Gå til innhold

Jeg vil bli sorgløs og glemme alle bekymringer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør jeg det? Alltid er det noe jeg går og kverner på. Jeg er stadig bekymret for ett eller annet. Og når alt er bra, så finner jeg på noe å gruble over! Jeg er lei!

Jeg misunner kolleger oh venninner som bare er glade og fornøyde hele tiden. Jeg vil også bli sånn! Hvordan "skru" av hjernen og bare nyte livet?

Anonymous poster hash: 8492f...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valium.

Neida. Har du kanskje for mye fritid? Hva med en hobby, eller lære noe nytt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan live deg at ingen er fri fra bekymringer. Selv om noen selvsagt bekymrer seg mer enn andre. Jeg har bekymret meg over små og store ting hele livet mitt, uten at det har preget hverdagen min i spesiell grad. Du får tenke litt sånn: hva er det verste som kan skje? Hva er oddsen for at det skjer? Kan jeg godta den lille oddsen, og la den ta minst mulig plass i livet mitt? Lykke til:)

Anonymous poster hash: 50c66...e7c

• Liker 2
Skrevet

Hvordan "skru" av hjernen og bare nyte livet?

• Liker 3
Skrevet

Hvordan gjør jeg det? Alltid er det noe jeg går og kverner på. Jeg er stadig bekymret for ett eller annet. Og når alt er bra, så finner jeg på noe å gruble over! Jeg er lei!

Jeg misunner kolleger oh venninner som bare er glade og fornøyde hele tiden. Jeg vil også bli sånn! Hvordan "skru" av hjernen og bare nyte livet?

Jeg anbefaler deg å kjøpe boken til Øyvind Hammer som heter "Lev motivert". Denne er en liten bok med et stort innhold som forhåpentligvis vil sette tankene dine annerledes. Lykke til!

Skrevet

Jeg vil anbefale The Chimp Paradox: http://www.chimpparadox.co.uk/

Har definitivt blitt mye mer bevisst på egne tanker etter at jeg leste den. Har lest den tre ganger, og kommer til å lese den igjen

Skrevet

Valium.

:ler: joda.

Men seriøst tror jeg det er viktig å holde seg svært aktiv hvis man er en slik som går og bekymrer seg mye og er urolig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg misunner ikke kollegaer, for de ønsker jeg det beste. Nære venner og slektninger ønsker jeg også lykke. På en måte så blir jeg ikke missunnelig på noen, men jeg blir fortvilet når jeg føler at jeg ofte går å tenker på problemene jeg må rydde opp i. Jeg er singel og må gjøre noe med det. Det stresser meg sinnsykt. Har så lyst å slå meg helt til ro.

Skrevet

:ler: joda.

Men seriøst tror jeg det er viktig å holde seg svært aktiv hvis man er en slik som går og bekymrer seg mye og er urolig.

tror det er viktig å ta det uti trening. Holde seg aktiv, men det hjelper ikke bare å trene. For trener man for mye så blir man utslitt ;)

Skrevet

Kunsten er visst å la bekymringene være der, alle har små og store bekymringer enten de viser det eller ikke, men noen har lært å ikke la det ta all plass. Bruk det positivt til å kalle det planlegging istedenfor problemer, da blir det motivasjon til å rydde opp i ting. Nå blir det belastning fordi du tror at når du har ryddet disse problemene ut av veien så blir du lykkelig. Det du ikke tenker på er at det kommer nye ting hele tiden du må rydde opp i eller takle. Bare å ha evne til å rydde opp i ting er jo en positv ting i seg selv. Tenk deg hvis det hele tiden flyter og flyter mer og til slutt blir det skakkjørt hele greia, da har du virkelig grunn til å bekymre deg.

Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Skriv dagbok. Da får du sortert tanker, og bla tilbake på ei bekymring senere og se at jammen gikk det ikke bra likevel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Valium? Hasj? Nei, jeg heller mer mot ECT.

Anonymous poster hash: 4e07b...3ea
Gjest chisandra
Skrevet

Sørg for å ha mindre tid til å tenke, med mindre bekymringene overtar i alle situasjoner. Da trenger du nok litt hjelp til å få sortert litt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg fikk litt å tenke på nå. De bøkene skal jeg lese, jeg er veldig glad i lesing.

Jeg har barn og jobber, samt trener tre ganger i uka. Så jeg holder meg opptatt. Men de negative tankene kommer likevel..

Hasj kommer jeg nok ikke til å prøve :) men det med valium var litt morsomt! I fjor fikk jeg valium i forbindelse med operasjon. Den likegyldige følelsen var deilig! Jeg merket at bekymringene var der, men jeg brydde meg ikke. Man skulle hatt naturlig valium inni seg :)

Takk for alle svar!

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hold deg unna piller og hasj :-D

Uffdah. Du vet at rus er bare en lettvint løsning.

Du kan oppnå alt du vil.

Mediter. Les. Skriv. Alt hjelper.

Løsningen har du selv :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver siden jeg selv også bekymrer meg for alle små og store ting i livet. Lar også venner og kollegaers bekymringer få plass inni meg og kan ligge søvnløs i flere timer om nettene pga dette. Etter å ha hatt det slik i mange år har jeg nå lest boka "er du høysensitiv". For min del var det mange brikker som falt på plass da jeg leste boka. Forstår mer av hvorfor jeg reagerer så veldig på ting som andre ikke ofrer en eneste tanke.

Er videre sikker på at de fleste har bekymringer i hverdagen, men at vi prøver å skjule dem så godt vi kan. Helt objektivt kan jeg se at enkelte av bekymringene mine ikke er helt reelle. Det er kun mine aller nærmeste som vet hvor mye jeg grubler og hvor stor del av hverdagen som påvirkes av dette. Jeg utfører jobben min helt utmerket, er ingen av mine kollegaer som tror annet enn at jeg er blid og fornøyd. Har de siste månedene forstått at det er enkelte ting jeg bare må få gjort slik at jeg får ting ut av systemet. Har altså ingen gode råd til deg, vil bare si at jeg kjenner meg igjen.

Anonymous poster hash: 4b9ba...2f5
Skrevet

Du er ivertfall ikke alene om det. Jeg bekymre meg alt for mye over alt, fryktelig slitsommt. Har ikke noen råd men en god :hug:

Skrevet

tror det er viktig å ta det uti trening. Holde seg aktiv, men det hjelper ikke bare å trene. For trener man for mye så blir man utslitt ;)

å holde seg aktiv trenger ikke nødvendigvis bety å trene, mye rart man kan gjøre og finne på for å få hjernen over på andre spor. :)
AnonymBruker
Skrevet

jeg drikker brus når jeg føler meg helt nede. Da kvikner jeg. En iskald solo så er du kvikkere :)

Anonymous poster hash: 74433...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...