AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Del Skrevet 6. april 2014 Har bestilt en uke i alanya begynnelsen av august.. Men angrer litt!! Er det for varmt? Hva får man egentlig gjort når det er 45-50 grader ute? Eller må man tilbringe store deler av dagen inne på rommet? Hjelp!! PS: reiser med to barn 11 og 14.......Anonymous poster hash: 92465...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #2 Del Skrevet 6. april 2014 Har vært de to første ukene i august. Aldri mer! Jeg ble syk av varmen, på grensen til heteslag. Måtte holde meg i skyggen og inne med airconditionen i flere dager. Dessuten ble jeg sykt solbrent. Selv om jeg hadde høy faktor og vanligvis ikke blir så fort brent. Var tydeligvis ikke nok med den faktoren jeg brukte. Drikk mye, kjøl deg ned ofte, og bruk den høyeste solfaktoren du kan finne. Det er mine tips. Anonymous poster hash: 826e0...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. april 2014 #3 Del Skrevet 6. april 2014 JEg har vært andre uken i august. For å si det sånn; jeg bodde i bassenget. Eller i bil med air condition. Helt jævlig varme. Ble ikke brent. Var jo ikke i solen. Tror jeg solte meg 20 min til sammen på en uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #4 Del Skrevet 6. april 2014 Var der i august for mange år siden, den eneste plassen vi kunne være var på stranden i skyggen (der var en bitte liten bris) og strømmen var borte ca 16 timer i døgnet så fikk ikke kjølt ned innendørs.. Nesten mareritt-ferie. Anonymous poster hash: f376a...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 6. april 2014 #5 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg er der ofte I august, og ja det er varmt. Jeg liker varmen og er vel blitt litt vant til det, så på dagtid i nærheten av bassenget synst jeg ikke det er så gale. Det verste er egentlig luftfuktigheten om kvelden. Både hår og klær blir gjennomgått etter 10min ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #6 Del Skrevet 6. april 2014 Takk for gode svar! Andre som har vært med store barn? Var det forferdelig?Anonymous poster hash: 92465...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. april 2014 #7 Del Skrevet 6. april 2014 Hadde med meg yngste, hun var da nærmere 9 enn 8. Hun virket ikke plaget. Reiste med 4 andre barn, en helt liten og tre på 7-9. De klarte seg helt fint i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piruette Skrevet 6. april 2014 #8 Del Skrevet 6. april 2014 Meg og kjæresten var der en uke i august for to år siden. Det var rett og slett helt for JÆVLIG. Jeg gikk med konstant hodepine, og brukte dagene i vannet eller på rom med air condition. Når kvelden endelig kom og sola var nede, var det fortsatt uutholdelig varmt. Klarte ikke kose meg når vi satt og spiste middag eller noe. Jeg var våt og klam overalt, og følte meg ufresh og svett HELE tiden..!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolly-Duck Skrevet 6. april 2014 #9 Del Skrevet 6. april 2014 Var der i begynnelsen av august. Det var helt grusommt. Alle tyrkere vi kom i snakk med spurte hva i all verden vi gjorde i tyrkia på denne tiden:P En av de kjedeligste feriene jeg har hatt tror jeg. Gjorde ingenting, lå ved bassenget/ i bassenget hele ferien. Orkte ikke å gjøre noe, fikk ikke med noe av byen vi var i:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinbjo1 Skrevet 6. april 2014 #10 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg og fammen dro på båttur for en dag og hadde selvfølgelig med oss solkrem. Da vi var kommet tilbake var vi så solbrendt at vi ikke klarte å sitte oss ned engang. Min søster begynte å grine for hun hadde så vondt … Så nei, anbefales ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #11 Del Skrevet 7. april 2014 Kan dere si litt om hvordan det var for barna? Hvis det er så fælt, så skjønner jeg ikke hvorfor de fleste familiehotellene i alanya og side begynner å bli utsolgt for juli/aug?? Bør jeg avbestille?Anonymous poster hash: 92465...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 7. april 2014 #12 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg er der hver sommer og har ikke hatt noen problemer med varmen. Har vært der siden jeg har vært rundt 12, og dagene går til basseng, strand, turer, gocart og så videre. Pleier å reise i juli og august, av og til september også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 7. april 2014 #13 Del Skrevet 7. april 2014 Ungen min som er 5år nå har aldri klagd på varmen, og det samme gjelder søsteren min sine unger som nå er 14,11 og 4. Vi har vært der så og si hvert år siden 2007 (foreldrene mine eier leilighet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #14 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg var der i begynnelsen av august for noen år siden og kan ikke kjenne meg igjen i at det var så forferdelig. Reiste sammen med ei venninne, begge 19 år gamle, og husker at vi hadde en riktig fin ferie. Var på stranda hver dag og lå og solte oss, ene dagen var vi på arrangert båttur der vi kunne sole oss på dekk og bade fra båten. Riktignok var det varmt, og jeg husker at gåturen fra hotellet til stranden på 15-20 min var litt slitsom, men ellers hemmet ikke varmen oss noe og vi ble heller ikke solbrente (bare veldig brune:))Anonymous poster hash: c075a...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 7. april 2014 #15 Del Skrevet 7. april 2014 Det du orker å gjøre, er å ligge litt på stranden fra ti til tolv, deretter har du litt pause innendørs til klokka tre for så og avslutte ute igjen til fem-seks. Vi har en som ikke trives når det er så varmt, mens yngste liker seg godt, så det varierer vel fra unge til unge. Parasol og høy solfaktor er viktig. Båttur er deilig, men husk skygge og solkrem. Biltur oppi fjellene er også godt, der blir det ikke riktig så varmt. Jeg har sagt: aldri mer Tyrkia i juli-august, synes det er for varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #16 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg var i Side en uke i fjor, i overgangen august-september. Den ene dagen var det 48 varmegrader. ALDRI mer! Jeg var i Side i begynnelsen av mai året før og det var helt perfekt, med rundt 25-35 grader i skyggen. Liker dere varme så kjør på, men jeg blir ikke å dra ned igjen før i midten av september hvis jeg ikke kommer meg i mai. Anonymous poster hash: 6fd2f...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 7. april 2014 #17 Del Skrevet 7. april 2014 Var der i slutten av juli i fjor. Vi kosa oss. Ikke for varmt. Dette var mannen min veldig skeptisk til. Men han ble bitt av basillen Barna var 9 og 11 Var inne i Side på marked. Det var varmt. Men de selger drikke og det er "tak" så vi overlevde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #18 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg var der 2 uker i midten av august for noen år tilbake. Etter hva jeg husker var laveste dagtemperatur 42 grader og høyeste 47 grader. På natten krøp det ned mot 34-35 grader. Tok et par timer ved bassenget på morningen, siesta mellom kl. 13 og 15, og så et par timer ved bassenget eller stranden. Synes det var relativt deilig, men aircondition i leiligheten er et must. Anonymous poster hash: e6bd6...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulu87 Skrevet 7. april 2014 #19 Del Skrevet 7. april 2014 Vært i Tyrkia flere ganger, men bare en gang i august. Var veldig varmt, men synes ikke det var for plagsomt. Lå under parasoll midt på dagen, for da var sola i varmeste laget, men ellers var det bare deilig. Eneste som var slitsomt var at luftfukktigheten var mye mer plagsom i august enn i juni og juli. Men gikk helt greit det også synes jeg. Er nok veldig forskjell fra person til person hvordan man opplever varmen og luftfuktigheten. Men jeg personlig liker best å være i Tyrkia i juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 7. april 2014 #20 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg var der helt i slutten av juli en gang, da var det 44 grader flere ganger i løpet av uka. Veldig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå