AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Hei hei.. Jeg undersøker mulighetene for å bytte jobb, og begynne med noe HELT annet enn jeg er utdannet i. Jeg gikk ut fra politihøgskolen for 4 - 5 år siden og har siden det jobbet i operativ tjeneste i politiet. Selv om jeg ikke er redd for høy arbeidsmengde og stress, er jeg litt lei av turnusbiten. Ser jo også at det private kan tilby vilkår og rammer jeg kan se langt etter her jeg er nå. Ser for meg en jobb i det private, for eksempel som konsulent eller rådgiver. Ettersom jeg ikke har vært i kontakt med det private på mange år, er jeg litt i villrede. Jeg vet ikke engang hvilken sjanger jeg skal huke på finn.no Noen som har noen forslag til hva jeg kan undersøke litt nærmere? Er åpen for det meste :-) Anonymous poster hash: 1c301...0c5
Ferdigstudent Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Ser for meg en jobb i det private, for eksempel som konsulent eller rådgiver. Anonymous poster hash: 1c301...0c5 I hvilken sammenheng skal du jobbe som konsulent i det private? Hvilke kunnskaper og kompetanse sitter du på som kan være interessante for privat næringsliv, og viktigst av alt, hva har du lyst til å gjøre? Jeg ser veldig ofte personer som skriver at de ønsker å jobbe som konsulent/rådgiver, uten noen som helst plan for hva de faktisk skal gjøre i denne rollen. Nå mener jeg ikke å si at du ikke har noen plan, men det første du må tenke på er hvilken kompetanse og ferdigheter du har som kan være interessant for diverse bedrifter å benytte seg av. Og ta det som utgangspunkt for "jobbsøkingen".
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 En tidligere kollega fikk jobb i en bedrift som selger og bedriver opplæring på IKT - løsninger og materiell til sykehus. Blir vel en form for account manager med oppfølging. Et yrke hvor man egentlig bør ha en bakgrunn innen IT eller en form for ingeniørutdanning. Han fikk jobben ettersom han er som politifolk flest, god til å prate med all slags type folk. Rent rådgivningsmessig er det også mange som jobber innen maritime yrker med å utarbeide tiltaktskort for akutte hendelser. Så spennet er stort. Der jeg stopper opp er å finne disse utlysningene, ettersom jeg ikke er vant til å konvertere egen kompetanse til det private. Anonymous poster hash: 1c301...0c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå