Gå til innhold

ny pc - nettilgang ustabil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte meg pc for to uker siden, og holder på å bli gal av den... Jeg logger meg på nettet, og det funker fint en bitteliten stund, og så begynner den å falle ut hele tiden. Så jeg må koble til på nytt, og på nytt...

Så ringte pc-supporten til Elkjøp, de var veldig hjelpsomme og snakket med gjennom å reinstallere nettverkskortet, og oppdatere maskinvaren(eller noe sånt). Det funket ikke.

Så dro jeg til Elkjøp, og der tok de dataen og feilsøkte den. Da jeg skulle hente den senere på dagen, var det altså ikke noe feil med den..

Men uansett hvilket nett jeg prøver, så skjer det samme! argh!

Noen som er flinke med data og vet hva som kan være problemet?

Det er en lenovo ideapad med windows 8. Håper ikke at dette skjer fordi den har vært utstillingsdata :P

(PS. Takk, gutta i elkjøp som behandlet meg som en tufs:b)

Anonymous poster hash: 7fdcd...f79
Videoannonse
Annonse
Gjest Trappetroll
Skrevet

Det samme skjedde min, men der var det faktisk bare en ledning som var løs. Kan jo alltids be dem sjekke det? Ellers så vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ja, det går an. Takk for svar:)

Syns det er rart at de ikke har sjekket noe, bortsett fra å hatt tlf tilkoblet og konstantert at det ikke er noe galt med den...

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ja, det går an. Takk for svar:)

Syns det er rart at de ikke har sjekket noe, bortsett fra å hatt tlf tilkoblet og konstantert at det ikke er noe galt med den...

Telefon tilkoblet?

Anonymous poster hash: 94c66...4a9

Skrevet

Kan jo være at du bare har dårlig nettverkskort? Jeg ble borskjemt med min første laptop tl 16 000 som alltid hadde bra tilgang der andre slet, mens jeg med mine to pc'er etter den (til henholdsvis 5000 og 4000) synes nettilgang er mye mer trøblete.

Gjest Ciegus
Skrevet

Har du ringt Lenovos kundeservice? Ofte bedre å ringe direkte til produsenten. Har du prøvd å google problemet ("lenovo ideapad wifi problem" for eksempel) for å se om det er et kjent problem?

Min nye laptop hadde også ræva nett. Googlet problemet, fant ut at det var et kjempevanlig problem og at produsenten jobbet med det. Tok et halvår, så kom en forbedring, men nettet er fortsatt elendig i forhold til mine gamle pc-er. Men det hjalp bittelitt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ringt Lenovos kundeservice? Ofte bedre å ringe direkte til produsenten. Har du prøvd å google problemet ("lenovo ideapad wifi problem" for eksempel) for å se om det er et kjent problem?

Min nye laptop hadde også ræva nett. Googlet problemet, fant ut at det var et kjempevanlig problem og at produsenten jobbet med det. Tok et halvår, så kom en forbedring, men nettet er fortsatt elendig i forhold til mine gamle pc-er. Men det hjalp bittelitt.

Bytt ut kortet. Problem løst.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1311.R1.TR2.TRC1.A0.H0.Xwifi+PCI-e&_nkw=wifi+pci-e&_sacat=0&_from=R40

Anonymous poster hash: 94c66...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...