Hjordis Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Okay, dette er nok mest et hjertesukk.. Jeg er en person som er usedvanlig dårlig på å tørke støv og rydde. Dustbunnies stor trives hos meg for å si det sånn.. Jeg har innsett at jeg aldri kommer til å bli veldig go på å tørke støv, og irriterer meg ofte over støvet omkring gavene og ønsker meg heller rene flater som er mye mer 'lav terskel' å tørke av.. Er kjekt å få gaver av venner og familie er ikke det! Men må man gi ting som ikke kan brukes til noe? Er et lov å kaste ting som bare står og tar opp plass i årevis? Forventer folk at gaver man gir står fremme for all fremtid? Jeg har litt angst for at om jeg kaster noe vil kanskje noen spørre... Jeg sliter litt med å ikke henge meg opp i hva folk synes og tror om meg, det å si i fra at jeg foretrekker spiselige gaver og bruks gaver til mine gode venner etc burde jo være en enkel løsning.. Men uroer meg da for hva de vil tro jeg synes om de forrige gavene. Jeg liker jo gavene og tanken .. men ikke stresset det gir meg med støv etc.. bah! Bor fortiden i en mindre leilighet, så det er begrenset hva jeg kan få pakket bort også.. /hjertesukk over
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Er såå enig! Ser ikke poenget med nips som ikke har annen funksjon enn å pynte opp. Om du har mulighet så bør du jo bytte disse gavene når du får de. Og så må du jo gi de konkrete ønskelister om de spør hva du ønsker deg. Anonymous poster hash: 15c24...453
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Jeg ville bare sagt i en munter tone at du kun ønsker deg noe spiselig/drikkbart eller en opplevelse, feks å gå på kino eller konsert sammen (det blir jo en hyggelig gave for den som gir også), fordi du har alt du trenger, og har ikke plass til nye ting. Det ER jo faktisk sånn at folk flest har alt de trenger, fordi de som regel har råd til kjøpe det de har lyst på, så jeg syns det bare høres fornuftig ut. Jeg ville aldri tenkt at noen ikke likte min forrige gave, dersom de fortalte at de kun ønsker forbruksting. Det at man har for mye ting som tar plass, betyr ikke nødvendigvis at man ikke setter pris på de tingene man allerede har Jeg har flere i familien, som jeg kjøper forbruksvarer til, alt fra vin og sjokolade til litt mer luksuriøse kremer eller dusjsåper (hvis de liker sånt), og setter selv pris på slike gaver. Det verste jeg vet er å få nips eller enda verre, dyr kunst som jeg ikke har valgt selv, for jeg har min egen stil og omgir meg med det jeg liker. Anonymous poster hash: 8caba...664
Gjest heihade Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 Jeg synes det er lov å kaste. Synes pyntegaver er litt tåpelig uansett. Stil er individuelt, så du kan jo ikke la andre diktere hvordan det skal se ut i huset ditt. Så klart, folk skal ha lov til å gi hva de vil i gaver - det er jo en fin gest. Men det kan ikke forventes at det skal brukes eller stilles ut. Ha huset ditt som du ønsker å ha det.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Eg har litt pynt ståande, resten er i ekser. Også byter eg litt på det, alt ettersom. Men tenkjer aldri at nokon av mine gjester lurar på kor gåva dei gav, er. Eg tenkjer no aldri på det når eg er heima hos nokon.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Gi det til fretex eller liknende Innlegget ditt fikk meg til å se meg omkring, jeg har ingen pynteting i stua som jeg ikke har kjøpt selv. Det jeg kommer på av ting jeg har tatt vare på av gaver er sengetøy/håndklær/kjøkkenhåndklær. Lag stua som du selv vil ha den Anonymous poster hash: 7a498...f0e
Verpus Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Om du får dårlig samvittighet, noe jeg er kjent med fra min mor hjemme, kan du sette fram noen ting av gangen, og bytte de ut når du føler for forandring. Må jo ikke ha aalt stående fremme hele tiden. Det du ikke liker i det hele tatt, kan du kaste, selge eller gi bort, ev. finne et nytt bruksområde til de som er mer nyttig for deg Om du føler du fortsatt har liten plass får du heller velge deg noen favoritter og ta vare på de. 1
Pingting Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Eg har litt pynt ståande, resten er i ekser. Oida, det må ha vært noen rimelig stygge brudd?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Oida, det må ha vært noen rimelig stygge brudd? ROFL!! Kanskje det var underbevistheita mi som skreiv? Det var eit stygt brudd og eg kunne meir enn gjerne kylt nokon av ting i eksen.
Adhara Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 Tråden er ryddet for avsporinger og språkdebatt + svar. Irrlys, mod.
Pingting Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 ROFL!! Kanskje det var underbevistheita mi som skreiv? Det var eit stygt brudd og eg kunne meir enn gjerne kylt nokon av ting i eksen. Jaja. Kjekt å få rydda. På flere måter.
Jolene Skrevet 7. april 2014 #13 Skrevet 7. april 2014 EKSTREMT unødvendig å kaste ting som fortsatt kan brukes, lite miljøvennlig er det og! Hvorfor ikke gi det bort til Fretex eller andre veldedige organisasjoner? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #14 Skrevet 7. april 2014 Hvis det er i fin stand, så ikke kast. Da kan du gi bort til fretex eller noe. Ellers har også jeg et rulleringssystem, noe står fremme, andre ting ligger i en skuff eller eske. Jeg skriver alltid ønskelister til bursdag og jul fordi folk spør. Og da ønsker jeg meg kinobilletter, god kaffe og te, og spesifikke ting jeg trenger. Om folk begynner å bekymre seg for tidligere gaver er de uvanlig skjøre - om jeg ønsket meg kamera forrige jul og fikk det, så er jeg naturligvis kjempeglad for gaven selv om (eller fordi) jeg ikke ønsker meg kamera i år også. Anonymous poster hash: 61f36...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå