Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med typen (vi er også samboere) nå i 1 års tid.
Han er den største kranglefanten som finnes, ofte i dårlig humør / irritert og slenger så mye stygt til meg når vi krangler, kaller meg bla. ubrukelig, stygg fitte, drittunge..

Først så var det "bare psykisk". Det var ille nok, for å si det mildt. Kjente med engang hvor usikker jeg ble på meg selv, hvordan tankene om meg selv ble til at jeg kun var en liten dritt som ikke kunne noe, som hadde feil angående alt og mye mer.. Mistet troen på meg selv.

Begynte så å spise mindre, matlysten var ikke tilstede, og det man vanligvis kanskje spiser til for eksempel. lunsj - det begynte jeg å spise på en hel dag, altså mye mindre enn før. Når jeg ser meg i speilet nå, syns jeg at jeg ser stygg ut fordi jeg føler meg elendig.

- Når jeg egentlig ikke trodde det kunne bli verre (jeg mener fortsatt at det psykiske er det som setter dypere spor på en måte) - men så begynte det fysisk. Han kunne ta opp en bukse på gulvet som han begynte å slå meg med. Han begynte å ta tak i ansiktet mitt på begge sider og "moste" ansiktet mitt sammen i raseri.. Sist i går surret han meg inn i dynen å dyttet meg langs gulvet flere ganger..

Jeg er glad i han - Det er grunnen til at jeg har holdt ut - men nå klarer jeg ikke dette mer! Jeg føler meg "Gal" fordi jeg har holdt ut så lenge, tenker "Hva er galt med meg? Hvorfor er jeg glad i han, hvorfor blir jeg i dette, hvor dum går det ann å være?"

Han unnskylder seg aldri for å slå meg med ting, dytting, ting han sier... Han har aldri feil, og mener han har grunn til å gjøre de tingene mot meg for å få min oppmerksomhet når vi krangler når jeg for eksempel. gråter ??

Hva skal jeg gjøre? Jeg kjenner nesten ikke igjen meg selv lengre.

Mvh TS

Anonymous poster hash: be298...aa6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det slutt og kommer deg vekk. Har du muligheten til å bo hos foreldre, venner eller annen slekt mens du leter etter et annet sted å bo?

Hvis ikke er krisesenter et alternativ.

Anonymous poster hash: 32a76...bbe
  • Liker 5
Skrevet

Det finnes en moderator her inne som kanskje kunne hjulpet deg litt.

Håper du kommer deg vekk fra han fort som svint! Plutselig er det et fatalt slag.

:klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig vondt å høre :(

Dette MÅ du vekk fra. Ikke om et halvt år, ikke til sommeren, i neste uke menNÅ! Det vet du allerede selv...

Anonymous poster hash: d9dad...3dd

Skrevet

Kjære deg..

Ring et familiemedlem eller en venn og få hjelp i dag!

Eller som sagt over, ta kontakt med nærmeste krisesenter og reis dit så fort som mulig!

Ønsker deg lykke til og håper du kommer deg ut av dette forholdet fort.

God klem

Skrevet

Du er nødt til å avslutte raskest mulig av hensyn til deg selv. Dette er skadelig for deg.

Har nettopp sett dr Phil om temaet, de første 2-3 ukene etter brudd er høyrisiko for at han skal ta igjen. Så planlegg exit'en. Pakk det nødvendigste, bankkort, pass, toalettsaker, tøy, og dra til et sted hvor han ikke vet hvor du er. Dra når han ikke er hjemme. Få gjerne noen til å være sammen med deg. Få hjelp til å hente resten av tingene dine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, politiet kan være med deg når du skal hente tingene dine. Det er en av oppgavene de utfører.

Anonymous poster hash: 32a76...bbe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :hug:
Noe som er utrolig vondt for meg, er at da jeg var liten så var moren min sammen med stefaren min - en ordentlig drittsekk - og faren min, han ble sammen med ei dame, og han var en voldelig alkoholiker. Så, jeg har på en måte sett for mye av slike dritt forhold, og har alltid tenkt at jeg aldri kom til å ende opp slik, ironisk nok så skjedde det meg.

Også tenkte jeg før, at hvis jeg skulle være uheldig å komme borti en slik drittsekk så ville jeg hvertfall ikke finne meg i det lenge og dra min vei så fort som fy, og her sitter jeg.

Jeg lurer på om jeg ser så lavt på meg selv nå at jeg tenker og føler at jeg ikke fortjener noe annet.
-TS

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av forholdet fortere enn svint. Jeg kan ikke tenke noen god grunn for å fortsette i dette forholdet. Det kommer til å bli verre og verre for deg om du ikke setter foten ned. Dette medfører ikke noe godt for deg. Lykke til, dette klarer du!

Anonymous poster hash: 80437...c68
  • Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Samle saman alt du har av pengar, finn pass, skattekort, førarkort og alt du har av kort og kontantar og kom deg ut. Sjå om du kan bu hjå vener eller slektningar, slik at du ikkje treng å vere aleine, eller kontakt krisesenteret. Same korleis du gjer det, eigentleg, men kom deg ut.

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av forholdet fortere enn svint. Jeg kan ikke tenke noen god grunn for å fortsette i dette forholdet. Det kommer til å bli verre og verre for deg om du ikke setter foten ned. Dette medfører ikke noe godt for deg. Lykke til, dette klarer du!

Anonymous poster hash: 80437...c68

Uff sitter her å skjelver å gråter... Føler meg helt på bånn.

Hvis jeg også drar fra han så er jeg så redd for hva han kan finne på å gjøre mot meg. Han fortalte meg engang at det var en fyr som hadde gjort noe han ble sint for, så hadde han og noen andre tatt med denne fyren opp i skogen og der hadde de "torturert" han ....

TS

AnonymBruker
Skrevet

Uff sitter her å skjelver å gråter... Føler meg helt på bånn.Hvis jeg også drar fra han så er jeg så redd for hva han kan finne på å gjøre mot meg. Han fortalte meg engang at det var en fyr som hadde gjort noe han ble sint for, så hadde han og noen andre tatt med denne fyren opp i skogen og der hadde de "torturert" han ....TS Anonymous poster hash: be298...aa6

Det er mest sannsynlig løgn for å skremme deg. Men ta alle forholdsregler fordi!

Skrevet

Du må forlate han NÅ.

Lykke til

Skrevet

Hvis jeg også drar fra han så er jeg så redd for hva han kan finne på å gjøre mot meg. Han fortalte meg engang at det var en fyr som hadde gjort noe han ble sint for, så hadde han og noen andre tatt med denne fyren opp i skogen og der hadde de "torturert" han ....

TS

Reis til krisesenter i dag og politianmeld han for å ha slått deg.

Skaff voldsalarm.

:klem:

• Liker 2
Skrevet

Huff, skulle ønske jeg hadde ledig plass hos meg så kunne du rømt hit for et par uker. Enig med de andre, kom deg vekk! I sånne tilfeller blir det desverre aldri bedre, dette kommer bare til å bli værre og værre.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :hug:Noe som er utrolig vondt for meg, er at da jeg var liten så var moren min sammen med stefaren min - en ordentlig drittsekk - og faren min, han ble sammen med ei dame, og han var en voldelig alkoholiker. Så, jeg har på en måte sett for mye av slike dritt forhold, og har alltid tenkt at jeg aldri kom til å ende opp slik, ironisk nok så skjedde det meg. Også tenkte jeg før, at hvis jeg skulle være uheldig å komme borti en slik drittsekk så ville jeg hvertfall ikke finne meg i det lenge og dra min vei så fort som fy, og her sitter jeg.Jeg lurer på om jeg ser så lavt på meg selv nå at jeg tenker og føler at jeg ikke fortjener noe annet.-TS Anonymous poster hash: be298...aa6

Men det gjør du...tro meg!

Er forelsket i ei som er sånn ca der du er...håper hun kommer seg ut snart. Kan ikke gjøre mer nå...hun og dritsekken flyttet vekk til annen by :(

Skrevet

TS

Enda bedre grunn til å dra jo før jo bedre. Skal du fortsette å bo der og la ham være litt voldelig for å unngå at han blir veldig voldelig? Nei. Du er verdt mer enn det. Si det til deg selv. Du er ikke ei dørmatte, du er verdifull! Dra og start på neste fase i livet!

Skrevet

Få hjelp, dokumenter ting som sms osv. Om noe blir mer eskalerende, lær deg å ta opp telefonsamtaler via mobil som kan brukes mot han. Bytt levemønster, så han ikke dukker opp på butikken eller andre steder han vet du er på...vanskelig å ta alle valg alene, så få proff hjelp. Men uten skikkelig dokumentasjon er det lite å gjøre rettslig sett.

AnonymBruker
Skrevet

Skriver mye om slikt i bt for tiden - kom på at jeg hadde sett denne overskriften. Selv om dere ikke har barn gjelder det som står her.

http://www.bt.no/meninger/debatt/Et-liv-etter-volden-3094597.html#.U0KJjvl_uwQ

TS

Uff fikk helt vondt av å lese det der :( Han jeg er sammen med sier hele tiden at han vil ha barn med meg (Jeg er bare 23, han er 28.. snart 29)... Jeg er så glad for at jeg ikke har blitt gravid med han, det var engang vi bare snakket om navn til barn osv, og da gjorde han det veldig klart for meg at hvis vi fikk barn sammen så var det viktigste at det var hans barn - det at barnet hadde ligget inni meg i 9 mnd og at jeg var moren var ubetydelig. Det var ubetydelig, fordi etternavnet og hans familie var så viktig - Barnet hadde blitt kun hans og "hans eiendel".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...