Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrev en tråd om det på et annet delforum, men fikk ikke noe svar, så prøver her.

Jeg synes det er så trist å høre at så mange menn forblir barnløse, om det stemmer at det ikke er selvvalgt. I kontrast til hva mange sier, så jo, de fleste menn bryr seg om slikt.

20% av norske menn på 50 år er barnløse, rundt 12% av kvinner. Det er alltid naturlig at noen ønsker å ikke få barn. Det er lagt frem tre teorier, den ene er som sagt det at mange menn blir valgt bort, til fordel for neon flere finner attraktive. Med andre ord får de barn med flere kvinner, og ungene får med andre ord en mindre tilstedeværende far. Litt animalistisk.

Den andre er at mange menn ikke har lyst å legge bort ungdomsårene, og heller drikker og fester og driver på med forskjellige kvinner i steden for å slå seg til ro.

En tredje er det at nye krav i form av ansvar for barn, hus og som vanlig i arbeidslivet fører til at flere utsetter det til "senere". Og i steden er med kona/samboer/kjæreste til hun til hun eventuelt går.

Hva tror du?

Artikkel: http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980

Anonymous poster hash: 2d286...4c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har diskutert dette mange ganger på kg og blant noen menn her inne, er det i hvertfall stor enighet om at det er vi feminaziene, kravstore kvinner og de rødgrønne som står bak.

Dvs at vi kvinner burde skjerpe oss og sørge for at menn vi ikke er tiltrukket av får formert seg, for å vise litt medmenneskelighet og kjempe for menns sak. Vi burde skamme oss som bare er ute etter menn vi liker og føler oss tiltrukket av som fedre til våre barn, når det går så mange sosiale tapere som hadde trengt et løft i hverdagen.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke barn. Og jeg vil heller ikke bli stigmatisert som som en sosial taper pågrunn av mitt valg. Så langt har jeg heller ikke sett noen dybdeintervju på et representativ utvalg som viser hvilke grunner det er som gjør at fler og fler blir barnløse. Så langt virker det jo bare spekulasjoner.

Anonymous poster hash: 8d7f0...ad7
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Resirkulering av attraktive menn med god økonomi. Helt naturlig fenomen, men det er vel ganske tydelig slått fast i div. forskningsrapporter at det er den viktigste årsaken. Det er flere som går fra hverandre enn før, og folk får flere kull. Simpel matematikk forklarer at det da blir flere uten også.

Anonymous poster hash: d2f57...10b
  • Liker 3
Skrevet

Vi har diskutert dette mange ganger på kg og blant noen menn her inne, er det i hvertfall stor enighet om at det er vi feminaziene, kravstore kvinner og de rødgrønne som står bak.

Dvs at vi kvinner burde skjerpe oss og sørge for at menn vi ikke er tiltrukket av får formert seg, for å vise litt medmenneskelighet og kjempe for menns sak. Vi burde skamme oss som bare er ute etter menn vi liker og føler oss tiltrukket av som fedre til våre barn, når det går så mange sosiale tapere som hadde trengt et løft i hverdagen.

hahaha genialt!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Resirkulering av attraktive menn med god økonomi. Helt naturlig fenomen, men det er vel ganske tydelig slått fast i div. forskningsrapporter at det er den viktigste årsaken. Det er flere som går fra hverandre enn før, og folk får flere kull. Simpel matematikk forklarer at det da blir flere uten også.

Anonymous poster hash: d2f57...10b

Men det virker jo heller rart at det er menn som skal bli resirkulerte, det er jo ikke slik at noen menn bare vil ha barn etter barn, mens ingen kvinner vil det. Det er heller rart i så fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de heller stiller spørsmål med hva kvinner er tiltrekt av isåfall. Det kan nå umulig være slik at det er bedre å springe etter de samme mennene, enn å f.eks. faktisk bli elsket av en mann. Når det gjelder sosiale tapere, er det vel heller få av dem, utenom kanskje navere og slikt og der er ikke akkurat menn overrepresentert for å si det slik. Liker heller ikke at du kaller dem tapere, tyder ikke akkurat på noen form for sympati i vertfall, om dette her er saken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi fler og fler kvinner ønsker å ikke få barn.

Anonymous poster hash: d5129...a84
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror de heller stiller spørsmål med hva kvinner er tiltrekt av isåfall. Det kan nå umulig være slik at det er bedre å springe etter de samme mennene, enn å f.eks. faktisk bli elsket av en mann. Når det gjelder sosiale tapere, er det vel heller få av dem, utenom kanskje navere og slikt og der er ikke akkurat menn overrepresentert for å si det slik. Liker heller ikke at du kaller dem tapere, tyder ikke akkurat på noen form for sympati i vertfall, om dette her er saken. Anonymous poster hash: 2d286...4c0

Jeg kaller ikke barnløse menn for sosiale tapere, men det er et faktum at mange sosiale tapere ikke finner seg partnere eller får barn, når det gjelder både kvinner og menn. Det som har blitt kritisert er at kvinner ikke gir menn de ikke finner sjarmerende og ikke er tiltrukket av på noen måte en sjanse. Det har blitt generalisere en del om at " alle kvinner bare er ute etter penger og ressurser" og at " kvinner vil bare ha badboys" , merkelig nok er ikke dette noe som går igjen blant mine venner, vi har/ haddeheller ikke en bestemt type menn som vi alle " går for" - Noen damer liker ordfattige staute typer, andre liker nevrotiske kunstnere, sosiale sjarmklumper med talegaver, nerder, idealisten som tjener lite,men driver med frivillig arbeid utenom jobb og en hel rekke andre typer.

Det er faktisk ikke nok at en mann elsker deg, når du ikke elsker ham tilbake eller i det hele tatt kan føre en samtale med ham fordi dere bor på forskjellige planeter. Et barn som hadde blitt født inn i et slikt samliv, hadde garantert ikke fått det særlig bra.

I dyreverdenen er det heller ikke slik at alle får formert seg, å få barn og en partner er ikke en rettighet.

Endret av absinthia
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Leste i dag at 1/3 menn som går på NAV har kjøpt SEX. Det er nok mye av samme grunnene til at mange ikke får barn.

Anonymous poster hash: 1ac6e...c06
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller ikke barnløse menn for sosiale tapere, men det er et faktum at mange sosiale tapere ikke finner seg partnere eller får barn, når det gjelder både kvinner og menn. Det som har blitt kritisert er at kvinner ikke gir menn de ikke finner sjarmerende og ikke er tiltrukket av på noen måte en sjanse.

Det er faktisk ikke nok at en mann elsker deg, når du ikke elsker ham tilbake eller i det hele tatt kan føre en samtale med ham fordi dere bor på forskjellige planeter. Et barn som hadde blitt født inn i et slikt samliv, hadde garantert ikke fått det særlig bra.

I dyreverdenen er det heller ikke slik at alle får formert seg, å få barn og en partner er ikke en rettighet.

Jeg sier ikke det, men alt som blir sagt er at kvinner har merkelige prioriteringer. Det er jo ikke akkurat slik at barna har det noe bedre når barna ikke får like god kontakt med far etter alle skilsmissene.

Vi er ikke som dyr absinthia, men om dette virker det som om noen begynner å nærme seg. Ikke kall disse mennene for tapere, når faktum er at disse det er prat om er de virkelige taperne.

AnonymBruker
Skrevet

Leste i dag at 1/3 menn som går på NAV har kjøpt SEX. Det er nok mye av samme grunnene til at mange ikke får barn.

Anonymous poster hash: 1ac6e...c06

Ja, at de kjøper sex fordi de ikke er i parforhold eller har det ellers? Kanskje.

AnonymBruker
Skrevet

Du må heller ikke tro det at dette landet skal bli kalt verdens beste land å bo i, når det skal være slik i vertfall. Om det da er slik at noen menn blir, som det blir kalt, resirkulert og andre ikke får ha familie. Da tror jeg vi i gjennomsnitt hadde hatt det verre enn på hundre år. Likestilling er heller ingen rettighet.

Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg tror mange reagerer på at dere labler de barnløse for sosiale tapere når man ikke helt har forståelse for hva som skal til for å lykkes som mann på det feltet. Tror mange av mennene her inne ikke gidder denne debatten fordi dere får den til å handle om kvinner hver eneste gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange reagerer på at dere labler de barnløse for sosiale tapere når man ikke helt har forståelse for hva som skal til for å lykkes som mann på det feltet. Tror mange av mennene her inne ikke gidder denne debatten fordi dere får den til å handle om kvinner hver eneste gang.

Ja, det er jo ikke slik at de bare går med på hva kvinner vil. De tar jo 50% av valget om å få barn, og en debatt som dette kan nesten ikke handle bare om kvinner. Ingen oppegående mann har jo i realiteten lyst til å få barn med mer enn en kvinne, av selvsagte grunner.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig. Mange kvinner får barn med flere menn, likevel klager mennene på at kvinner ikke får barn med nok menn.

Anonymous poster hash: fe50c...26e
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig. Mange kvinner får barn med flere menn, likevel klager mennene på at kvinner ikke får barn med nok menn.

Anonymous poster hash: fe50c...26e

"Menn", jeg er ingen representant for menn tror jeg. Uansett hadde jeg personlig likt at ungene fekk vokst opp under mer faste forhold, men det er nå meg.

Gjest Trøffel
Skrevet

Du må heller ikke tro det at dette landet skal bli kalt verdens beste land å bo i, når det skal være slik i vertfall. Om det da er slik at noen menn blir, som det blir kalt, resirkulert og andre ikke får ha familie. Da tror jeg vi i gjennomsnitt hadde hatt det verre enn på hundre år. Likestilling er heller ingen rettighet.

Dette med resirkulering gjelder da like mye for kvinner som for menn. Det finnes stadig flere som bryter ut av forhold med barn involvert, og som gifter seg på nytt og får barn med nye partnere. Dette mens en del kvinner og menn aldri klarer å finne seg en partner. Det finnes forøvrig mange barneFRIE mennesker, som aldri har hatt noe ønske om barn. Det å være barneFRI (i motsetning til ufrivillig barnløs) er alt annet enn å være en sosial taper. Det finnes mange gleder i livet som ikke involverer barn, og de som ikke klarer å innse dette er bare navlebeskuende og fordømmende.

• Liker 2
Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

"Menn", jeg er ingen representant for menn tror jeg. Uansett hadde jeg personlig likt at ungene fekk vokst opp under mer faste forhold, men det er nå meg.

Så du syns vi skal forby samlivsbrudd når det er barn involvert? På tross av f eks bortfall av respekt og kjærlige følelser? På grunn av utroskap? Vold? Er det bedre for barn å vokse opp med foreldre som misliker hverandre og krangler masse, enn at mor og far er lykkelige på hver sin kant?

Endret av Trøffel
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du syns vi skal forby samlivsbrudd når det er barn involvert?

Egentlig, så hadde jeg likt det. Utenom der de voksne hadde vert så skutt i hodet at de ikke greier å ha en normal relasjon uten å gå i vinkel.

Dette med resirkulering gjelder da like mye for kvinner som for menn. Det finnes stadig flere som bryter ut av forhold med barn involvert, og som gifter seg på nytt og får barn med nye partnere. Dette mens en del kvinner og menn aldri klarer å finne seg en partner. Det finnes forøvrig mange barneFRIE mennesker, som aldri har hatt noe ønske om barn. Det å være barneFRI (i motsetning til ufrivillig barnløs) er alt annet enn å være en sosial taper. Det finnes mange gleder i livet som ikke involverer barn, og de som ikke klarer å innse dette er bare navlebeskuende og fordømmende.

Det er like galt at kvinner ikke får barn synes jeg, fordi noen kvinner blir resirkulert. Men det ser ikke ut som noen har teorisert om. Jeg forstår ikke helt hva folk egentlig skal jeg når de er "barnefrie". Sitte hjemme og dille, reise på en ferie og slikt. Ser ikke helt gleden i det i lengden jeg da men. Fokusere på karrière, da arbeider du i vertfall for andre, lol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...