AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg synes jeg har sett i flere tråder i det siste at ettervekst blir nevnt i samme åndedrag med veldig negative karakteristikker av diverse folk. Så da lurer jeg på, hvorfor er det så ille? Det ser selvfølgelig ikke så pent ut, men jeg var faktisk ikke klar over at det var en så stor "faux pas" som det virker som her inne... Så, har du fordommer mot mennesker med ettervekst? Hvorfor, eller hvorfor ikke, og hvor går grensen? Er det akseptabelt om personen ellers er velstelt? Anonymous poster hash: b6a08...490
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Har lurt litt på det samme.. På ungdomskolen ble jeg til og med baksnakket av en jentegjeng fordi jeg hadde ettervekst en stund. "Æsj, hun har ettervekst! Så sykt stygt og ekkelt!" Husker det godt. Anonymous poster hash: 7585e...3a4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Hehe. Ja, egentlig. Tenker som så at når folk først tar seg bryet med å farge eller bleke håret, så bør de klare å følge opp så det ikke blir en enorm ettervekst. Selv har jeg endelig klart å spare ut min naturlige hårfarge og ikke søren om jeg skal farge håret nå. Jeg har fått øynene opp for hvor pent det er når mennesker bærer sine naturlige farger. Er man blek, så er man blek liksom, samme med hårfargen. Det blir ikke så mye penere når man ødelegger sitt eget uttrykk med å sole seg veldig brun eller farge håret i en tone man kanskje ikke kler. Pluss man må passe på etterveksten da, og jeg synes ikke det skal mange ukene til før de fleste har en ganske ukledelig en. Så ja, TS. Jeg ser litt ned på mennesker med ettervekst i den forstand at jeg ikke helt fatter poenget med å endre hårfargen for så å ikke følge det opp slik at det ser noenlunde ok ut. Anonymous poster hash: 8d3c4...302 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Oh...my....GOD! Anonymous poster hash: fa7ce...46d
Bettina82 Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Hehe. Ja, egentlig. Tenker som så at når folk først tar seg bryet med å farge eller bleke håret, så bør de klare å følge opp så det ikke blir en enorm ettervekst. Selv har jeg endelig klart å spare ut min naturlige hårfarge og ikke søren om jeg skal farge håret nå. Jeg har fått øynene opp for hvor pent det er når mennesker bærer sine naturlige farger. Er man blek, så er man blek liksom, samme med hårfargen. Det blir ikke så mye penere når man ødelegger sitt eget uttrykk med å sole seg veldig brun eller farge håret i en tone man kanskje ikke kler. Pluss man må passe på etterveksten da, og jeg synes ikke det skal mange ukene til før de fleste har en ganske ukledelig en. Så ja, TS. Jeg ser litt ned på mennesker med ettervekst i den forstand at jeg ikke helt fatter poenget med å endre hårfargen for så å ikke følge det opp slik at det ser noenlunde ok ut. Anonymous poster hash: 8d3c4...302 Enig i denne!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Folk med ettervekst ser sjaskete og ustelte ut. Husker ei som var med i Luksusfellen, som var et virkelig skrekkeksempel. Anonymous poster hash: 0fc93...1bf 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Nei, YOLO.Anonymous poster hash: b9b79...62d 1
Gjest Beist Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Neh. Jeg har jo min subjektive mening om hva som er fint og ikke, men jeg overfører ikke denne til andre som noe de må innrette seg etter, og jeg ilegger definitivt ikke disse egenskaper som det ikke ligger logikk til grunn for. 3
Gjest Tingelinling Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Så, har du fordommer mot mennesker med ettervekst? Hvorfor, eller hvorfor ikke, og hvor går grensen? Er det akseptabelt om personen ellers er velstelt? Anonymous poster hash: b6a08...490 Nei, er du sprø? Jeg har ikke anledning til å se ned på noen. Jeg bruker jo bootcut! 15
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Nei, er du sprø? Jeg har ikke anledning til å se ned på noen. Jeg bruker jo bootcut! LOOOL! Anonymous poster hash: 8d3c4...302 1
Fuglen Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Hahaha, seriøst? Ser ned på? Dømmer? Det kan hende jeg tenker litt sånn at oi, hun var ikke så fin på håret. Men det skal litt mer til før jeg faktisk ser ned på noen. Herrefred.. 12
Adhara Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Nei, så overfladisk er jeg heldigvis IKKE! Har annet å ta meg til enn å snakke stygt om og dømme folk som har ettervekst. 2
three_arm_sally Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Nei, det kan jo være mange grunner til at en person har litt ettervekst. Kanskje de prøver å vokse ut fargen sin? Selv gidder jeg ikke farge røttene mine før jeg har en god del ettervekst samlet opp. Det er ikke SÅ stygt og jeg gidder ikke farge håret en gang i måneden. 3
Gjest Yellowrose Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Fordommer mot noen som har ettervekst? Dette må være tull...?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Nei, jeg ser ikke ned på folk som har ettervekst. Eller skitten bil. Eller går i butikken med joggeklær og crocs. Eller har bustete hår. Eller går helt uten sminke med hud som trenger pleie (kjempetørr eller fet). Eller folk som har tingene sine i en Rimi-pose i stedet for håndveske. Men når det går en dame forbi meg i joggedress, med crocs, grå ansiktshud som flasser på nesen, er blekgusten og har bustete hår med ettervekst, og kommer ut fra en groskitten bil og henter opp lommeboka fra en fillete bærepose i stedet for en håndveske... DA er etterveksten en medførende faktor til at jeg ser litt ned på det mennesket. Selv om det er skikkelig fisefint av meg å se ned på noen som helst. Anonymous poster hash: 05a0e...799 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Nei, det kan jo være mange grunner til at en person har litt ettervekst. Kanskje de prøver å vokse ut fargen sin? Selv gidder jeg ikke farge røttene mine før jeg har en god del ettervekst samlet opp. Det er ikke SÅ stygt og jeg gidder ikke farge håret en gang i måneden. Jo, det er SÅ stygt. Faktisk. Anonymous poster hash: 8d3c4...302 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Jeg ser ned på folk som ser ned på folk med ettervekst. Anonymous poster hash: 7585e...3a4 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Jeg ser ned på folk som ser ned på folk med ettervekst. Anonymous poster hash: 7585e...3a4 Seriøst. Man farger/bleker håret av egen fri vilje. Hvor vanskelig kan det egentlig være å følge opp dette slik at man ikke får en lang ettervekst? Anonymous poster hash: 8d3c4...302 2
Gjest Hyssingen Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Jeg er så høy at jeg ofte ser ned på folk med ettervekst. Men å se ned på de p.ga etterveksten gjør jeg ikke. Tenker bare "ouch" i mitt stille sinn. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå