AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Jeg trenger hjelp til å sortere ut om noe av dette er dårlige ingredienser for en hårkur. Grønn tekst er visstnok godkjent, rødt er det jeg lurer litt ekstra på om er dårlig, resten er jeg selvfølgelig usikker på også. Ingredient: Water, Stearyl Alcohol, Dimethicone (dette vet jeg er silikon), Stearoxypropyl, Dimethylamine, Dipropylene Glycol, Helianthus annuus ( Sunflower ) Seed Oil, Glycolic Acid, Lactic Acid, Dipentaerythrityl Hexahydroxystearate/ Hexastearate/ Hexarosinate, Benzyl Alcohol, PPG-34- Steareth-3, Fragrance, Hydrogenated Castor Oil Hydroxystearate, Amodimethicone, Ohhoworld, Lanoline Acid, PEG-45M, Toluene Sulfonic Acid, Bis-Methoxypropylamido Isodocosane, Bis-Isobutyl PEG-15/ Amodimehticone Copolymer, Honey , Ceteareth-7, Alcohol, Ceteareth-25, Malic Acid, Butyrospermum Parkii ( Shea Butter ), Lactobacillus / Milk Ferment Filtrate, Butylene Glycol, Royal Jelly Extract, CI 77492, Caramel Link til hårkuren Essential Damage Care Rich Premier. Anonymous poster hash: fb05b...631
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Jeg trenger hjelp til å sortere ut om noe av dette er dårlige ingredienser for en hårkur. Grønn tekst er visstnok godkjent, rødt er det jeg lurer litt ekstra på om er dårlig, resten er jeg selvfølgelig usikker på også. Ingredient: Water, Stearyl Alcohol, Dimethicone (dette vet jeg er silikon), Stearoxypropyl, Dimethylamine, Dipropylene Glycol, Helianthus annuus ( Sunflower ) Seed Oil, Glycolic Acid, Lactic Acid, Dipentaerythrityl Hexahydroxystearate/ Hexastearate/ Hexarosinate, Benzyl Alcohol, PPG-34- Steareth-3, Fragrance, Hydrogenated Castor Oil Hydroxystearate, Amodimethicone, Ohhoworld, Lanoline Acid, PEG-45M, Toluene Sulfonic Acid, Bis-Methoxypropylamido Isodocosane, Bis-Isobutyl PEG-15/ Amodimehticone Copolymer, Honey , Ceteareth-7, Alcohol, Ceteareth-25, Malic Acid, Butyrospermum Parkii ( Shea Butter ), Lactobacillus / Milk Ferment Filtrate, Butylene Glycol, Royal Jelly Extract, CI 77492, Caramel Link til hårkuren Essential Damage Care Rich Premier. Anonymous poster hash: fb05b...631 Du glemte... Anonymous poster hash: 22820...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Mange som er lett intolerante mot pleiemidler kan reagere på alle parabener + lanolin-stoffer. Min hodebunn hadde trolig blitt tørr og rar pga lanolinet i den innholdslista det. Er mange stoffer du kan merke grønt der, blant annet og Lactobacillus / Milk Ferment Filtrate (melkeprodukt/bakterier) og Royal Jelly Extract (bihonning). Anonymous poster hash: d0ac7...4c0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 PS - jeg har sjelden balsam og hårkur ned i hodebunnen. Forsøker å skåne huden der så mye som mulig, så dit er det kun shampo som når. Jeg har kjøpt en shampo fra Vichy på apoteket for kløende og sensitiv hodebunn som jeg bruker i små perioder dersom jeg merker kløe eller sårhet + at jeg forsøker å gå så lenge som mulig uten å vaske håret, og da ordner det seg. Vask håret en torsdag morgen før en daffehelg hjemme, feks... Og ikke vask håret igjen før mandag morgen. Da får håret hvile litt. Anonymous poster hash: d0ac7...4c0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Ja. Anonymous poster hash: d46fd...d9a Mistenkte det, ja.. Du glemte... Anonymous poster hash: 22820...8f5 Jeg har ikke noe kunnskap om de fleste stoffene, så glemte ikke noe. Takk for at du hjalp meg Mange som er lett intolerante mot pleiemidler kan reagere på alle parabener + lanolin-stoffer. Min hodebunn hadde trolig blitt tørr og rar pga lanolinet i den innholdslista det. Er mange stoffer du kan merke grønt der, blant annet og Lactobacillus / Milk Ferment Filtrate (melkeprodukt/bakterier) og Royal Jelly Extract (bihonning). Anonymous poster hash: d0ac7...4c0 Takk PS - jeg har sjelden balsam og hårkur ned i hodebunnen. Forsøker å skåne huden der så mye som mulig, så dit er det kun shampo som når. Jeg har kjøpt en shampo fra Vichy på apoteket for kløende og sensitiv hodebunn som jeg bruker i små perioder dersom jeg merker kløe eller sårhet + at jeg forsøker å gå så lenge som mulig uten å vaske håret, og da ordner det seg. Vask håret en torsdag morgen før en daffehelg hjemme, feks... Og ikke vask håret igjen før mandag morgen. Da får håret hvile litt. Anonymous poster hash: d0ac7...4c0 Forsøker å unngå å få balsam eller hårkur i hodebunn pga dette, men liker å være på den sikre siden på innhold så derfor jeg spør Jeg har ikke brukt hårprodukter i håret (gele, spray, skum, voks), vasker håret så lite som mulig. Nå leter jeg etter en hårkur jeg ikke trenger å være så redd for Da kjøper jeg ikke den, leste et sted her at noen anbefalte (eller hadde kjøpt?) denne... Anonymous poster hash: fb05b...631
plix Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 PS - jeg har sjelden balsam og hårkur ned i hodebunnen. Forsøker å skåne huden der så mye som mulig, så dit er det kun shampo som når. Jeg har kjøpt en shampo fra Vichy på apoteket for kløende og sensitiv hodebunn som jeg bruker i små perioder dersom jeg merker kløe eller sårhet + at jeg forsøker å gå så lenge som mulig uten å vaske håret, og da ordner det seg. Vask håret en torsdag morgen før en daffehelg hjemme, feks... Og ikke vask håret igjen før mandag morgen. Da får håret hvile litt. Anonymous poster hash: d0ac7...4c0 Godt tips, mange bruker balsam i hodebunn og det er ikke så lurt om det blir liggende rester osv. Balsam og hårkur i lengdene, håret nær hodebunn er som regel litt mindre slitt eller skadet uansett. Samme med de som kan få kviser på rygg, de bør vaske rygg etter å ha hatt balsam rennende nedover.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Jeg bruker ingen spesial shampoo. Prøvde BioX et eller annet, som jeg kjøpte hos den lokale frisøren vår, og den funket jo. Jeg klødde så mye i hodebunnen at jeg blødde, det gikk utover søvnen min og slike ting.. Jeg sluttet å dusje alt for ofte. Dusjet som normalt i ukedagene(annenhver dag), og når helgen stod for dør dusjet jeg ikke før søndagskveld. Når jeg skulle vaske meg med shampoo, passet jeg på at skummet godt i hendene mine før jeg vasket det, for å unngå at det var rester igjen i hodebunnen. Null balsam i i hodebunnen. Brukte ofte å sette håret opp i turban etter en dusj, dette sluttet jeg med og det forbedret seg. Lot håret luft tørke, istedet for hår føner. Bruker IKKE hårpodukter i hodebunnen, annet enn hvis jeg skal noe spesielt. Nå klør det så og si aldri. Anonymous poster hash: 68757...44b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Redken er et merke som i hvertfall jeg reagerer på. Ikke bare klør jeg, men jeg klør i hodebunnen til jeg blør, så jeg bruker selvsagt ikke dette merket mer. Da det holdt på brukte jeg bare sjampo. Anonymous poster hash: 22820...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå