Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 21 år som er helt.. blakk. Jeg har 3 kroner. That's it. Jeg får ikke penger inn på konto før 15 april. Jeg har lånt det jeg kan låne av både venner og familie. Aldri fått så lite i lønn at det faktisk ikke holder ut måneden, nå er jeg faktisk ganske desperat.. Jeg har litt mat igjen, men det holder kanskje til 3-4 dager. Heldigvis er jeg ikke så mye hjemme og klarer å leve på ganske lite mat i løpet av dagen. Men at jeg faktisk må holde meg opptatt for å distrahere meg selv fra å tenke på at jeg er sulten blir liksom bare litt.. sykt?

Penger fra NAV tror jeg blir uaktuelt iom at jeg får penger fra lånekassen og har jobb (ikke at det er så mye jobb) Men pengene mine er borte og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke mye mat i skapene eller fryseren til å lage mat av. Alt er nesten tomt, det holder ikke til 15 april!

Anonymous poster hash: 045ed...ce8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel låne penger av noen så du ihvertfall kan spise brød, billige nudler, ett eller annet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel låne penger av noen så du ihvertfall kan spise brød, billige nudler, ett eller annet?

Jeg har ikke så stor omgangskrets, og alle er blakke, eller de har ikke mer å låne bort siden de trenger jo de siste pengene sine selv.

Heldigvis blir lønnen høyere denne måneden og håper ikke dette skjer igjen. Kjempe flaut.

TS.

Anonymous poster hash: 045ed...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en ekstrajobb. Ring på hos folk og tilby at du rydder i hagen mot middag eller 200 kr.

Gå på Fattighuset om du ikke får jobb.

Containerdykking.

Anonymous poster hash: 70de1...bc4

• Liker 2
Skrevet

Det finnes folk som betaler for å få klipt plen, barnepass osv!

http://www.finn.no/smajobber/alle-smajobber/

Anonymous poster hash: 89bbe...786

Ja, god idè!

Er det noen hunder du kan lufte/passe i nabolaget? Om du ikke får bra betalt er det jo bedre enn ingenting...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring på hos folk og si det som det er. Tilby å vaske bil, passe husdyr eller lignende.

Selg noe du ikke har bruk for, eventuelt låne bort noe.

Spis hos andre når du har muligheten. Foreldre, besteforeldre?

Anonymous poster hash: 89bbe...786
Skrevet

Hvordan ser budsjettet ditt ut? Du må finne ut hvor du bruker over evne.

Lykke til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med sjefen om du kan få betalt lønnen på forskudd?

Anonymous poster hash: bc751...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 21 år som er helt.. blakk. Jeg har 3 kroner. That's it

Herregud, hva er galt med noen folk? Tenk å være så uvettig at man har et såpass stort overforbruk. Noen folk bør umyndig gjøres fordi de ikke har evner til å ta ansvar for seg selv eller andre.

Du får sulte til 15 april så du forhåpentligvis lærer.

Anonymous poster hash: cc29b...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva er galt med noen folk? Tenk å være så uvettig at man har et såpass stort overforbruk. Noen folk bør umyndig gjøres fordi de ikke har evner til å ta ansvar for seg selv eller andre.

Du kjenner jo ikke hennes situasjon, og har ikke noe grunnlag for å snakke om "overforbruk". Det kan man neppe unne seg som student. En uforutsett utgift, og man er i minus. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 4691e...4e1

• Liker 7
Skrevet

Det behøver ikke å skyldes overforbruk! Jeg kjenner godt til situasjonen selv. Som student er det meningen at man skal greie seg på 7000kr fra lånekassen og en liten lønning som skal dekke husleie, strøm, tvabonnement, internett, mobilregning, mat, busskort ..og sikkert litt mer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke å skyldes overforbruk! Jeg kjenner godt til situasjonen selv. Som student er det meningen at man skal greie seg på 7000kr fra lånekassen og en liten lønning som skal dekke husleie, strøm, tvabonnement, internett, mobilregning, mat, busskort ..og sikkert litt mer!

Hvis ikke man har råd til mat, bør man ikke ha tv-abbonement eller internett hjemme.

Hva slags prioritering er dette?

Anonymous poster hash: 23cc8...437

• Liker 3
Gjest Ciegus
Skrevet

Hvis ikke man har råd til mat, bør man ikke ha tv-abbonement eller internett hjemme.

Det er snakk om EN uke der TS mangler penger. EN uke! Det hjelper ikke TS en dritt å si opp et Internett-abonnement nå, eller å lage budsjett som noen foreslår. Det trenger ikke å ha noe som helst med overforbruk å gjøre. Som student er det fint mulig å ha et minimalt forbruk og likevel en sjelden gang bli blakk. Det skal ikke mer enn en nødtime hos tannlegen til...

Seriøst, noen bør dra huet ut av ræva innimellom for å se litt rundt seg. Det er ingenting i ts' situasjon som tilsier at hun driver med overforbruk eller ikke bør ha Internett (noe enhver student bør ha).

• Liker 5
Skrevet

Hvis du får en mindre lønning en vanligvis, rekker du da å si opp tv - og internettabonnementet ditt så du slipper å betale samme måned? Tviler på det! Dette blir for dumt.

• Liker 1
Skrevet

Det er heldigvis bare en uke så det går nok fint:-) om du har litt i skapene pluss 3 kroner kan du jo være litt oppfinnsom og få brukt opp ting du ellers ikke spiser:-) se også etter flasker når du er ute!

Og litt frekt, men når jeg var ung og i skikkelig knipe pleide jeg å bytte ting på butikken. Feks en hårspray til 50 kr som toppen var litt ødelagt på. Eller rett og slett ødelegge den selv. Da får du pengene til gode i den butikken og kan handle mat isteden.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo kan du kle deg ut som narkoman og få mat og kakao på Jernbanetorget :plystre:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt låne deg pengene, i god tro at det faktisk finnes folk som eier et snev av respekt for andre og ikke bare tar og tar.

Anonymous poster hash: 4a494...3a7
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du bor i Oslo kan du gå på Fattighuset. De har matutdeling.

Ellers har jo Frelsesarmeen og Bymisjonen ordninger med matutdeling.

Jeg ville snakket med vennene mine om jeg kunne låne MATVARER som du mangler. F.eks ris eller pasta.

Tre kroner er virkelig ultra lite. Hva har du i skapene da - er det mulig å hjelpe deg til å gjøre det beste ut av det du har der?

AnonymBruker
Skrevet

Ta turen til butikken og spis deg mett på frukt og grønt ha ha

Anonymous poster hash: adb8a...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...