Gjest frustrert Skrevet 7. juni 2004 #1 Skrevet 7. juni 2004 kjære søstre, dere er alltid så hjelpsomme.. Jeg har så lyst til å kaste maskinen min ut av vinduet. Det er alltid noe som henger seg opp, og noe som ikke virker... Så nå skal jeg reinstallere Win XP på maskinen. (Stasjonær fra Dell, kjøpt i 2002) Kan jeg bruke programvaren jeg fikk med en annen maskin nylig?? Jeg snakket med Dell support, de sier for dems del kan jeg bare gjøre det. Det er mirosoft som har rettigheter bla bla Spørsmålet mitt er hvordan installlerer jeg XP?? skal jeg bare sette i win xp cd og la den gå sin gang? eller må jeg formatere hardisken?? jeg vil helst ha to partisjoner. Jeg gikk engang på skole og lærte det, men det var mens vi fremdeles hadde win98.
jordbær Skrevet 7. juni 2004 #2 Skrevet 7. juni 2004 Først og frems; Ta backup av det du skal beholde. Sett i CD-ROMen, og start maskinen med denne i. Velg "boot from CD.." Da starter installasjonsprogrammet av seg selv. Når det gjelder formatering og partisjonering av harddisk, så gjøres også dette via installasjons-CD-en. Nå har jeg faktisk ikke(tror jeg) installert Windows XP, men (hehe).. I Windows 2000-Server, har man muligheten til å lage flere partisjoner(som man senere kan formatere i Windows). WindowsXP-installasjonen er ikke så veldig forskjellig fra Win98-installasjonen.
Gjest frustrert Skrevet 7. juni 2004 #3 Skrevet 7. juni 2004 det høres veldig enkelt ut.. skal prøve det, stikker innom iløpet av kvelden med referat av hvordan det gikk. takk for hjelpen forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå