Gjest Vevila Skrevet 29. april 2014 #41 Skrevet 29. april 2014 Har vel egentlig alltid tenkt at vi skulle gjøre som alle andre å ha gavebord, men etter å ha tenkt meg om tror jeg vi velger å pakke opp gavene selv hjemme. Vil ikke ha for mye fokus på gaver i bryllupet, i tillegg vet jeg at det er sårt for min mor som ikke har råd til å gi så mye som hun skulle ønsket og da er det ingen vits i å gni det inn. Folk får gjøre hva de vil i sitt eget bryllup så får gjestene tenke sitt.
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. mai 2014 #42 Skrevet 1. mai 2014 Holder en knapp på å pakke opp gavene selv - i all ro og mak, samt uten påsyn av ymse gjester. Det kan fort bli litt klein stemning, da det dessverre finnes de mennesker der ute som bruker anledningen: - til å vise frem sin egen økonomiske fortreffelighet - til å sammenligne hva de ulike gjestene har gitt - til å sammenligne med gaven de selv fikk av brudeparet i eget bryllup - til å stjele seg til et par kroner - til å kritisere andres gavevalg/brudeparets ønsker For meg personlig har aldri gavebordet vært et sted hvor jeg har minglet. Og jeg bryr meg katta i hva andre har gitt. Det eneste jeg savner, er at folk legger ned mer flid i innpakkingen av selve gaven. Et gavebord med pent innpakkede gaver kan være vel så fint som et med åpnede.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #43 Skrevet 2. mai 2014 Husk en ting hvis dere vil åpne pakkene selv: informer gjestene så de faktisk kommer med innpakkede gaver! Mange tenker på miljøet og dropper innpakkin siden brudeparet "aldri" pakker opp selv. Det ser litt rart ut med 50 innpakkede gaver og 20 åpnede Et alternativ er at gjestene blir spurt om de vil at pakken skal pakkes opp eller ligge uåpnet til neste dag så brudeparet får åpne den selv. Det gjorde vi, men det ble ikke en eneste gave for oss å pakke opp Anonymous poster hash: 75593...edf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #44 Skrevet 2. mai 2014 Jeg synes det er koselig å ta en titt på gavebordet. Er en grei isbryter, og en flott måte å drepe dødtid på. Anonymous poster hash: 5d435...4cf 2
Daria Skrevet 2. mai 2014 #45 Skrevet 2. mai 2014 Jeg har vært gaveåpner i en del bryllup, og gavebordet blir alltid et møte-og-mingle-og-småpratested. De fleste er langt mer nysgjerrig på hva brudeparet får og har ønsket seg - hvilket servise og hva slags glass, fine vaser og kunstgjenstander og mer kreative og personlige ting enn hvem som har gitt hva. Tror det er de færreste som går og snoker for å se hvem som har vært generøs og hvem som har vært gjerrig. Har vel egentlig alltid tenkt at vi skulle gjøre som alle andre å ha gavebord, men etter å ha tenkt meg om tror jeg vi velger å pakke opp gavene selv hjemme. Vil ikke ha for mye fokus på gaver i bryllupet, i tillegg vet jeg at det er sårt for min mor som ikke har råd til å gi så mye som hun skulle ønsket og da er det ingen vits i å gni det inn. Folk får gjøre hva de vil i sitt eget bryllup så får gjestene tenke sitt. Å ha gavene stående fremme innpakket eller å gjemme dem helt vekk kan fort gi vel så mye fokus på dem som å pakke dem opp. 2
Gjest Vevila Skrevet 2. mai 2014 #46 Skrevet 2. mai 2014 Jeg har vært gaveåpner i en del bryllup, og gavebordet blir alltid et møte-og-mingle-og-småpratested. De fleste er langt mer nysgjerrig på hva brudeparet får og har ønsket seg - hvilket servise og hva slags glass, fine vaser og kunstgjenstander og mer kreative og personlige ting enn hvem som har gitt hva. Tror det er de færreste som går og snoker for å se hvem som har vært generøs og hvem som har vært gjerrig. Å ha gavene stående fremme innpakket eller å gjemme dem helt vekk kan fort gi vel så mye fokus på dem som å pakke dem opp. Ikke på hvem som har gitt hva i alle fall
Grønt blad Skrevet 2. mai 2014 #47 Skrevet 2. mai 2014 Ikke på hvem som har gitt hva i alle fall Som regel fokuserer man ikke på hvem som har gitt hva, men man synes det er hyggelig å se på de flotte gavene. Det er også gøy å se på de flotte kortene, spesielt de som lager kortene selv. Når det blir gitt pengegaver er det vanlig at man skriver "pengegave" i gaveboken, og en som står brudeparet nær (f.eks. brodgommens mor) har ansvar for å ta vare på pengene og noterer hvor mye det er fra hver person. 2
Gjest Vevila Skrevet 2. mai 2014 #48 Skrevet 2. mai 2014 I min situasjon ville det blitt det, og det var det jeg svarte etter. Andre gjør som sagt hva de vil selv. Som regel fokuserer man ikke på hvem som har gitt hva, men man synes det er hyggelig å se på de flotte gavene. Det er også gøy å se på de flotte kortene, spesielt de som lager kortene selv. Når det blir gitt pengegaver er det vanlig at man skriver "pengegave" i gaveboken, og en som står brudeparet nær (f.eks. brodgommens mor) har ansvar for å ta vare på pengene og noterer hvor mye det er fra hver person.
Gjest O___o Skrevet 8. mai 2014 #49 Skrevet 8. mai 2014 Var i et bryllup hvor brudens forlover og bestevenner (fire-fem personer) åpnet gavene, leste kort og noterte hva brudeparet hadde fått fra hvem. Sikkert veldig praktisk, men som gjest var det litt ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #50 Skrevet 8. mai 2014 Var i et bryllup hvor brudens forlover og bestevenner (fire-fem personer) åpnet gavene, leste kort og noterte hva brudeparet hadde fått fra hvem. Sikkert veldig praktisk, men som gjest var det litt ubehagelig. Det der er da en helt vanlig måte å gjøre det på her til lands. Anonymous poster hash: 1c1c5...2e1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #51 Skrevet 8. mai 2014 Var i et bryllup hvor brudens forlover og bestevenner (fire-fem personer) åpnet gavene, leste kort og noterte hva brudeparet hadde fått fra hvem. Sikkert veldig praktisk, men som gjest var det litt ubehagelig. Jeg har vært gaveansvarlig i nesten alle bryllup jeg har vært i. Så det der er veldig normalt =) Anonymous poster hash: 07c6c...1ec
Gjest O___o Skrevet 8. mai 2014 #52 Skrevet 8. mai 2014 Det der er da en helt vanlig måte å gjøre det på her til lands. Anonymous poster hash: 1c1c5...2e1 Jeg har vært gaveansvarlig i nesten alle bryllup jeg har vært i. Så det der er veldig normalt =) Anonymous poster hash: 07c6c...1ec Mye mulig. Har bare opplevd det i ett bryllup. For meg virker det veldig unaturlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå