Gå til innhold

Samboer freste "hold kjeft!" under hyggelig TV-kveld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en unnskyldning i det hele tatt for at en godt voksen far og samboer freser til sin samboer under hyggelig Fredags gullrekke på TV "hold kjeft!!" - fordi hun koser seg og prater?

Anonymous poster hash: bcf61...291

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nå forskjellige måter å si ifra på, men jeg regner med at du har skravlar såpass mye at han har gått glipp av det meste på tven. Jeg kunne finne på å sprekke selv.. * kort lunte ;)

Anonymous poster hash: ce73b...ec2

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

*skravlet

Anonymous poster hash: ce73b...ec2

• Liker 2
Skrevet

Var dette et engangstilfelle, eller han han det med å snappe?

Kontekst, kontekst.

• Liker 7
Skrevet

Hvis du ville snakke, hvorfor se på tv da? Han ville vel se på, men det var ikke pent av han å si det på den måten.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan faktisk skjønne det om denne samboeren bare snakket og snakket og snakket, mens han forsøkte å få med seg hva de sa på tv. Litt småfresing må man tåle i et forhold, hadde vært verre om han begynte med sexnekt eller total taushet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen holder på å si noe spennende på TV'en så har jeg kvesst i krasse "Hysj!" til både mann, svigermor og venninner. For om man skal smile overbærende og "Jenta mi, jeg skjønner du gjerne vil prate litt her i armkroken min nå, men mannen som prater synes jeg er spennende og jeg gledet meg til å se dette programmet, så om du kan være så vennlig å holde de vakre, lipglossbefengte leppene dine lukker til rulleteksten, så hadde jeg vært lykkelig, tuuusen takk", så har man gjerne gått glipp av poenget man ønsket å få med seg...

Anonymous poster hash: ddd09...6eb
  • Liker 29
Skrevet

Tror ikke jeg ville sagt "hold kjeft" selv, men heller vært litt mere diplomatisk og sagt "kan du vente litt, jeg prøver å få med meg dette"...

Takler ikke at noen plaprer og skravler mens jeg prøver å få med meg noe på Tv.

Verste er de som skal skravle HELE tiden når man ser film! Utrolig irriterende.

• Liker 7
Skrevet

Rødt flagg. Jeg hadde tatt det opp å fått med meg hva som fikk han til å gå så langt å si noe såååå stygt. For å si slikt er ikke akseptabelt. Spurt mye rundt hvorfor, hva som skjedde, Åsen dere unngår det seinere og hva du følte i det sekundet.

Mulig dere bare har snakket forbi hverandre.

Hadde min elskede sagt dette til meg ville han hatt mye å forklare!!!!!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si hysj, hvis mannen skravler, mens jeg ser på tv.

Kan bli hissig hvis ikke han holder kjeft, men går fort over. Hvorfor skravle når man ser på tv?

Anonymous poster hash: 9fbfe...40a

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke dette hadde vært greit om det var min samboer.

Alle har vel opplevd å irritere seg fordi noen prater når man prøver å se noe på tv, men da kan man si i fra på en ålreit måte.

Her i huset pleier den som blir irritert å pause programmet (de fleste har vel dekodere når for tiden?), og si noe som : "Nå kan vi prate ferdig om dette først, sånn at jeg kan få med meg det jeg ser på uten forstyrrelser."

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold kjeft er dårlig manerer. Sånn sier jeg ikke med mindre noen er skikkelig stygge mot meg.

Anonymous poster hash: 7bc3f...e31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt bra, men ingen grunn til bekymring om dette er unntaket snarere enn regelen. Litt krassere enn planlagt. To minutter, så er det glemt. Ærlig talt, så selvhøytidelig og skjør kan man ikke være.

Anonymous poster hash: 70b59...a2e
  • Liker 8
Gjest alegria
Skrevet (endret)

Rødt flagg. Jeg hadde tatt det opp å fått med meg hva som fikk han til å gå så langt å si noe såååå stygt. For å si slikt er ikke akseptabelt. Spurt mye rundt hvorfor, hva som skjedde, Åsen dere unngår det seinere og hva du følte i det sekundet.

Mulig dere bare har snakket forbi hverandre.

Hadde min elskede sagt dette til meg ville han hatt mye å forklare!!!!!

Synes du overreagerer veldig da, isåfall. Men det er min mening. Rødt flagg liksom, rødt flagg i forhold til hva? Endret av alegria
  • Liker 11
Skrevet

Synes du overreagerer veldig da, isåfall. Men det er min mening. Rødt flagg liksom, rødt flagg i forhold til hva?

Å la noen snakke sånn til meg, så sint -er uakseptabelt. Lurer fælt på om TS var febrilsk og gal for at noen skal si noe sånt til henne.

Jeg hadde ikke latt den episoden gå stille forbi for alt i verden. Så har min forlovede jeg jeg aldri hatt slik språkbruk heller da. Det er respektløst. Å bli så oppfarende og sint for et tv show.... Niks. No go.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva med å faktisk holde kjeft da, eller gå et annet sted, hvis noen forsøker å følge med på et program de liker?

(edit.)

Endret av Cordelia
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje TS skravler non-stop, aldri tar et hint om å av og til skru av plapretøyet og at han gikk lei til slutt?

Anonymous poster hash: d97ca...ce0
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke dette hadde vært greit om det var min samboer.

Alle har vel opplevd å irritere seg fordi noen prater når man prøver å se noe på tv, men da kan man si i fra på en ålreit måte.

Her i huset pleier den som blir irritert å pause programmet (de fleste har vel dekodere når for tiden?), og si noe som : "Nå kan vi prate ferdig om dette først, sånn at jeg kan få med meg det jeg ser på uten forstyrrelser."

Her i huset har vi ikke en dekoder man kan pause med.

Så blir bare et kjapt "hysssssj!", folk tar poenget ganske kjapt uten at man trenger å bli ufin :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fått noen skarpe kommentarer om å klappe igjen brødsaksa når foreldra skal se på TV, og hadde vel ikke reagert noe nevneverdig om en samboer sa noe slikt heller dersom dette var hans normale måte å uttrykke seg på.

Ellers synes jeg personlig at det kan være fint å snakke sammen mens man ser på TV/film :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje TVn står på bestandig og det er vanskelig å vite når noen føler med eller ikke?

Behøver ikke å klikke i vinkel heller, men heller si vent litt.

Anonymous poster hash: 62c99...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...