Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å gjøre det slutt med samboer. Vi har vært kjæreste i sju år og har det fint bortsett fra at jeg savner at han viser mer kjærlighet og er mer oppmerksom. Har tatt det opp flere ganger, men det skjer ingen endring, noe som gjør at jeg ikke føler at han tar meg på alvor og da blir jeg enda mer sint og lei meg. Men vi har det som nevnt fint ellers og jeg er redd jeg vil angre dersom jeg bryter. Lurer på å kontakte familievernkontoret. Har noen erfaringer med det? Er det noen vits i å gjøre det? Hvor lang ventetid har dem i Oslo? Takknemlig for alle svar.

Anonymous poster hash: 2e57e...c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du og kjæresten drar på en romantisk tur sammen. Finner på noe morsomt som får tilbake gnisten i forholdet, dette hjalp i allefall i mitt forhold. Bare pass på at dere finner på noe alene sammen og setter av tid slik at det ikke blir noe stress. Det trenger ikke nødvendigvis å være noe store greier heller, bare ta dere en tur ut på byen sammen eller spise middag, kjempe koselig :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Problemet er dessverre større enn som så. Vi finner på ting sammen og var nylig på tur. Det er hyggelig nok, men jeg får aldri den greia ut av hodet. Føler meg ikke elska i så stor grad som jeg mener jeg fortjener. Er altså iferd med å gi opp, tenker med stor lettelse på det å bo aleine, men vurderer samlivsterapi som et siste forsøk på å ordne det.

Skrevet

Les "kjærlighetens fem språk" av Gary Chapman og gi det et nytt forsøk er dere snakker om det med dette i fokus - kanskje har du en annen måte å føle deg elsket på enn han foreløpig gir deg! :) Tror du kommer til å få masse ut av den, og det er definitivt verdt et forsøk i dette tilfellet!

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Har vært borti den boka tidligere. Skjønner greia veldig godt og vet at det er der problemet ligger. Men jeg har prøvd å tilpasse meg hans språk mens han ikke gjør noe for å tilpasse seg mitt, og det er i bunn og grunn derfor jeg ønsker å gi opp...

Skrevet

Jeg vil anbefale familevernkontoret =)

Når man først har funnet et problem i forholdet, så blir man på en måte litt besatt av det, og låser seg litt i det. Familievernkontoret kan hjelpe dere begge med både å kommunisere og forstå hverandres følelser bedre.

få en 3part til å veilede dere og se på hva dere begge kan gjøre for å få det bedre :)

disse mannfolka er ikke så lette å forstå seg på :P

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nok nettopp det som har skjedd, at jeg er litt besatt av problemet. Så en tredjepart vil garantert hjelpe. Tror jeg går for det, kanskje jeg skal ringe og bestille time allerede i morgen. Håper bare det ikke er typ tre måneders ventetid for da er det nok over innen den tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...