AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 En kollega på jobben har generelt svært dårlige manerer og kommer ofte sært uheldige kommentarer, men han skjønner ikke selv at de er uheldige. Han tror at han gir komplimenter. Idag sa han til meg "Du ser fresh ut idag, føler du deg bedre enn på fredag?" Jeg følte meg utmerket på fredag og så ut som jeg pleier, men utfra kommentaren formidler han at jeg ikke så så bra ut på fredag ( i hans øyne), noe jeg synes er totalt upassende å fortelle om. Andre kommentarer "du ser fin ut på håret idag, du må ha håret slik oftere, jeg liker ikke det andre så godt (slik som jeg vanligvis pleier å ha det". "Okeeey", sa jeg. han "Det var jo en kompliment!" Nei, det var jo ikke det... Ikke skjønner jeg hvorfor en kollega må kommentere mitt utseende. Må innrømme at jeg blir litt satt ut av sånt. Kommentarene er alltid av typen: "du ser bra ut, MEN...", Dette kommer regelmessig, som små drypp.. Hvordan skal jeg sette ham på plass uten å virke bitter og uten å skape en konflikt? Anonymous poster hash: dbde4...0cf 3
Pysa Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Fortell ham at du ikke er til pynt, og at du ikke vil ha kommentarer på utseendet ditt. 9
Betasuppe Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Han virker kort i toppen, så jeg tror ikke han vil ta hint. Bare be han slutte med å si slike ting til deg, rett og slett. Hvis du tør da. Skjønner at det er ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Du får gi han et kompliment tilbake! "Så hyggelig du var i dag, da. Du pleier ikke å ha SÅ gode sosiale antenner du!" Tihi. Har en sånn på jobben også...Anonymous poster hash: ca531...878 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 En kollega på jobben har generelt svært dårlige manerer og kommer ofte sært uheldige kommentarer, men han skjønner ikke selv at de er uheldige. Han tror at han gir komplimenter. Idag sa han til meg "Du ser fresh ut idag, føler du deg bedre enn på fredag?" Jeg følte meg utmerket på fredag og så ut som jeg pleier, men utfra kommentaren formidler han at jeg ikke så så bra ut på fredag ( i hans øyne), noe jeg synes er totalt upassende å fortelle om. Andre kommentarer "du ser fin ut på håret idag, du må ha håret slik oftere, jeg liker ikke det andre så godt (slik som jeg vanligvis pleier å ha det". "Okeeey", sa jeg. han "Det var jo en kompliment!" Nei, det var jo ikke det... Ikke skjønner jeg hvorfor en kollega må kommentere mitt utseende. Må innrømme at jeg blir litt satt ut av sånt. Kommentarene er alltid av typen: "du ser bra ut, MEN...", Dette kommer regelmessig, som små drypp.. Hvordan skal jeg sette ham på plass uten å virke bitter og uten å skape en konflikt? Anonymous poster hash: dbde4...0cf Poenget er vel at han ikke har noe med ditt utseende i det hele tatt. Si det du: At mitt utseende er min business. Anonymous poster hash: f173a...b7a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Poenget er vel at han ikke har noe med ditt utseende i det hele tatt. Si det du: At mitt utseende er min business. Anonymous poster hash: f173a...b7a Slike kommentarer er straffbar seksuell trakassering. Det må være nulltoleranse for slikt, mannen må politianmeldes straks og straffes! De fleste kvinner aksepterer slikt alt for lett og tilskriver det mannens dårlige sosiale antenner. Slike kommentarer er likevel et klart brudd på straffelovens § 201. Strafferammen er ett års fengsel. Anonymous poster hash: a72e9...e56
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Du får gi han et kompliment tilbake! "Så hyggelig du var i dag, da. Du pleier ikke å ha SÅ gode sosiale antenner du!" Tihi. Har en sånn på jobben også...Anonymous poster hash: ca531...878 Genial.
Edvarda Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Dette er vel (dårlig utførte) negs, er det ikke? Sikkert en som endelig har oppdaget The game-tullet, og prøver å jekke ned selvtilliten din såpass at han får sjans på deg 1
jita Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Jeg ville også trodd han prøvde seg på negs. Neste gang han sier noe sånt kan du jo kommentere at du hører at han har lest "the game", men at det er synd han ikke helt har taket på det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå