AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Jeg fikk så utrolig lyst på lam, så kjøpte en lammestek på 1 kg i går. Vel og bra så langt, men... Det er bare til 1 person haha Så det sier seg selv at jeg må fryse ned ganske mye. Tenkte å spise rester, er det greit å spise rester som ikke er fryst i et par dager? Men det jeg skal fryse ned, hvordan kan jeg best fryse ned stekt lam? Skjære det i mindre biter og legge i fryseposer? Og hvor lenge kan det holde seg da? Bør kjøttet ha romtemperatur når jeg fryser det ned? Ja, jeg er ny på dette som dere sikkert skjønner Anonymous poster hash: cf7c2...bcb
Butter Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Ville skåret den i skiver og fryst porsjonsvis - helst fortest mulig, men så lenge du fryser før utløpsdato bør det gå bra (forutsatt at oppbevart riktig). Man skal helst ikke fryse varm mat, så du bør kjøle ned først - til ca romtemp. Hvis du har noe saus igjen kan du evt. fryse i den - gjerne porsonsvis. Litt avhengig av hvor fet den er bør den holde seg måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå