lykkelige.meg Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Når jeg sender registreringsnummeret på bilen til vegvesenet sin sms tjeneste står det årsavgift skyldig. Jeg vet den er betalt, lenge før forfall. Er det skjedd en feil i registrering av betaling, eller er det treghet i systemet?
Pusemamma Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Du får ringe dit i morgen og høre. Kan være en feil. Burde vært registrert hvis du har betalt. Sjekk om betalingen er gått ut av banken din og du har betalt til rett kontonr.
lykkelige.meg Skrevet 6. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2014 Det gjelder forsåvidt alle fire kjøretøyene jeg har betalt årsavgift på. Samtlige er gått ut fra konto i februar til rett kontonr. Må sjekke i morgen, kjenner jeg ble litt svett når jeg så den første. Men regner med det er en treghet nå når jeg har sett at det gjelder alle fire :-)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Hvis det hadde vært skyldig årsavgift hadde det stått et beløp der. Hvis det ikke står et beløp, er det ikke noe skyldig. Årets årsavgift har ikke Statens vegvesen startet å blande seg inn i ennå uansett. Det er kun Tollvesenet som vet om årets årsavgift er skyldig eller ikke. (Det er Statens vegvesen sin tekstmeldingstjeneste.) Statens vegvesen blander seg ikke opp i det før i juni, for da blir bilen begjært avregistrert hvis årets årsavgift ikke er betalt til forfall. Anonymous poster hash: c1660...66f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Glemte å si at grunnen til at det står "skyldig årsavgift" i sms-en, er at det antakeligvis er en standard tekst som brukes. Hvis det er et skyldig beløp, blir beløpet flettet inn i teksten. Anonymous poster hash: c1660...66f
lykkelige.meg Skrevet 6. april 2014 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2014 Takk for svar. Måtte sjekke med et familiemedlem sitt regnr, som også hadde betalt. Kom opp det samme på den, så da slår jeg meg til ro med at alt er på stell :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå