iblant sushi (nigiri og sashimi) til lunch. Kan drikke hvitvin eller gin tonic en gang iblant til kvelds, men regner det inn blant kaloriene. De siste dagene har jeg også hatt en skål med blåbær og jordbær. Anonymous poster hash: dece8...4f2
Froz1 Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 Jeg er samme alder og høyde, og 67 kilo er min drømmevekt.
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Mager skinke og kyllingfilet. Fisk - laks, iblant scampi. Grønnsaker - foretrekker blomkål, rosenkål, brokkoli, gulrot og avocado. Iblant tomat og rødløk som salat. Ellers kokte egg eller eggerøre, et par striper mager bacon. Spiser iblant sushi (nigiri og sashimi) til lunch. Kan drikke hvitvin eller gin tonic en gang iblant til kvelds, men regner det inn blant kaloriene. De siste dagene har jeg også hatt en skål med blåbær og jordbær. Anonymous poster hash: dece8...4f2 Så du spiser noenlunde lavkarbo. Med rett trening og antall kalorier du inntar så vil cm krympe. Du må bare gi det tid. Når du er normalvektig så slipper ikke kroppen vekt like lett, men vekt er uansett ikke poenget med deg. Det er antall cm og at du ser fit og stram ut. Ta frem målebåndet og ta bilder og gjør det fra mnd til mnd og fortsett med sunt kosthold og trening. Da vil du få resultater på sikt. 1
SiljeMarieK92 Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Jeg er selv 175 cm, 21 år og veier ca 59-60 kg. Bryr meg ikke spesielt mye om vekta, men heller hvordan jeg ser ut i speilet. Trener ca 4-5 dager i uka, spiser relativt sunt og er vel passe fornøyd med hvordan jeg ser ut.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Jeg er samme alder og høyde, og 67 kilo er min drømmevekt. Hva veier du nå? Har du gått ned eller er underveis? Anonymous poster hash: dece8...4f2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 Er 175, veier 65 kg. Vil ned til 60 Anonymous poster hash: 2fecd...edf
Libertas Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Jeg er rundt 175 cm, og veier nå 73 kg. Det meste jeg har veid er 81. Nå ser jeg faktisk ganske normal ut med nåværende vekt. Slank, med former. Da jeg veide 65 kg så man ribbeina mine veldig godt, og jeg hadde ikke former. Så min trivselsvekt er vel egentlig rundt 70 kg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 Er det ikke lite for kvinner på 175 å veie 60 kg? Jeg jeg selv 175 og jeg leste en gang noe om at minste vekten min burde være 65 kg. Selv veier jeg 70 og er fornøyd med det. Jeg sier ikke at dere ikke "kan" veie 60 kg, men det er viktig å passe på at dere ikke blir underernært. Anonymous poster hash: 9347e...0fc
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 Jeg er 182(!) og det meste jeg har veid er 75kg, jeg var forsåvidt fornøyd med meg selv, da jeg trente en del og hadde naturlig og fin kropp i mine øyne (lite fett, men ikke masse maskuline muskler). Jeg ble kronisk syk (maten går rett igjennom) og raste ned til 62kg på bare noen få uker... Da synes jeg at jeg var alt for tynn, jeg veier nå 65kg, noe som er helt greit i og med at jeg ikke klarer å trene regelmessig da jeg sliter med ufattelig mye smerter. Holder meg i aktivitet så langt det lar seg gjøre, men får ikke noe rutinemessig trening. Ideelt sett skulle jeg veid nærmere 70kg tenker jeg. Håper hvertfall å gå opp litt når legene har funnet ut hva som feiler meg :D Anonymous poster hash: 8555c...0f6
Bixity Skrevet 8. april 2014 #20 Skrevet 8. april 2014 Er det ikke lite for kvinner på 175 å veie 60 kg? Jeg jeg selv 175 og jeg leste en gang noe om at minste vekten min burde være 65 kg. Selv veier jeg 70 og er fornøyd med det. Jeg sier ikke at dere ikke "kan" veie 60 kg, men det er viktig å passe på at dere ikke blir underernært. Anonymous poster hash: 9347e...0fc Det er ikke lite. Selv er jeg noen cm over 180cm og jeg veier 66,5 kg og ser flott ut. Ikke noe utstikkende ribbein eller formløshet her :-) kragebeina synes men det liker jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå