Gå til innhold

Pakke opp gaver selv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke brudeparet pakke opp gavene selv i ro og mak en dag eller to etter bryllupet? Så kan de kose seg med de fine innpakningene, gavene, kortene, det hele. Å åpne underveis er da kun for at gjester skal kunne se hva andre har gitt...

Endret av ViljaH
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åpner man underveis?

Anonymous poster hash: 38244...60a
Skrevet

Jeg var i et bryllup i fjor sommer der de ventet med å pakke opp, det var litt rart å se et gavebord med uåpnede pakker, men jeg forstår at det er koselig for brudeparet å gjøre det selv.

Tror nesten jeg vil gjøre det slik når jeg (forhåpentligvis) skal gifte meg :) Det virker så koselig å pakke opp i ro og mak sammen med ektemannen, lese nøye på kortene man får og hva man får av hver enkelt. Kan jo til og med begynne med takkekortene samtidig ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg skulle tatt hensyn til meg selv som brud, så ville jeg pakket opp selv dagene etter. Men fordi det er endel av showet og underholdningen for gjestene med dette gavebordet, så pakket vi opp dagen selv. Men vi tok bilder før vielsen, og hadde dermed litt bedre tid enn brudepar flest. Vi hadde ene forloveren til å holde styring på oppakking og skriving av hvem som gav hva i en egen bok, og vi var tilstede for 80% av oppakkingen og pakket opp over halvparten selv. Da med sekretær som skrev som blekket spruta. :)

Vi irriterte også på oss noen gamle tanter ved at penger ble samlet inn og der ble skrevet "pengegave" i kortet, uten at summen stod der.. Summen stod nemlig i notatboken som bare vi og forlover fikk se.. ;) Så da fikk de ikke snoke i hvem som hadde gitt hva av penger. :P

Anonymous poster hash: 969ce...271
  • Liker 7
Skrevet

Vi skal pakke opp gavene selv dagen etter i ro og mak :) Hvis folk blir snurt hvis de ikke kan se hva andre har gitt eller får vist fram til alle de andre gjestene hva de har gitt, så får de bare bli det ;) Våre gaver, vår kos :) Dessuten trenger ikke gjester som kanskje ikke har så god råd å føle på det siden ingen vet hvor mye noen har gitt.

• Liker 5
Skrevet

Ikke at det er noe galt i å pakke opp gavene på bryllupsdagen heller altså! Kjempekos med fine gavebord. Jeg bare synes at brudeparet må kunne få gjøre hva de vil med gavene :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er tidkrevende og tar vekk viktig tid hvor man heller kunne hilst på sine gjeste, slått av en liten prat. Tatt bilder sammen.

Ville ikke latt gavene stått igjen i lokalet ubevåket over natten da men.

Synes også det er en koselig oppgave å få utdelt, å kunne være til hjelp.

Endret av Wonders
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke brudeparet pakke opp gavene selv i ro og mak en dag eller to etter bryllupet? Så kan de kose seg med de fine innpakningene, gavene, kortene, det hele. Å åpne underveis er da kun for at gjester skal kunne se hva andre har gitt...

Man har jo egne pakkeåpnere som tar den oppgaven. Og for mange betyr gavebordet en mulighet for å mingle og snakke med folk man ikke kjenner.

Anonymous poster hash: e31d6...493

Skrevet

Enig i at det ville vore hyggelig å opne gåvene sjølv dagen etterpå. Men så tenker eg at det ville vore ufint mot gjestene å la gåvene stå uopna. Å ikkje opne gåvene ein får virkar uhøflig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal pakke opp gavene selv dagen etter i ro og mak :) Hvis folk blir snurt hvis de ikke kan se hva andre har gitt eller får vist fram til alle de andre gjestene hva de har gitt, så får de bare bli det ;) Våre gaver, vår kos :) Dessuten trenger ikke gjester som kanskje ikke har så god råd å føle på det siden ingen vet hvor mye noen har gitt.

Jeg hadde også likt best om jeg fikk sitte i ro og fred og åpne en haug med gaver, men jeg synes det er passe barnslig og egoistisk og si "våre gaver, vår kos". Er man virkelig så egoistisk at i tillegg til at man får en haug med gaver så kan man ikke være så grei å vise det frem engang? Det er flere gamle tanter og bestemødre som faktisk setter pris på å få se hva brudeparet har fått, og for andre er det en fin måte å komme i prat med hverandre på. Spesielt for de som kanskje ikke kjenner så mange.

Norske bryllup blir bare mer og mer amerikaniserte og egoistiske.

Anonymous poster hash: e31d6...493

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er tidkrevende og tar vekk viktig tid hvor man heller kunne hilst på sine gjeste, slått av en liten prat. Tatt bilder sammen.

Ville ikke latt gavene stått igjen i lokalet ubevåket over natten da men.

Synes også det er en koselig oppgave å få utdelt, å kunne være til hjelp.

Helt enig! :gave:

Anonymous poster hash: 5d435...4cf

• Liker 1
Skrevet

Å se på gavebordet er en del av underholdningen for gjestene, og det er en fin måte for å komme i snakk med de man ikke kjenner. Det er flere enn gamle tanter og bestemødre som synes det kan være greit å ta en tur innom gavebordet i en av (de mange) dødperiodene, eller dersom man ikke har noen å snakke med og ikke vil sitte alene i en stol.

Et bryllup inneholder som regel flere dødperioder selv om brudeparet ikke merker noe til det, og selv om brudeparet prøver å unngå dødtid.

Det er, som Wonders skriver, veldig hyggelig å bli spurt om å hjelpe til med gaveåpningen.

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

I et bryllup vi var i åpnet brudeparet gavene dagen etterpå, med alle gjestene tilstede. alle var bedt på lunsj. tror dette var vanlig i det landet bruden er fra.

Anonymous poster hash: a24ed...539

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høre ulidelig kjedelig ut å stå å se på at noen pakker opp 60 gaver. For meg må de gjerne gjøre det hjemme.

Anonymous poster hash: 6ee4e...b5f
  • Liker 2
Skrevet

Synes det er gøy som gjest å se hva brudeparet får :)

Skrevet

Jeg synes også det er kjempeartig å se hva brudeparet får. Og som skrevet over - det er veldig kjekt for den som ikke kjenner så mange å ta en runde for å kikke litt.

Hadde jeg kunne valgt selv ville jeg pakket opp selv sammen med mannen, men føler nærmest det er tradisjon at pakkene skal vises fram på brullupsdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Gavene stod innpakket på gavekort under hele festen. Da vi dro hjem om natten hadde vi alt i taxien og bagasjerommet. Vi tok på oss joggebukse og tskjorte og benket oss på sofaen og åpnet gavene. Det var sååå hyggelig, det blir ikke glemt :) husker vi leste alle kortene og kikket på alle kortene også, skrev opp hva vi fikk og pakket opp annenhver gave.

Anonymous poster hash: 5e381...5a2

• Liker 1
Skrevet

Vi pakket opp gavene vi fikk på forhånd selv. Skulle gjerne pakket opp alt, men for gjestene sin del var gavene pakket opp og stilt ut når vi ankom festlokalet.

Skrevet

Jeg vil pakke opp gavene selv og kommer til å gjøre det slikt! Synes det er så koselig å åpne gaver og få lese kortene i ro!

Skrevet

Ei vennine av meg skulle pakke opp gavene sammen med sin mann etter bryllupet. Da begynnte gjestene å pakke opp sine gaver ( søde ville vise frem hva de hadde gitt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...