Gå til innhold

Enda en tilkommende jurist med dårlige karakterer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg begynner å utvikle en slags angst for fremtiden, da jeg snart leverer masteroppgave i rettsvitenskap, og har mildt sagt elendige karakterer å vise til. Jeg har et snitt på D, men innslag av en B, noen C, mest D og en E. Masteroppgaven er egentlig den eneste karakteren som mangler. I løpet av studiet har jeg jobbet ca. 40 % ved siden av, både relevante og ikke-relevante jobber. Nå har jeg en fast relevant jobb innenfor juridisk saksbehandling.

Jeg leser om dårlige tider i arbeidsmarkedet, hvor viktige karakterer er og tolker det hele som at jeg rett og slett er sjanseløs. Ambisjonene mine er deretter: jeg bryr meg verken om særlig høy lønn eller advokatfullmektig-stillinger, jeg vil kun ha en relevant jobb. Gjerne i statlig eller kommunal sektor. (Kriminalomsorgen eller NAV er typiske instanser jeg kunne tenke meg å jobbe.) Dere som er jurister/advokater eller studerer rettsvitenskap, hvordan er sjansene for jobb i dag? Hva gjør man når man har dårlige karakterer?

Anonymous poster hash: b24b6...872
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta opp E-en?

Anonymous poster hash: 970cf...d51
AnonymBruker
Skrevet

Kontakter har veldig mye å si tror jeg. Ville tatt opp E-en iallefall og kanskje noen av D-ene.

Anonymous poster hash: 0050b...36e
Skrevet

Dersom du alt har fast relevant jobb innen juridisk saksbehandling, kan du ikke fortsette å jobbe der? Når du har opparbeidet deg erfaring i den jobben, så kan du søke deg over på andre (mer relevante/spennende) jobber.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du alt har fast relevant jobb innen juridisk saksbehandling, kan du ikke fortsette å jobbe der? Når du har opparbeidet deg erfaring i den jobben, så kan du søke deg over på andre (mer relevante/spennende) jobber.

Det tenker jeg også. Da er du jo allerede innenfor!

Anonymous poster hash: 2ce12...fb3

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Når jeg har fått avslag på jobbsøknader har begrunnelsen vært manglende erfaring. Det er altså før de har sjekket karakterer. Og erfaring har du jo! :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svar.

Denne jobben jeg har nå er en deltidstilling, og kontrakten går ut til sommeren. Slik det er nå er det ikke ekstreme arbeidsmengder, relativt rolig faktisk, i tillegg til at budsjettet ikke er på topp. Tviler på at jeg får en høyere stillingsprosent med mindre noen slutter eller blir sykemeldt. Men ja, om det skulle være en mulighet så vil jeg selvfølgelig opparbeide meg erfaring videre der.

(Ja, tenker på å ta opp E-en, men det er jo begrenset hvor mange eksamener man kan ta på nytt. Jeg har allerede tatt opp en avdeling og et valgfag, og har derfor kun et gjenopptak igjen.)

Det er godt å høre at erfaring teller noe bustyvel, er du jurist?

Gjest bustyvel
Skrevet

Det er godt å høre at erfaring teller noe bustyvel, er du jurist?

Neeesten, leverer masteren i mai :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...