Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og ser på dokumentaren nå og får bekreftet alle mine fordommer mot overvektige. Fy flate for ett provoserende kvinnemenneske. Får gastric bypass for så å legge på seg fordi hun trykker i seg drittmat og blånekter å komme seg ut av senga. Samtidig sitter hun å griner over at hun er feit. Æsj. Både jeg og gubben er kraftig provosert.

Anonymous poster hash: d7754...477

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel, nå er ikke alle slik da.

Anonymous poster hash: 3a34d...47d
  • Liker 4
Skrevet

Penny er nok bare representativ for Penny. Og vekten hennes var vel strengt tatt bare ett av problemene hennes, for hun greide jo ikke å ta livets realiteter inn over seg. Tror legen hadde et poeng med at hun hadde tatt på seg en offerrolle, fullstendig fri for ansvar for eget liv. Blir litt fascinert over å se at det finnes slike mennesker, som bare nekter å tenke (eller ikke evner å tenke?).

• Liker 4
Skrevet

Takk til Penny, sier jeg. Opp av sofaen og svette med Jillian. :-)

Skrevet

Hva heter dokumentaren?

Skrevet

Jeg så også dette programmet om Penny. Ble så klart frustrert over at hun ikke så at problemet hennes var hennes egen tankegang, men jeg tror kanskje Penny burde blitt tilbudt Psykologtimer.

Så det samme programmet sist søndag, men da handlet det om en annen dame. Jeg skal love deg at hun la seg i selen for å gå ned i vekt etter operasjonen. Hun var strålende flink. Dette på tross av at hun hadde en drittsekk av en ektemann som bare mobbet henne. Han ville at hun skulle være ekstremt overvektig.

Man kan som vanlig ikke dømme alle ut fra de samme mål. Noen gir alt og noen gjør ikke det!

• Liker 12
Skrevet

Ekstrem fedme eller noe sånt. Det går på TLC

Skrevet (endret)

Det barnet bør plasseres hos en av tantene sine. Ingen av foreldrene er egnet til å ta vare på ham.

Fy søren for et usmakelig menneske. Lyver til ernæringsfysiologen og sier at sønnen ikke får søtsaker ("I eat cookies!"), åkker seg mer under fysioterapi enn folk som har mistet kroppsdeler eller blitt lamme, lyver så hun tror det selv, får smuglet mat inn til sykehuset, sier at hun "ikke visste at det var meningen hun skulle gå ned i vekt", rakker ned på arbeidende mødre fordi hun kan være mer med barnet sitt (hun glemmer det faktum at hvis han setter en pølsebit i halsen har hun ingen mulighet til å redde ham, da hun ikke kan bevege seg), gjør seg selv til tidenes offer som trenger oksygen tross at legen sier hun har høy oksygenmetning, agh, listen er lang. Mannen er tidenes enabler. Jeg er forsåvidt imponert over at hun klarer å spise all den fete maten etter operasjonen, jeg trodde ikke det skulle være teknisk mulig uten oppkast. Alt jeg har sett og lest om slike operasjoner tilsier at det nesten skal være umulig å ikke gå ned i vekt. Allikevel klarte hun det. Tenk hvis denne viljestyrken kunne vært brukt til noe positivt.

Endret av Glynis
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sitter og ser på dokumentaren nå og får bekreftet alle mine fordommer mot overvektige. Fy flate for ett provoserende kvinnemenneske. Får gastric bypass for så å legge på seg fordi hun trykker i seg drittmat og blånekter å komme seg ut av senga. Samtidig sitter hun å griner over at hun er feit. Æsj. Både jeg og gubben er kraftig provosert.

Anonymous poster hash: d7754...477

Er dette en serie eller er det kun et enkeltstående program?

Anonymous poster hash: 653d7...646

Skrevet

Hun har det sikkert ikke så lett da

AnonymBruker
Skrevet

Penny er nok bare representativ for Penny.

Absolutt. Episoden hennes førte ikke til fatshaming, det førte til Penny-shaming. De andre deltakerne i programmet har jo faktisk gått ned i vekt og gjort en innsats. De har sikkert hatt varierende suksess, men de viste alle at de ønsket en endring, og de fulgte til en viss grad programmet og doktorens anbefalinger, noen raskere enn andre. Penny var i en egen klasse. Aldri sett en person oppføre seg så ufyselig mot så mange mennesker som vil hjelpe henne.

Anonymous poster hash: 2435c...216

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, for et program. Satt og spiste kveldsmat, og kom tilfeldigvis inn på tlc og dette programmet. Det første som møtte meg var en nesten råtten, blå fot med masse død hud på. Matlysten forsvant ganske raskt.

Blir oppgitt over at det faktisk er mulig å trykke i seg så mye dritt som disse folkene gjør. De burde blitt tilbudt psykologhjelp, for det må jo være noe psykiske problemer eller traumer som forårsaker denne destruktive atferden.

Anonymous poster hash: 2b095...92b
AnonymBruker
Skrevet

Glemte det:( noen som vet om det går i reprise? Når?

Anonymous poster hash: 06adf...7f7

Skrevet (endret)

Det siste legen spurte henne om da hu forlot klinikken første gang var om hun hadde fått med diett planen sin, noe hun bekreftet. I neste øyeblikk ser du henne sitte hjemme i senga og kna kakedeig å si at hun ikke fikk noen diett når hun dro hjem. Hun må være dum som ett brød. Vet hun ikke at hun ble filmet?! For ett ufyselig menneske.

Endret av småsei
AnonymBruker
Skrevet

Javel, nå er ikke alle slik da.

Jo. Alle som er så feite stapper i seg ekstreme mengder mat og trener ikke.

Anonymous poster hash: cd701...df6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo. Alle som er så feite stapper i seg ekstreme mengder mat og trener ikke.

Altså, det jeg mente var at ikke alle er som henne...

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det jeg mente var at ikke alle er som henne...

Og hva mener du med "som henne"?

AnonymBruker
Skrevet

Ligger denne på nett noen steder?

Det lurer jeg også på. Fikk ikke sett den på tlc

Anonymous poster hash: 653d7...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...