Gå til innhold

Navnefest, ikke humanetisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen :hallo:

Vi skal ha navnefest (liker ikke helt det ordet) for vår sønn nå rett etter påske.

Det er ikke humanetisk, så det blir altså ingen seremoni:)

Det jeg sitter å lurer på er følgende: har noen av dere arrangert dette?

Gjorde dere noe spesielt under festen? Da tenker jeg gjerne på en type underholdning, noe felles.. Et eller annet. Eller var det bare velkomsttale, mat, gave, dessert?

Det kommer en del barn til oss også, så jeg har tenkt å ha med en bitteliten "gavepose" med alderstilpasset ting de kan holde på med ved bordet. Ellers har jeg sett for meg at vi har en liten del av lokalet med leker og andre ting de kan sette fingrene i når de vil:)

Har også tenkt å få mine tanter og onkler til å synge og spille en sang (ingen familiesammenkomst uten musikalsk innslag fra de):)

I tillegg har jeg laget en liten film med bilder fra fødselen fram til nå som jeg tenkte å vise i kaffepausen eller noe:)

Det er det jeg har så langt ihvertfall!

Gleder meg sånn!

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette høres koselig og fint ut. Har vært i en "privat" navnefest en gang som de hadde hjemme med middag/koldtbord og velkomsttale samt et par innslag med sang/spill og dikt. Veldig koselig familiedag! :)

Endret av Blackbird
Skrevet

Så bra!! For man trenger jo ikke akkurat heldagsunderholdning heller... Men jeg synes nå det er kjekt med litt:)

Men sånne fellessanger med kjente melodier synes jeg egentlig er veldig kjedelig :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Lag gjestebok hvor alle kan skrive en hilsen til barnet og hvor du kan lime inn bilder av gjestene som barnet kan få til konfirmasjonen :) barna kan tegne små tegninger du limer inn!

Anonymous poster hash: 332a8...591

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsket bare velkommen. Også tok vi bilder og sann:) hadde ikke noe spesiell underholdning, ble en kjempe fin dag! Hadde i midten av april for ett par år siden, ble faktisk så fint vær a vi satt ute å spiste kaker og kaffi

Anonymous poster hash: 94336...438

Skrevet

Lag gjestebok hvor alle kan skrive en hilsen til barnet og hvor du kan lime inn bilder av gjestene som barnet kan få til konfirmasjonen :) barna kan tegne små tegninger du limer inn!Anonymous poster hash: 332a8...591

Ja, har tenkt å ta med scrapbooken jeg holder på å lage! Tenkte at gjestene kunne få skive en hilsen i den. Det med bilder og tegninger fra barna i tillegg var kjempesmart!

Skrevet

Vi ønsket bare velkommen. Også tok vi bilder og sann:) hadde ikke noe spesiell underholdning, ble en kjempe fin dag! Hadde i midten av april for ett par år siden, ble faktisk så fint vær a vi satt ute å spiste kaker og kaffiAnonymous poster hash: 94336...438

Høres kjempe koselig ut!:)

Vår familie er litt på å gjøre noe ekstra, skjønner du. Hehe. En eller annen form for underholdning. Sier ikke at det ikke blir bra uten, altså:) bare ekstra artig med :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...