martyy Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Heisann! Jeg skal feire bursdag, noe jeg gleder meg utrooliig mye til. Har planlagt så sinnsykt mye nå for å finne noe å gjøre hele kvelden, haha. Ikke alle kjenner hverandre, så jeg tenker jeg må gjøre noe slik at det ikke blir noe klein stillhet. Uansett. Jeg tenkte å starte med å servere champagne (er blitt 18) + alkoholfrie jelly"shots". Rettere sagt jordbær hvor jeg putter jordbærgele i midten, mm. Så blir det "champagne og jordbær" på en litt annerledes måte! Høres det bra ut? Så spiser vi noe godt, kanskje tapas. Tenker å ha noe å spise som gjør at gjestene kan velge, slik at det ikke blir sånn at en sitter og "liker ikke". Det er så... ja, huffff Okei, hovedpoenget. Jeg har veldig lyst til å ha et drinkbord hvor vi kan mikse våre egne drinker!!:D Har lett og lett og funnet ingredienser til 3-4 drinker som alle er under 22%. Strawberry daiquiri, mojito og pina colada + en alkoholfri drink. Så kan man selv velge hvor sterke de skal være eller om man vil lage en alkoholfri variant. Med mojitoen kan man jo faktisk bruke vann om man vil ha en alkoholfri drink. Problemet mitt er at jeg ikke har drukket alkohol ordentlig før. Har smakt et glass champagne liksom, men ikke noe mer enn det, haha. Er det dumt av meg å ha et drinkbord da? Vil liksom ha noe som kan lette på stemningen også, samtidig som det er en morsom aktivitet. Liksom, til drinkene trenger man feks malibu til pina coladaen, også tenkte jeg på vikingfjord ice shot pure til daiquiri og mojito? Går det an å lage drinker med veldig lite alkohol, slik at jeg ikke blir full liksom. For det vil jeg ABSOLUTT IKKE. Eller må jeg rett og slett bare droppe hele greia og holde meg unna, uansett hvor lite det er snakk om?? Har ikke så god peiling, jeg. Okei da håper jeg noen søøte vil svare meg på dette og evt. komme med tips for jeg er mildt sagt _FORVIRRA_
Avalon Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Første tips: Spis godt FØR du begynner å drikke. Hvor mye alkohol du kommer til å tåle er det ingen andre enn deg selv som vet før du har nådd den grensa. Vær forsiktig, og det er klart du ikke trenger å ha mye alkohol i drinkene.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 drikk sakte og drikk mye vann i tillegg til det alkoholholdige. Ikke sitt i ro, men reis deg opp og gå litt, så merker du bedre hvor påvirket du er. Ikke stress for mye på forhånd, men sørg for å få nok søvn og væske. Gratulerer med dagen :blåse: Anonymous poster hash: b81dd...f66
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Er det ikke 20 år på drinker? Anonymous poster hash: 09f22...f0a
Chloe- Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 Fin idé, men jeg tror "drinkbord" i 18årsdag kan bli litt mye ræl og søl utover kvelden. Hva med en dessertbar istedet, med forskjellige iskremsmaker, toppinger, sauser, etc? I den alderen er det vel uansett vanligst å ha med seg medbrakt alkohol? 2
martyy Skrevet 9. april 2014 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2014 Anonym: jo stort sett, fordi de inneholder vodka osv med høyere alkoholprosent enn 22%, meen jeg har funnet noen man kan lage som er svakere! Chloe-: hmm ja, har tenkt at det kanskje kan bli litt sånn. Men så har jeg ikke venner som er så veeldig på å bli fullest mulig eller feste hele natta, haha. Vil ikke ha bursdag der det er om og gjøre og bli full, liksom:s Dessertbar går jo an:) Men hva sier jeg i invitasjonen, da? Dere får ta med noe hvis dere vil ha! Haha uten å høres helt fæl ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå