Gjest Hjertesukk Skrevet 25. april 2014 #21 Skrevet 25. april 2014 Ei vennine av meg skulle pakke opp gavene sammen med sin mann etter bryllupet. Da begynnte gjestene å pakke opp sine gaver ( søde ville vise frem hva de hadde gitt) Det skjønner jeg godt - og det hadde jeg nok gjort selv også. Pakket ut gaven min altså. Mange gir gavene uansett uinnpakket nettopp fordi det er uvanlig at brudeparet åpner dem selv, så man sparer gaveåpnerene litt tid. Nei, jeg vet at familie og venner hadde sett på det som svært utakknemlig og egoistisk å la gavene stå uåpnede på bordet.
MissEi Skrevet 27. april 2014 #22 Skrevet 27. april 2014 Det skjønner jeg godt - og det hadde jeg nok gjort selv også. Pakket ut gaven min altså. Mange gir gavene uansett uinnpakket nettopp fordi det er uvanlig at brudeparet åpner dem selv, så man sparer gaveåpnerene litt tid. Nei, jeg vet at familie og venner hadde sett på det som svært utakknemlig og egoistisk å la gavene stå uåpnede på bordet. men så er det vell brudeparet sine gaver, litt mer personlig å åpne dem selv ? 3
missdior Skrevet 27. april 2014 #23 Skrevet 27. april 2014 Jeg vil gjerne åpne gavene selv når den dagen kommer.. Har vært i bryllup med både uåpnede og åpnede gaver, og jeg synes det var helt ok, begge deler. 1
Gjest Sansol Skrevet 27. april 2014 #24 Skrevet 27. april 2014 men så er det vell brudeparet sine gaver, litt mer personlig å åpne dem selv ? Jepp, men så blir jo heller ikke gavene noe mindre deres ved at andre pakker de opp? For min egen del kunne vi godt ha pakket opp i ettertid av bryllupet, men som andre har sagt så er det nærmest tradisjon å la de stå til skue for gjestene. Man får som regel flotte saker til et bryllup og jeg tror de fleste synes det er koselig å titte på hva de andre har gitt. Synes det blir litt sånn meg meg meg når man absolutt må pakke de ut i ro og mak i etterkant. "Det er VÅRT bryllup, det er VI som skal kose oss med gavene" liksom....
missdior Skrevet 27. april 2014 #25 Skrevet 27. april 2014 Jepp, men så blir jo heller ikke gavene noe mindre deres ved at andre pakker de opp? For min egen del kunne vi godt ha pakket opp i ettertid av bryllupet, men som andre har sagt så er det nærmest tradisjon å la de stå til skue for gjestene. Man får som regel flotte saker til et bryllup og jeg tror de fleste synes det er koselig å titte på hva de andre har gitt. Synes det blir litt sånn meg meg meg når man absolutt må pakke de ut i ro og mak i etterkant. "Det er VÅRT bryllup, det er VI som skal kose oss med gavene" liksom.... Men det er jo deres bryllup? Og gavene er jo deres? Folk gir jo ikke gaver til gjestene. 5
MissEi Skrevet 27. april 2014 #26 Skrevet 27. april 2014 Jepp, men så blir jo heller ikke gavene noe mindre deres ved at andre pakker de opp? For min egen del kunne vi godt ha pakket opp i ettertid av bryllupet, men som andre har sagt så er det nærmest tradisjon å la de stå til skue for gjestene. Man får som regel flotte saker til et bryllup og jeg tror de fleste synes det er koselig å titte på hva de andre har gitt. Synes det blir litt sånn meg meg meg når man absolutt må pakke de ut i ro og mak i etterkant. "Det er VÅRT bryllup, det er VI som skal kose oss med gavene" liksom.... men da får de en bedre oversikt over hvem som gir hva. Det er alltid noen kort som ikke finner tilbake til gaven sin osv. Selv synes jeg det e er kjempe kjekt å se på hva brudeparet får i bryllupsgaver Men det er jo deres bryllup? Og gavene er jo deres? Folk gir jo ikke gaver til gjestene. Så sant så sant!
Snooks Skrevet 27. april 2014 #27 Skrevet 27. april 2014 (endret) Som gjest ville jeg satt mye mer pris på at min gave ble åpnet av brudeparet enten før eller etter festen, jeg gir ikke gave for å skryte til de andre gjestene, men for at brudeparet skal få en fin oppmerksomhet. Det virker for meg mye mer takknemlig å åpne gavene selv, slik at man har full kontroll på hva man har fått fra hvem. (Dessuten er det flaut dersom jeg gir en gave som det viser seg at fire andre også har gitt, jeg vil heller leve lykkelig uvitende i så fall ) Endret 27. april 2014 av Snooks 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #28 Skrevet 27. april 2014 Jeg synes nesten det er litt trist å gi flotte bryllupsgaver, også pakker ikke brudeparet dem opp selv en gang. Ville også blitt nokså snurt om jeg ikke fikk være med og pakke opp våre egne gaver, jeg er så barnslig at det ville faktisk vært en stor del av gleden. Gaver er hyggelig det altså, men selve oppakkingen er faktisk noe av det morsomste. I en alder av 30 år gleder jeg meg enda til å invitere til bursdagsselskap med kaker og god mat og få små gaver jeg kan pakke opp :D Like greit vi ikke skal gifte oss da, så slipper vi å fornærme gjestene Anonymous poster hash: e99fb...c74 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #29 Skrevet 27. april 2014 Som gjest synes jeg det er bedre at gavene åpnes privat av brudeparet. Jeg er alltid redd gaven min ikke skal være "god nok", at man tydelig ser at paret gleder seg mer over noe annet og det en selv ga ikke måler opp, at det er veldig fokus på hvem som ga hva og hva som var best, osv. Nå har jeg en "sånn type" familie da, hvor dette blir snakkis, så det er derfor jeg tenker sånn... Anonymous poster hash: 97ee9...59d 3
Snooks Skrevet 27. april 2014 #30 Skrevet 27. april 2014 Dessuten er det ikke alltid alle gavene får plass på gavebordet og da er det ikke bestandig det er så moro å ha gitt en av gavene som har blitt "stuet vekk" under bordet eller en annen plass til fordel for at andres gaver skal kunne vises frem. 2
Gjest Sansol Skrevet 27. april 2014 #31 Skrevet 27. april 2014 Hmm...tror rett og slett ikke helt jeg skjønner hvor stor greie det tydeligvis er for noen å få fysisk pakke opp gaven selv. Jeg vil kose meg med å gå igjennom gaveboken og se hvem som har gitt hva tenker jeg. Det forringer liksom ikke følelsen jeg har over å ha fått gaven at jeg ikke har åpnet den selv, gleder meg like mye uten dette aspektet.
Gjest Sansol Skrevet 27. april 2014 #32 Skrevet 27. april 2014 Men det er jo deres bryllup? Og gavene er jo deres? Folk gir jo ikke gaver til gjestene. Nei, det har jeg faktisk fått med meg. Men jeg unner mine gjester den underholdningen det måtte være (sikkert ikke alle som bryr seg) å få ta en titt på gavene ved gavebordet. Selv om det er våre gaver i vårt bryllup.
Thorn Skrevet 28. april 2014 #33 Skrevet 28. april 2014 Som gjest bryr det meg null og niks å se på gavebordet. Syns ofte det er lite interesse for hva brudeparet faktisk har fått, og mer fokus på hvem som gav hva. Tror faktisk at jeg hadde syntes det var kjekkere å se på innpakkede gaver og tippe hva som var inni hver gave. Som gjest ønsker jeg at gaven min skal åpnes på den måten som passer brudeparet best, det er tross alt dem gaven er til. Hvis jeg noensinne gifter meg, tror jeg at jeg vil få satt vekk eventuelle gaver og pakke dem opp selv etter bryllupet. Men så har jeg ingen planer eller ønsker om et tradisjonelt bryllup med to-tre timers dødtid for gjestene mellom vielse og middag, så kanskje det kan unnskyldes da? 1
HoppsyDaisy Skrevet 29. april 2014 #34 Skrevet 29. april 2014 Som gjest syns jeg det er veldig hyggelig å ta en titt på gavebordet Jeg hadde nok blitt litt skuffa, om gavene ikke ble åpnet på bryllupsdagen. Nå skal ikke vi ha gaver selv, så for oss blir det ikke et dilemma 1
Wonderbitch Skrevet 29. april 2014 #35 Skrevet 29. april 2014 Det skjønner jeg godt - og det hadde jeg nok gjort selv også. Pakket ut gaven min altså. Mange gir gavene uansett uinnpakket nettopp fordi det er uvanlig at brudeparet åpner dem selv, så man sparer gaveåpnerene litt tid. Nei, jeg vet at familie og venner hadde sett på det som svært utakknemlig og egoistisk å la gavene stå uåpnede på bordet. Haha, dette er noe av det rareste jeg har lest.. Pakke opp sin egen gave for at andre skal se hva man har gitt? På et bord fullt av innpakkede gaver? Wow, temmelig spesielt spør du meg. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #36 Skrevet 29. april 2014 Man får som regel flotte saker til et bryllup og jeg tror de fleste synes det er koselig å titte på hva de andre har gitt. Synes det blir litt sånn meg meg meg når man absolutt må pakke de ut i ro og mak i etterkant. "Det er VÅRT bryllup, det er VI som skal kose oss med gavene" liksom.... Gavene er absolutt ikke blant de viktigste tingene jeg ønsker å få med meg når jeg er gjest. Vil noen absolutt se, kan de komme på besøk i ettertid, eller brudeparet kan legge ut bilder på facebook. Er du blant gjestene som gir noe skikkelig fancy og dyrt, bare fordi du vet at alle de andre gjestene sannsynligvis skal se at nettopp den gaven var fra deg kanskje? Anonymous poster hash: 74bb5...865 1
Gjest Sansol Skrevet 29. april 2014 #37 Skrevet 29. april 2014 Gavene er absolutt ikke blant de viktigste tingene jeg ønsker å få med meg når jeg er gjest. Vil noen absolutt se, kan de komme på besøk i ettertid, eller brudeparet kan legge ut bilder på facebook. Er du blant gjestene som gir noe skikkelig fancy og dyrt, bare fordi du vet at alle de andre gjestene sannsynligvis skal se at nettopp den gaven var fra deg kanskje? Anonymous poster hash: 74bb5...865 Nei, det er jeg ikke. Jeg gir etter det budsjettet mitt tillater og hva som passer det beløpet på eventuelle gavelister. Det viktige er at brudeparet blir glad selvfølgelig. Som man kan se utifra denne tråden så er det de som overhode ikke bryr seg om å ta en titt på gavebordet, men det er også de som gjør det av ulike grunner. Så får man tenkte på om man vil prioritere å glede sistnevnte gjester eller om det er ens egen glede over gaveåpning i fred og ro som skal gå først.
Gjest BettyBoop Skrevet 29. april 2014 #38 Skrevet 29. april 2014 Hvorfor kan ikke brudeparet pakke opp gavene selv i ro og mak en dag eller to etter bryllupet? Så kan de kose seg med de fine innpakningene, gavene, kortene, det hele. Å åpne underveis er da kun for at gjester skal kunne se hva andre har gitt... Det tenker jeg og. Er jo så gøy å åpne pakker. Tenker på friends når leiligheten til Monica og Chandler er overfylt med pakker. weee!!
Gjest BettyBoop Skrevet 29. april 2014 #39 Skrevet 29. april 2014 Det skjønner jeg godt - og det hadde jeg nok gjort selv også. Pakket ut gaven min altså. Mange gir gavene uansett uinnpakket nettopp fordi det er uvanlig at brudeparet åpner dem selv, så man sparer gaveåpnerene litt tid. Nei, jeg vet at familie og venner hadde sett på det som svært utakknemlig og egoistisk å la gavene stå uåpnede på bordet. er vel mer egoistisk å ville vise fram hva man har kjøpt bare for å vise alle: se den bra gaven jeg gav til brudeparet. Snakk om at giver er selvopptatt da..
Gjest BettyBoop Skrevet 29. april 2014 #40 Skrevet 29. april 2014 Enig i at det ville vore hyggelig å opne gåvene sjølv dagen etterpå. Men så tenker eg at det ville vore ufint mot gjestene å la gåvene stå uopna. Å ikkje opne gåvene ein får virkar uhøflig? Man skal da åpne de senere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå