Gå til innhold

Kjæresten min skal bli pappa med en annen kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 månder. Vi har det toppers sammen, og har nettopp blitt samboere. Jeg er 20, han er 23.

For en uke siden fikk han vite at han skulle bli pappa med eksen har var sammen med rett før meg! :( Han tok det veldig tungt, i og med at det var meg han ville stifte familie med helt fra bunn.

Jeg ble veldig sjokkert. Vi har snakket mye om det, og jeg har også fått vite av venninner av meg som kjenner denne damen at hun beholdt barnet mest pga av at hun ikke har kommet over kjæresten min.

Jeg synes det er helt sykt å gjøre noe sånt rett og slett!

Hun har også ringt mye til kjæresten min, og snakker mye om at de ti skal dra alene for å handle inn ting til babyen deres osv. Hun virker veldig sjalu på at han har innledet et nytt forhold med meg, fordi hun har sakt at jeg ikke skal ha noe med innkjøp, bestemme ting etc. å gjøre.

Jeg blir veldig lei meg, å føler nå at han blir tatt ifra meg på en måte.. Nå går fremtidsplaner om å flytte rett i vasken, fordi han er låst her pga ungen som skal komme.

Hun er ca 4 månder på vei btw.

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Og hva er deres tanker rundt dette!

Jeg blir helt satt ut at det går ann å beholde et barn pga sjalusi, og "ødelegge" så mye..

Anonymous poster hash: 2852b...426

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kjedelig situasjon, men noe dere bare må takle.

Jeg ville ikke deltatt i sladder og diskusjon rundt deres tidligere forhold. Det er flere mulige grunner til at hun har beholdt barnet - at hun vil ha barn, ukomfortabel med abort osv. Det er det mange som er når det faktisk kommer til stykket. At andre jenter velger å slenge dritt trenger ikke å reflektere sannheten. Hva hun tenker har du heller aldri komplett oversikt over.

Så lenge typen din har gjort en kvinne gravid, så må han faktisk stille opp. Det er barnet det går utover om mor ikke får noe hjelp. Så hjelp til babyting burde han bidra med. Du får se dette i positivt lys - hvordan han hjelper henne nå er faktisk en refleksjon av hans kvaliteter som far og relevant om dere faktisk skal ha barn sammen senere. Om han hadde kuttet henne helt ut ville vel fremstå tilfredsstillende for deg der og da men det er heller uheldig i det store bildet.

Så lenge han elsker deg og vil ha en familie med deg trenger du ikke frykte at han skal dras tilbake i hennes barm. Bare vær rimelig og klar på at hans kontakt med eksen kun er babyrelatert og ikke noe mer enn det.

Anonymous poster hash: a03bb...e26
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Dette lukter trøbbel, og kommer til å by på trøbbel også i fremtiden.. Siden forholdet deres er såpass ferskt ville jeg nok takket for meg nå - før jeg plutselig var del av ei kjemperøre.

Endret av Hecubaa
  • Liker 27
Gjest TheRighteous
Skrevet

Jeg hadde droppet hele fyren. Kjipt, men altså, jeg kan bare forestille meg alle problemene som er i vente.. Hadde virkelig ikke orket det!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal ta en skikkelig snakk med han om dette. Ser også for meg all slags problemer som kan oppstå i fremtiden. Men jeg vil jo også være med han.. Han er virkelig en fantastisk mann! Så er veldig vanskelig :(

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal ta en skikkelig snakk med han om dette. Ser også for meg all slags problemer som kan oppstå i fremtiden. Men jeg vil jo også være med han.. Han er virkelig en fantastisk mann! Så er veldig vanskelig :(

TS

En 'fantastisk mann' bruker kondom og lar det gå mer enn en knapp måned mellom hver samboer.

Anonymous poster hash: 26c8b...b59

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke akkuratt si jeg misunner den dama. Hun var sammen med en mann, hun sannsynligvis var veldig glad i. Det blir slutt, hun er lei seg. Og 1 mnd senere er han sammen med ei annen, 3 mnd senere så bor de sammen:O Og itilegg så er hun gravid med denne mannen, stakkar dame.

Anonymous poster hash: 5fa83...676

Hun var utro mot han, så de slet veldig med forholdet de siste 3-4måndene. Så jeg synes ikke synn i henne, da hun fint ordnet dette selv.

TS

• Liker 10
Skrevet

Nå er jo dette her en ideell og kanskje usannsynlig tanke; men jeg syns barnemoren og kjæresten din bør få sjansen til å finne tilbake til hverandre, for det ufødte barnets skyld.

Hvis jeg bare hadde vært sammen med kjæresten i 3 mndr. og fikk vite at han ventet barn med exen, som ønsket han tilbake, så håper jeg at jeg hadde tatt et skritt tilbake og gitt dem litt space. Ikke bare derfor forresten, jeg hadde garantert ikke orket å være femte hjul på vogna heller.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

En 'fantastisk mann' bruker kondom og lar det gå mer enn en knapp måned mellom hver samboer.

Vi har nettopp flyttet ilag.

TS

• Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet

Du og venninnene dine høres litt umodne ut. Dere vet da ikke hvorfor hun har valgt å beholde barnet. Eller er en av dine venninner veldig close med eksen til kjæresten din?

Du sier at han ble lei seg over at hun har valgt å beholde barnet, fordi han egentlig vil ha barn med deg. Merkelig. Dere har vært sammen i 3 mnd.. og er ganske unge. Men dere har altså allerede rukket å snakke om å stifte familie?

Uansett så må du nå innse at samboeren din skal bli pappa med alt som hører til. Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at det er naturlig at du skal få bli med på å kjøpe inn ting til babyen egentlig. I den første tiden etter fødselen regner jeg med at barnemoren trenger litt space, men etterhvert blir du vel forhåpentligvis inkludert mer og mer siden du nå skal bli stemor.

Føler du at du er klar for å bli stemamma da?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp flyttet ilag.

TS

Uansett. Dere var sammen en måned etter han gjorde sin eks gravid, jeg synes det vitner om meget dårlig dømmekraft. Voksne mennesker bruker som regel mer enn en måned på å bli ferdig med et langvarig forhold og dere har allerede flyttet sammen, fire måneder etter bruddet mellom ham og eks?

Flytt ut, la ham få tid til å fordøye det å skulle bli pappa. Trekk deg unna hele fyren, jeg skjønner ikke hva som drar så veldig i denne situasjonen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du og venninnene dine høres litt umodne ut. Dere vet da ikke hvorfor hun har valgt å beholde barnet. Eller er en av dine venninner veldig close med eksen til kjæresten din?

Du sier at han ble lei seg over at hun har valgt å beholde barnet, fordi han egentlig vil ha barn med deg. Merkelig. Dere har vært sammen i 3 mnd.. og er ganske unge. Men dere har altså allerede rukket å snakke om å stifte familie?

Uansett så må du nå innse at samboeren din skal bli pappa med alt som hører til. Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at det er naturlig at du skal få bli med på å kjøpe inn ting til babyen egentlig. I den første tiden etter fødselen regner jeg med at barnemoren trenger litt space, men etterhvert blir du vel forhåpentligvis inkludert mer og mer siden du nå skal bli stemor.

Føler du at du er klar for å bli stemamma da?

Ene venninna mi er en ganske nær venn av denne dama, så dette er nok desverre fakta. Hun har sagt det rett ut at en av de største grunnene til at hun velger å beholde barnet er fordi hun enda er forelsker i kjæresten min, og at hun på den måten kan ha mye med han å gjøre fordet om det er slutt.

Dette blir jeg sint av å høre, da det er helt feil grunn for å få barn.

Og jeg synes ikke det er noe problem at jeg ikke får være med å bestemme. Men at de to skal være alene sammen irl å handle å planlegge, det liker jeg ikke! Hun ser nok på dette som en fin anledning til å få "kvalitetstid" alene med han.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en oppskrift på problemer. La ham gå, for alles skyld.

Anonymous poster hash: bc4dd...c02
  • Liker 7
Skrevet

Jeg tror jeg ville gått, for din skyld, for hans skyld og barnets skyld.

Tenk så mye sjalusi du kommer til å gå gjennom. Mest sannsynlig blir du sittende hjemme å bite negler mens de er ute alene. Ute å kjøper utstyr, ute til kontroller, på fødestua osv, og ikke minst etter barnet er født. Dette lukter drama og sorg.

• Liker 10
Gjest ashanti
Skrevet (endret)

Ene venninna mi er en ganske nær venn av denne dama, så dette er nok desverre fakta. Hun har sagt det rett ut at en av de største grunnene til at hun velger å beholde barnet er fordi hun enda er forelsker i kjæresten min, og at hun på den måten kan ha mye med han å gjøre fordet om det er slutt.

Og jeg synes ikke det er noe problem at jeg ikke får være med å bestemme. Men at de to skal være alene sammen irl å handle å planlegge, det liker jeg ikke! Hun ser nok på dette som en fin anledning til å få "kvalitetstid" alene med han.

TS

Det kan jo bli interessant etterhvert, at din venninne er god venn med din samboers barnemor.

Uansett, nå er hun gravid og barnet kommer, så da er det ikke noe poeng i å henge seg opp og bruke massevis av tid på å irritere seg over hvorfor hun har valgt å beholde.

Men stoler du ikke på kjæresten din? Du tenker at hvis de får tilbringe tid sammen bare de to så kommer han til å ville ha henne tilbake? Hvis ikke, hvorfor er dette et problem? Han vil jo være sammen med deg og vil jo t.o.m ha barn med deg har du jo sagt.

Endret av ashanti
AnonymBruker
Skrevet

TS

TS, hvorfor gidder du dette? Det er dødfødt å skulle ha et forhold til denne mannen i denne situasjonen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 3 månder. Vi har det toppers sammen, og har nettopp blitt samboere. Jeg er 20, han er 23.

For en uke siden fikk han vite at han skulle bli pappa med eksen har var sammen med rett før meg! :( Han tok det veldig tungt, i og med at det var meg han ville stifte familie med helt fra bunn.

Jeg ble veldig sjokkert. Vi har snakket mye om det, og jeg har også fått vite av venninner av meg som kjenner denne damen at hun beholdt barnet mest pga av at hun ikke har kommet over kjæresten min.

Jeg synes det er helt sykt å gjøre noe sånt rett og slett!

Hun har også ringt mye til kjæresten min, og snakker mye om at de ti skal dra alene for å handle inn ting til babyen deres osv. Hun virker veldig sjalu på at han har innledet et nytt forhold med meg, fordi hun har sakt at jeg ikke skal ha noe med innkjøp, bestemme ting etc. å gjøre.

Jeg blir veldig lei meg, å føler nå at han blir tatt ifra meg på en måte.. Nå går fremtidsplaner om å flytte rett i vasken, fordi han er låst her pga ungen som skal komme.

Hun er ca 4 månder på vei btw.

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Og hva er deres tanker rundt dette!

Jeg blir helt satt ut at det går ann å beholde et barn pga sjalusi, og "ødelegge" så mye..

Han trenger ikke være involvert. Han har ikke bestemt dette selv.

Hun dama bør ha en plan på å forsørge barnet alene, ettersom hun tydeligvis tok hele avgjørelsen alene.

Hvis han vil involverte seg, kan ha benytte helt til dama har født og da ha barnet 50/50.

Trenger ikke ha noe særlig med hun dama å gjøre, hvis han ikke vil. Jeg hadde minimert kontakten, ettersom det virker helt sykt å beholde et barn av dem grunnen hun har gjort.

Hold dere unna og redd forholdet.

Anonymous poster hash: 42acb...b12

• Liker 3
Gjest ashanti
Skrevet

Han trenger ikke være involvert. Han har ikke bestemt dette selv.

Hun dama bør ha en plan på å forsørge barnet alene, ettersom hun tydeligvis tok hele avgjørelsen alene.

Hvis han vil involverte seg, kan ha benytte helt til dama har født og da ha barnet 50/50.

Trenger ikke ha noe særlig med hun dama å gjøre, hvis han ikke vil. Jeg hadde minimert kontakten, ettersom det virker helt sykt å beholde et barn av dem grunnen hun har gjort.

Hold dere unna og redd forholdet.

Anonymous poster hash: 42acb...b12

Det er lov å bruke hodet. Vi kan ikke stole 100% på at venninnen til TS snakker sant.

Og til din informasjon; her har han hatt samleie med denne kvinnen og kommet i henne. Dermed har hun blitt gravid. Så han har jo noe med dette å gjøre. Vil man ikke ha barn, har man ikke sex uten kondom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...