Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sjef som stort sett er blid, omtenksom og hjelpsom. Han er veldig flink i det han driver med, men ovenfor meg virker han ofte nervøs og usikker, opptatt av å gjøre et godt inntrykk.

Men av og til, oppfører han seg veldig dårlig. Han er utrolig mutt, smiler tydelig falskt, ler ikke av noe som helst og når man sier noe til han så blir han veldig smal og sint i øynene og nærmest freser svar. Han unngår absolutt ALL øyekontakt og ser alle andre veier, alle de vanlige høflighetsfrasene er vekk.

Er han bare humørsyk, eller kan det virke som han har litt dypere problemer? Når vi møtes etter en sånn episode, virker han helt desperat etter å "finne tonen" igjen ved å smile, le og være ekstra behjelpelig. Jeg skal innrømme at jeg mister litt respekten for han når jeg blir utsatt for sånn oppførsel. Hvordan skal jeg oppføre meg når jeg merker at han har en sånn dag og vi har ting å diskutere? Føler meg sinnsykt uønsket og liten.

Anonymous poster hash: 4577b...ca5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en sånn sjef. Jeg var ung, usikker og skulle lede folk som var noen år yngre enn meg. Jeg kunne ha et negativt kroppsspråk uten å tenke over det mange ganger, fordi andre ting stresset meg. Det hadde veldig sjelden noe med den ansatte som var til stede der og da å gjøre og akkurat som din sjef ville jeg ikke ødelegge tonen. Overkompenserte nok litt etterpå.

Synes du skal prøve å være positiv mot ham. Han lærer jo av å gjøre jobben sin, du kan kanskje ta det opp i medarbeidersamtalen din?

Anonymous poster hash: 60850...012
  • Liker 2
Gjest tinbjo1
Skrevet

Virker som han sliter litt med selvtillitten? At han ikke ser på deg er jo et tegn på det.

AnonymBruker
Skrevet

Virker som han sliter litt med selvtillitten? At han ikke ser på deg er jo et tegn på det.

Ja, jeg ser det på han at han ikke har veldig god selvtillit. Jeg sliter med det samme selv, og tar det derfor veldig personlig når noen er sånn, fordi jeg automatisk tenker at jeg har gjort noe galt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en sånn sjef. Jeg var ung, usikker og skulle lede folk som var noen år yngre enn meg. Jeg kunne ha et negativt kroppsspråk uten å tenke over det mange ganger, fordi andre ting stresset meg. Det hadde veldig sjelden noe med den ansatte som var til stede der og da å gjøre og akkurat som din sjef ville jeg ikke ødelegge tonen. Overkompenserte nok litt etterpå.

Synes du skal prøve å være positiv mot ham. Han lærer jo av å gjøre jobben sin, du kan kanskje ta det opp i medarbeidersamtalen din?

Anonymous poster hash: 60850...012

Nå har vi nettopp hatt en. Men når er det best å ta det opp, der og da, eller ved en senere anledning? Er redd han kanskje ville eksplodert om jeg spurte rett ut om det var noe galt.

AnonymBruker
Skrevet

Nå var han sånn idag igjen. Jeg ser veldig opp til han, så det svir ekstra at han er sånn. Samtidig blir jeg irriteert og får lyst til å ta igjen med samme mynt, men det er jo bare barnslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...