Gå til innhold

mye sterkere mens enn før... (OBS!: litt ekkel beskrivelse)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg har tidligere hatt forholdsvis store blødninger iforhold til hva jeg har inntrykk av at "alle andre" på min alder har (jeg er 23). Dette stoppet etter at jeg fikk satt inn P-stav for snart et år siden. Etter det har jeg hatt noenlunde regelmessig blødning, bare rundt 3-4 dager, og ikke noen særlige mengder. Men den siste mnden har ikke vært noe særlig grei.. Jeg har hatt flere småblødninger - det er irriterende, men jeg har ikke stresset noe med det, bare tenkt at det er normalt innimellom det også. Men i helga har jeg stresset... mildt sagt...

To morgener på rad nå har jeg våknet og oppdaget at tampongen har "rennt over", og det har vært blod over hele senga og langt nedover beina på meg (somehow, hadde jeg masse på hendene og armene også, men det er mer en fun-fact, som jeg skal sørge for å aldri fortelle kjæresten om :laugh: ). Når jeg tar ut tampongen så nærmest spruter det en stund.. Det er både ekkelt og litt skremmende.. Det har ikke vært sånn før.. Hadde jeg alltid hatt såpass kraftig blødning ville jeg kanskje ikke stresset, men det er det at det er en så stor endring iforhold til tidligere (det er mye mer enn det var før jeg fikk satt inn p-stav)..

Jeg stresser med det, og lurer nå på om noe kan være skikkelig galt...

Anonymous poster hash: eb5db...d99

Anonymous poster hash: b3dd6...8cb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da man bestiller en time til legen, ikke starter en tråd på KG.

Anonymous poster hash: 07f7c...34e
AnonymBruker
Skrevet

Nei kroppen må sikkert bare igjennom en skikkelig blødningsprosess. Jeg blør også sparsomt, men et par ganger i året fosser det over. Du kan sikkert vente og se det an. Bytt tampong om natten og bruk både tampong og bind

Anonymous poster hash: 4a025...f85
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du bør rådføre deg med lege. Jeg er mye eldre enn deg, men begynte med slike blødninger du beskriver etpar dager av hver menstruasjon høsten for halvannet år siden. Det fortsatte slik hver eneste mens, og i fjor sommer tok det helt av; blødde mye og lenge, og fikk kjempekort menstruasjonssyklus.

Ulike teorier hos lege, bl.a at en evt muskelknute i livmora "ble kvalt og blødde ut", men det viste seg ikke å være tilfelle hos meg. Jeg hadde altfor tykk livmorslimhinne, dvs at selv etter mye blødninger hele sommeren var slimhinna fremdeles tykkere enn den gjennomsnittlig er på sitt tykkeste hos kvinner like før en menstruasjon. Først prøvde jeg på en tablettkur som hjelper mange. Den funket ikke bra nok på meg, så jeg er nettopp operert; har brent bort livmorslimhinna.

Tror ikke dette er så aktuelt for deg som er så ung, siden det passer best for damer som er ferdige med å få barn, Man blir ikke steril av operasjonen, men et befruktet egg trenger livmorslimhinne å feste seg i.

Følg nøye med på menstruasjonen og skriv opp hvordan de oppleves. Få legetime for sjekk og kontakt på nytt lege hvis problemet vedvarer. Det er hjelp å få.

Inntil videre får du kjøre metoden med både bind og tampong, ekstra klesskift med på jobb, skifte tampong og bind ofte...

Anonymous poster hash: 9d0d6...b1a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du bør rådføre deg med lege. Jeg er mye eldre enn deg, men begynte med slike blødninger du beskriver etpar dager av hver menstruasjon høsten for halvannet år siden. Det fortsatte slik hver eneste mens, og i fjor sommer tok det helt av; blødde mye og lenge, og fikk kjempekort menstruasjonssyklus.

Ulike teorier hos lege, bl.a at en evt muskelknute i livmora "ble kvalt og blødde ut", men det viste seg ikke å være tilfelle hos meg. Jeg hadde altfor tykk livmorslimhinne, dvs at selv etter mye blødninger hele sommeren var slimhinna fremdeles tykkere enn den gjennomsnittlig er på sitt tykkeste hos kvinner like før en menstruasjon. Først prøvde jeg på en tablettkur som hjelper mange. Den funket ikke bra nok på meg, så jeg er nettopp operert; har brent bort livmorslimhinna.

Tror ikke dette er så aktuelt for deg som er så ung, siden det passer best for damer som er ferdige med å få barn, Man blir ikke steril av operasjonen, men et befruktet egg trenger livmorslimhinne å feste seg i.

Følg nøye med på menstruasjonen og skriv opp hvordan de oppleves. Få legetime for sjekk og kontakt på nytt lege hvis problemet vedvarer. Det er hjelp å få.

Inntil videre får du kjøre metoden med både bind og tampong, ekstra klesskift med på jobb, skifte tampong og bind ofte...

Anonymous poster hash: 9d0d6...b1a

Av ren nyskjerrighet: Var det Provera du gikk på?

Anonymous poster hash: e6057...31e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...