Tina75 Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 Har enda ikke kjøpt undertøy og får sydd meg kjole som skal prøves første gang på torsdag. Har begynt å tenke på om det er lurt å kjøpe undertøy før kjolen er helt ferdig...kan jo være greit å se at alt passer osv(skal ha korsettkjole uten stropper). Noen av dere andre som har giftet dere eller er ferdig med kjole og undertøy som kan gi meg noen tips om dette? Hva er lurest? :klø:
Tusenogtredve Skrevet 7. juni 2004 #2 Skrevet 7. juni 2004 Jeg får sydd kjole. Fikk beskjed om å finne undertøy tidlig fordi man da kunne gjøre tilpassinger tidligere. Hadde riktig undertøy andre gangen jeg prøvde. Det greieste er å ringe vedkommende som skal sy og høre hva h*n mener. Men husk å ta hensyn til stoffet og fasongen på kjolen når du kjøper undertøy - går du i en spesialforretning finner du personale som kan det de skal kunne.
minniepus Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Vil anbefale deg å årne undertøy snart. Jeg fikk beskjed om å ha med dette på tilpasning av min kjole (som er kjøpt ferdig). Lykke til med kjolen!
Frk. Lykkelig Skrevet 8. juni 2004 #4 Skrevet 8. juni 2004 Lurer på om jeg er litt sent ute??? Gifter meg 25. juni, og har ikke kjøpt undertøy ennå. Tenkte å gjøre det samme uke som bryllupet skal være. Jeg har heller ingen ide om hva slags undertøy jeg skal kjøpe. Jeg er veldig kresen på både truser og bh, og har sikkert 20 ubrukte truser i skapet mitt med merkelappen på.... Hva skal dere andre ha slags undertøy? Jeg mangler forsåvidt også sko, men det tenkte jeg også å kjøpe samme uke som bryllupet skal være.
Holly Hobbie Skrevet 8. juni 2004 #5 Skrevet 8. juni 2004 Jeg fikk ogsaa beskjed om aa kjoepe et korsett tidlig av min sydame. Kjop ett uten blonder og dill, saa det er mest mulig glatt. Elfenbensfarget (ivory) er vel det beste (til ivory kjole). Frk Lykkelig - jeg trodde jeg var sent ute med kjop av sko - kopte dem i paasken og gifter meg 3. jul! Hael-hoyden har jo litt aa si for lengden paa skjortet, saa for aa forsikre deg om at ikke kjolen blir for lang/kort ville jeg dratt ut og kjopt sko saa fort som bare svint!!
Frk. Lykkelig Skrevet 8. juni 2004 #6 Skrevet 8. juni 2004 Frk Lykkelig - jeg trodde jeg var sent ute med kjop av sko - kopte dem i paasken og gifter meg 3. jul! Hael-hoyden har jo litt aa si for lengden paa skjortet, saa for aa forsikre deg om at ikke kjolen blir for lang/kort ville jeg dratt ut og kjopt sko saa fort som bare svint!!
Holly Hobbie Skrevet 8. juni 2004 #7 Skrevet 8. juni 2004 Da gaar det sikkert bra - skal ogsaa ta siste tilpasning noen dager foer bryllupet! Mente ikke aa stresse deg, altsaa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå