Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 Har ammet to unger som nå er blitt noen år. Brystene mine som var små fra før er blitt et katastrofe område, skikkelig! Pratet med en venninne om det, hun mente det var dumt, forfengelig og forgjengelig. Er det mange som synes det? Jeg har kjempe lyst å legge inn saltvannsproteser, tørr ikke legge inn silikon. Vil ikke ha store pupper, gjerne minste protese. Er redd for arr, gjør de veldig vondt etterpå. Min samboer er enig i at jeg skal gjøre de. Noen som vet om noen steder som er trygge, er livredd for disse skrekk historiene om at puppene er blitt totalt ødelagt, å smerter å skrekk å gru! Hvor stor er sjangsen for at de skal ende skikkelig tragisk????? :oops:
Gjest Niniel Skrevet 7. juni 2004 #2 Skrevet 7. juni 2004 Søk på silikon her i forumet, så finner du masse tråder om dette
Gjest NoName ikke innlogget Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Hei ! Jeg er enig med deg at det er skikkelig skrekk å gru å tenke på det at du kan bli ødelagt for livet hvis du legger deg under kniven. Sjansen for det er så liten nå i dag at hvis man er skikkelig missfornøyd og man har lyst på nye pupper så gå for det. Til høsten håper jeg på å kanskje få råd til å legge inn silikon. Silikon proteser er så bra i dag at sjansen for komplikajoner er mindre enn ved saltvansproteser. Pluss at saltvannsprotesen kan man se gjennom brystet hvis man er uheldig. En ru silikonprotese kjennes så ekte ut. og siden den har en ru overflate minsker det sjansen for kapsling. Så klart gjør det vondt etter operasjonen og man vil bli avhengig av hjelp den første tiden. Og siden du har unger er du spesielt avhening av hjelp. Du kan ikke løfte din egen arm nesten og da i alle fall ingen unger. Uansett.. jeg syntes du burde da en konsultasjon på en eller annen klinikk nær deg. Selv var jeg på Nobel Clinic i Oslo og syntes dem virket veldig greier. Når den tid kommer at jeg skal legge inn silikon kommer jeg nok til å ta et par konsultasjoner til. NoName
Gjest Anki Skrevet 8. juni 2004 #4 Skrevet 8. juni 2004 Søk på saltvann på dette forumet, så får du mer informasjon om det. Jeg har selv bestemt meg for at jeg skal ta saltvann og legge det under muskelen. Da synes det ikke, og er mindre sansynlig at man danner kapsel, som er den vanligste bivirkningen av å legge inn innlegg. Fana medisinske senter i Bergen anbefaler saltvannsinnlegg, og går inn via armhulen for å få minst mulig arr. Selv bor jeg i Stavanger og her er det mest vanlig med silikon og snitt under brystet. Skal til konsultasjon til høsten, og hvis ingen av de jeg går til har gjort operasjon på en slik måte vet jeg ikke om jeg kommer til å gjøre det. Ønsker i hvert fall saltvann, så får vi se hva de anbefaler som operasjonstype.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå